Manananggal ( "self-segmentleştirme") Filipinli olduğunu Aswang onu alt yarısından itibaren gövde onu ayrılıyor ve sonra bebeklerin yemeye gece boyunca uçuş alır (kötü ruh).
Bu yaratığın adı, manananggal'ın kendisini alt gövdesinden ayırma yeteneği nedeniyle "ayırmak" anlamına gelen Filipince " tanggal " kelimesinden türetilmiştir .
Mitler ve Efsaneler
Beslemek için, kendi kendine segmenter, geceleri avlanırken alt gövdesini bırakacağı izole bir yer seçer. Alt gövdesinden ayrıldığında uçma yeteneğini kazanır. Daha sonra hamile kadınların yaşadığı evleri aramak için yola çıkar. Uygun bir kurban seçtikten sonra, Manananggal evin üzerine iner ve dilini çatıdan sokar. Dil uzun, içi boş ve son derece esnektir. Uyuyan kadının rahmini delmek ve cenini emmek için kullanır. Diğer zamanlarda, erkekleri güzelliğiyle baştan çıkarır ve onları canlı canlı yemeden önce onları özel bir yere çeker. Genellikle kalp, mide veya karaciğer gibi iç kısımları yer.
Bir manananggal ayrıca köyleri ve barrioları ziyaret eden bir büyücü olabilir.
Bazı hikayelerde, Wakwak ve/veya Sigbin onlar tarafından evcil hayvan veya hizmetçi olarak tutulur.
Görünüm
Manananggal, yarasa benzeri devasa kanatlarla geceye uçmak ve evlerinde masum, uyuyan hamile kadınları avlamak için üst gövdesini kesebilen yaşlı, güzel bir kadın olarak tanımlanıyor.
zayıf yönler
Güneş ışığı, canavar formundayken Manananggal için ölümcüldür. Şafağın gelişiyle iki yarısı hala ayrılırsa, yok edilecek. Efsaneye göre, Manananggal'ı yok etmek için, gece avları sırasında geride bıraktığı alt gövdeyi aramak gerekir. Daha sonra açıkta kalan etin üzerine tuz, kül ve/veya sarımsak konulmalı ve canavarın tekrar birleşmesini ve güneş ışığına karşı savunmasız kalmasına engel olunmalıdır.
Küçük kaplarda tuz, kül ve çiğ pirinç ve yanık kauçuk kokusunun Manananggal'ı birinin evine yaklaşmaktan caydırdığı söylenir .
Diğer Filipinli Vampirler
Filipinler'de başka vampir benzeri yaratıklar da var: Tagalog ("kan emici"), gün geçtikçe çekici bir kız şeklini alan ve kanatları ve uzun, içi boş, ipliksi bir iplik geliştiren çeşididir. gece dil. Dil, uyuyan bir kurbandan kan emmek için kullanılır. Bu hamile kadınlardan fetüsleri emmek için uzun hortum benzeri bir dil kullanırlar. Ayrıca bağırsakları (özellikle kalp ve karaciğeri) ve hasta insanların balgamını yemeyi tercih ederler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MİTOLOJİ
Non-FictionBir çok ülkede bahsedilen kulaktan kulağa dolaşan mitolojik olaylar vardır. Ben size bildiğiniz veya bilmediğiniz olayları anlatacağım. BU KİTAP KÜÇÜK ÇOCUKLAR İÇİN UYGUNSUZ GÖRÜNTÜLER İÇERİR!!