Ölüm meleği

13 3 0
                                    

Azrail ait bilinçli tezahürü olduğu söylenen bir spektral varlıktır Ölüm kendisi. 15. yüzyıldan beri, Ölüm genellikle zifiri siyah cüppelerle sarılmış ve bir tırpan taşıyan hareketli bir insan iskeleti olarak algılanmıştır. Bu tırpanla Reaper, ruhun hayata olan son bağlarını koparır ve ruhun öbür dünyaya güvenli bir şekilde geçişini sağlar.

Grim Reaper sık ​​sık - yanlış bir şekilde - ölümlüleri avlayan kötü bir ruh olarak tasvir edilmiştir. Gerçekte ise, onlar ne kötü ne de iyidir, yalnızca doğanın ve düzenin gücüdür. Ölüm, yaşamın temel bir parçasıdır ve doğanın dengesini korumak için ölenlerin ruhlarına sahip çıkmak Grim Reaper'ın görevidir. Azrail ölümlüleri "öldürmez", sadece onların ruhlarını bir sonraki dünyaya yönlendirir ve ruhları yargılamak veya onlara ne olacağını belirlemek onların yeri değildir.

Tarih ve FolklorKökenleri;

Grim Reaper mitine benzeyen en eski Death figürü, Greko-Romen mitinden ölümün İlkel cisimleşmesi olan Thanatos'tur. Thanatos, Thanatos'un ikizinin uyku tanrısı Hypnos olduğu ilk Gece tanrıçası Nyx'in ikiz oğullarından biriydi. Thanatos'un en ünlü efsanesinde, Korint'in çılgın kralı Sysiphus tarafından yakalandı ve hapsedildi. Thanatos, Sysiphus kalesine zincirlendi ve bağlandı, bu da Dünya'daki hiçbir canlının ölememesine neden olarak Savaş Tanrısı Ares'ten bir kargaşaya yol açtı. Ares, Thanatos'u serbest bıraktı ve Sysiphus, Yunan Cehennemi Tartarus'a gönderildi .

Grim Reaper figürünün kökeni, giderek daha fazla Avrupalının kendilerini "Kara Ölüm" (şimdi Hıyarcıklı Veba olarak bilinir) olarak bilinen gizemli yeni vebadan ölürken bulduğu 14. yüzyılda Orta Çağ Avrupa'sından geliyor. Grim Reaper, Reaper'ın çok yaşlandıklarında topladığı buğday gibi yaşayan varlık kavramını, dolayısıyla orakçının tırpanını somutlaştırdı. Figür genellikle dini bağlardan yoksun olsa da, Reaper genellikle kıyametin dört atlısından biri olan İbrahim inancından Ölüm Süvari ile bağlantılıdır. Bu nedenle, Azrail genellikle bir Soluk Ata sahip olarak tasvir edilir.

Grim Reaper, ölümün neredeyse evrensel bir temsilidir ve birçok farklı isimle çok çeşitli farklı kültürlerde bulunur. İngilizlerden etkilenen kültürler, Reaper'ı erkek olarak veya cinsiyetten veya cinsiyetten yoksun olarak tasvir etme eğilimindedir, ancak gramer cinsiyeti olan dillerde (EG Fransızca, İspanyolca) Ölüm kavramı açıkça dişidir. Grim Reaper'ın bu çeşitli kültür varyantları açıkça kadın ya da en azından kadınsı eğilimli.

Hikayeler

Ölüm statüsünden dolayı birkaç arketipik hikaye Grim Reaper ile bağlantılıdır. Birincisi, bir karakterin Ölüm'ü kaçırmanın bir yolunu bulduğu, muhtemelen onları sadece dünyanın sefalet ve anarşiye atılması için rehin tutmanın bir yolunu bulduğu bir hikaye. Örnekler arasında yukarıda bahsedilen Kral Sysiphus efsanesinin yanı sıra, bir askerin Ölüm'ü dünyanın Reaper'a ihtiyacı olduğunu bulana kadar büyülü bir çuvala hapseden Rus "Ölüm ve Asker" masalını sayabiliriz. Sisifos efsanesi gibi hikayelerde, kaçıran kişi sonsuza kadar Cehennemde öldürülür ve cezalandırılırken, Ölüm ve Asker gibi hikayelerde, Reaper (korku veya kasıt nedeniyle) asla askere gitmez ve ölümsüz bir ıstırap yaşaması için onları lanetler. sonsuz gençlik olmadan.

Bir başka örnek de Godfather Death hikayesidir (Aarne-Thompson tip 332 halk masalları). Bu hikayenin (Grimm Kardeşler tarafından kaydedilen) en ünlü örneğinde, Ölümün güvenilir olması ve diğer iki seçeneğinden farklı olarak, Grim Reaper bir bebeğin tanrı-ebeveyni olur.ve her ikisi de çok kaotik ve zalim olan Tanrı. Bebek bir doktor olmak için büyür ve Ölüm onlara büyülü bir bardak su verir, bu da onlara Azrail'in ölmekte olan yatağın başında mı yoksa ayaklarının dibinde mi olduğunu görmelerini sağlar. Eğer Ölüm ayaklarının dibinde duruyorsa, o zaman söz konusu hastayı iyileştirmek için camdan su serpebilir, ancak eğer Ölüm başındaysa, yapabileceği hiçbir şey yoktur. Doktor kupayı kullanır ve başarılı bir doktor olur, ancak bir gün Ölüm ile pazarlığını bozar ve Ölüm onu ​​yatağın başına almak üzereyken kralın ölmekte olan kızının yatağına su serpiştirir. Hekime öfkelenen Ölüm, onu her insanın hayatının uzunluğunu temsil eden bir mumla dolu olan inine götürür, hekim kendisininkini gördüğünde, neredeyse tamamen eriyip gittiğini fark eder. Doktor, tanrı-babasından ateşi mumundan bir başkasına daha uzun süre hareket ettirmesini istemeye devam eder, bunun yerine çocuğa bir ders verme fırsatı görür. Ölüm, mumu düşürerek onun kırılmasına ve doktorun ölmesine neden olur.

Grim Reaper ile bağlantılı popüler bir motif, Ölümün güzel bir bakirenin sevgilisi olduğu Death and the Maiden'dır. Bu tema, Rönesans'tan başlayarak sanat eserlerinde çok popülerdi ve daha sonra 19. yüzyılda birçok farklı yinelemeyle yeniden canlandı. 1934 yapımı Ölüm Bir Tatile Çıkıyor ve eleştirmenlerin gözünden kaçan yeniden yapımı Meet Joe Black (1998), her ikisinin de bu hikayenin etrafında dönen konuları vardı. Bununla birlikte, bunun çoğu hikaye biçimi Güzel ve Çirkin hikayesinden veya Hades & Persephone / Hel & Baldur mitlerinden alma eğilimindedir.

İnanılmaz derecede etkili 1957 İsveç filmi Yedinci Mühür ayrıca Ölüm'e sahip olan ünlü bir Ölüm motifini (en azından sinemada) yarattı ve gelecekteki potansiyel kurbanı kaderleri üzerinde bir oyun (tipik olarak satranç) oynadı. Bu sahne, filmin yayınlanmasından bu yana sayısız formatta parodisi yapıldı ve çoğu örnek yaşamı için zaferle sonuçlandı (orijinalinde Reaper nasıl kazansa da).

 Bu sahne, filmin yayınlanmasından bu yana sayısız formatta parodisi yapıldı ve çoğu örnek yaşamı için zaferle sonuçlandı (orijinalinde Reaper nasıl kazansa da)

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
MİTOLOJİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin