H12 De dag voor het bal

15 2 1
                                    

Opeens schud iemand me wakker.' Nog een minuutje,' zeg ik moe. Opeens begint degene die me wakker schudde te lachen en ik weet meteen aan de lach dat het Draco is.' Wat is er Draco?' vraag ik aan Draco nog steeds slaperig.' Het is half 8 gekkie,' zegt Draco.' Wat dan heb ik het eten en de les gemist,' zeg ik klaar wakker.' Nee hoor ze maken het vandaag klaar voor het bal,' zegt Draco.' Oh god je liet me echt schrikken,' zeg ik.' Hilarisch toch,' zegt Draco nu lachend ik kijk hem met een blik die zo betekent van wat lach je nou aan.

' Ja ja,' zeg ik half boos. Dan begint Draco me ineens te kietelen en ik kietel hem meteen terug en we beginnen alle bij heel hard te lachen. Dan komt Pansy naar beneden en kijkt ons boos aan en zegt dan:' Hallo, jullie zijn echt schattig samen.' Eerst begin ik te blozen maar sta dan op loop naar haar toe en zeg dan:' Hou je kop dicht kind van af nu zijn we aartsvijanden.' Ik haal mijn toverstok uit mijn gewaad. Draco trekt me ineens naar achteren en gooit me op de bank.' Wat is er?' vraag ik hem.' 

Ik zou niet vechten ik heb geen zin om jou of iemand anders naar de ziekenboeg te brengen,' zegt hij.' Ach ja wat maakt het ook uit ik zit nu toch naast je op de bank,' zeg ik lief hij kijkt me aan.' Ik heb dat toch niet hardop gezegd,' zeg ik blozend.' Nou ik denk het wel,' zegt Draco lachend ik kijk geschaamd naar beneden.'Oh hou je kop,' zeg ik zacht. Hij begint nu nog harder te lachen.' Draco stop met lachen,' zeg ik.' Oké oké,' zegt Draco. Pansy kijkt ons aan en zegt dan:' Ik ga wel weg jullie moeten even alleen zijn.'

' En ze loopt weg.' Nou van haar zijn we ook af,' zeg ik lachend.' ja he,' zegt Draco.' Het is al half 9,' zegt Draco dan. Over een half uur is het ontbijt al.' Nou we hebben nog een half uur wat zullen we doen?' vraag ik.'Kietelen,' zegt Draco en hij begint me meteen te kietelen. Ik begin hard te lachen en kietel hem dan terug. Na een half uur zegt Draco dat we naar het ontbijt moeten. Ik knik en loop samen met Draco naar de grote zaal.' Kom je,' zegt Draco en sleept me mee naar zijn vrienden.' Nee ik kom niet je trekt me toch mee dus ik hoef niets te doen,' zeg ik lachend en Draco begint ook te lachen. Als we er zijn gooit Draco me naast zich op de bank en hij trekt me dicht tegen zich aan. We stoppen met lachen en beginnen te eten.

 Harry kijkt mijn kant op en ik zwaai vriendelijk naar hem hij zwaait terug maar ik heb mijn blik weer op mijn eten gericht. Ik eet nog even door.' Wil je misschien na het eten mee naar buiten?' vraag ik verlegen.' Ja natuurlijk,' zegt Draco opgewonden ik kijk hem blij aan.'Kom je mee,' zeg ik tegen Draco na het eten.' Ja ik kom,' zegt Draco en we rennen samen naar buiten. Eenmaal buiten.' Wat is het prachtig,' zeg ik.' Ja he,' zegt Draco dromerig.' Wat droom je?' vraag ik.' Oh niks,' zegt Draco snel en ik begin te lachen.' Ja hoor en dat moet ik geloven,' zeg ik.' Ja dat moet je geloven,' zegt Draco.'Oké dan,' zeg ik. En ik en Draco lopen naar de treurwilg.

Draco pov

Ik en Storm rennen naar buiten. Het zou zo leuk zijn om samen met Storm in het gras te liggen en naar de wolken te kijken en dan een koppel zijn maar ja dat zou ze waarschijnlijk nooit willen denk ik. Opeens zegt Storm:' Wat droom je?' 'Niks,' zeg ik snel.

Stormia pov

We gaan aan het meer zitten en ik kijk voor me uit.' Wat is het hier toch prachtig mooi,' zeg ik.' Bijna net zo mooi als Draco,' denk ik. Het is stil voor een tijdje maar de stilte is niet onplezierig het is wel fijn eigenlijk. Dan verbreekt Draco ineens de stilte.' Zullen we een spelletje doen,' vraagt Draco ondeugend.' Ja hoor,' zeg ik ondeugend terug.' Oké dan,'zegt Draco en hij begint me te kietelen. Ik begin heel hard te lachen en kietel hem terug nu begint Draco ook te lachen. Uiteindelijk liggen we buiten adem op het gras.' Nou ik heb echt gelachen,' zeggen ik en Draco tegelijk.' Draco wist je dat jij een van mijn enige vrienden bent,' zeg ik tegen Draco.' Nou dan heb ik boffen ik ben bevriend met het aardigste meisje op school,' zegt Draco en ik begin te blozen.' Bedankt Draco,' zeg ik.' waar voor,' vraagt Draco.

' Nou dat je er altijd voor me bent,' zeg ik en kruip tegen hem aan. Hij slaat zijn armen om me heen en ik kruip nog iets meer tegen hem aan. Mijn oogleden worden zwaar en ik val in slaap. Ik word wakker en heb het een beetje koud. Maar van plaats dat ik tegen hem aanlig lig ik op Draco's borstkas.' Oh sorry Draco,' zeg ik.' Oh daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor je hield me warm,' zegt Draco ik begin te blozen. We liggen nog even zo tot dat iemand de bosjes uit stapt. Het is Blaise. Ik schrik en stop mijn gezicht in Draco's nek.' Rustig Storm het is Blaise maar,' zegt Draco geruststellend. Ik haal mijn gezicht weer uit Draco's nek en kijk naar Blaise.' Sh!t Draco en Blaise hebben gezien hoe bang ik ben ik ben nu waarschijnlijk een watje,' zeg ik tegen mezelf. Ik sta op en loop op Blaise af.

' Laat me nooit meer zo schrikken of er gebeurt wat met je,' zeg ik nog steeds trillend van de schrik.' O-oké' zegt Blaise stotterend.Ik kijk hem raar aan en ga weer naast Draco liggen. Hij slaat zijn armen weer om me heen en ik kruip weer tegen hem aan.' Waarom kwam je trouwens,' vraagt Draco aan Blaise.' Nou ik wou vragen of Stormia met mij naar het bal wil,' zegt Blaise.' O sorry Blaise jij bent al de 10e die het vraagt maar ik ga al met iemand,' zeg ik hij knikt en loopt dan heel snel weg.' Wow dat was awkward,' zeg ik.' Zeg dat wel,' zegt Draco.' Hoe laat is het eigenlijk?' vraag ik aan Draco.' Oh sh!t het is al kwart voor zes,' zegt Draco. We staan snel op en rennen naar de grote zaal. Draco sleept me mee naar zijn vrienden en gooit me naast zich op de bank. Ik prop snel eten in mijn mond terwijl Draco tegen zijn vrienden aan het praten is.'Doei Draco ik denk dat ik ga slapen,' zeg ik en wil op staan maar Draco pakt ineens mijn pols.' Wat is er?' vraag ik aan Draco.' Zullen we samen naar boven gaan,' zegt Draco.' Ja natuurlijk dat hoef je niet te vragen,' zeg ik. Hij knikt we staan op en lopen dan naar de leerlingen kamer. Eenmaal in de leerlingen kamer.'Slaapwel Draco,' zeg ik.' Slaapwel Storm,' zegt Draco en we lopen naar onze kamer. Ik maak me klaar voor bed en stap dan mijn bed in.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hi ik ben bij na bij de 100 lezers wel bij als je alle hoofdstukken samen doet maarrrr!!! Echt super bedankt lieve lezers💚😘💚💚!!

Ik kon het niet laten om geen hoofdstuk deze week te uploaden dus hier is het

My life is a mess and a love story ( Nederlands, HP Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu