H3 de eerste dag op hogwarts

21 2 0
                                    

En Snape zegt dat Malfoy mij vandaag moet leiden. Ik zeg nee joh dat hoeft niet hoor Snape. Dan zegt hij dat het al besloten is, dus ik hou mijn mond maar gewoon en ga d'r ook niet verder op in. Ik knik en ga weer zitten. Na het ontbijt komt Malfoy naar mij toe gelopen en zegt:'Kom mee we moeten naar het toverdranken lokaal'. Ik knik en loop mee we lopen daarna tegen iemand aan. Het zijn Harry en Ron. Ik zeg:' Hoi en sorry.' Ze kijken me raar aan. Waarschijnlijk omdat ik naast Malfoy loop. Ik zeg dat hij mij vandaag moet helpen om de lokalen te vinden.' Ik had het prima zelf gekund,' fluister ik zodat alleen Harry en Ron mij kunnen horen. Ze moeten lachen terwijl Malfoy ons raar aan kijkt. Ik zeg:' Doei.' En trek Malfoy mee de linker kant op. Malfoy moet lachen en trekt mij een beetje naar rechts en dan recht door. Nu moeten we alle bij lachen. Net voor dat we het klaslokaal in gaan herpakken we ons zelf en gaan ergens zitten. Maar dan zegt Snape dat we allemaal In tweetallen zitten dan pakt hij een stuk perkament en noemt ze op:

1. Hermione en Neville

2. Harry en Ron

3.Stormia en Draco

4. Crabbe en Goyle

Tot dat alle namen zijn genoemd. Ik dacht zo van lekker dan ik zit ook nog is samen met Malfoy in toverdranken.'Hermione, Harry en Ron hebben het tenminste wel leuker,'denk ik. Ik ga aan mijn tafel zitten en maak mijn boek op dan zegt Snape:'We maken vandaag Amortentia wie weet wat dat is?' 'Ik heb er wel over gelzen het is een lievedens drankje, als je het ruikt dan ruik je van wie je houdt dus bij iedereen ruikt het anders', zeg ik. 'Inderdaad mevrouw Klauw', zegt Snape. Ik kies nu wie er mag ruiken, zegt Snape.' Jij mevrouw Klauw mag gaan ruiken', zegt Snape. Ik loop naar voren en ga ruiken.'Het ruikt naar mint-tandpasta en groene appel,' zeg ik. 'Goed, ga maar weer naar je zit-plaats mevrouw Klauw', zegt Snape.  Wanneer ik zit gaat Snape weer verder met praten.'Kinderen sla je boek open op bladzijde 154 en daar vind je het wel', zegt Snape. We doen wat Snape zegt en beginnen met maken. Malfoy helpt me wat ik wel fijn vind, want ik snap het nog niet zo goed. 'Pak de benodig-heden maar uit de kast daarna help ik je wel verder', zegt hij lief. Ik doe wat hij zegt en loop naar de kast pak de benodig-heden en loop weer terug naar Malfoy. Na een kwartiertje zijn we klaar. Ik ben zo blij want wij zijn de eerste.

 'Professor kijkt naar ons drankje en knikt goed keurend. 10 punten voor slytherin', zegt Snape. Ik vlieg Malfoy om de hals eerst is hij een beetje verward maar al snel knuffeld hij me terug.'Super super super bedankt Draco', fluister ik tegen Draco. hij moet zachtjes lachen.'Jij was ook super hoor Storm,' fluistert Draco. Ik moet blozen en trek me terug uit de knuffel. 'Leuke bijnaam hoor Draco', zeg ik. Hij kijkt me aan en zegt dan:' heeft niemand je ooit Storm genoemd Storm?'.'Nee maar ik vind het wel een mooie naam hoor,' zeg ik. De klas is afgelopen en nu hebben we verweer tegen de zwarte kunsten. Nu hebben we les van Umbridge.'We hebben onze toverstokken hier niet nodig, want er is geen reden voor', zegt Umbridge. 

Dan laat ze op iedereens tafel een boek vallen.'Maar bij verweer tegen de zwarte kunsten moeten we toch juist spreuken oefenen tegen de zwarte kunsten', zeg ik tegen Umbridge. 'Waar voor moet dat dan lieverd', zegt ze.'Oh weet niet misschien voldemort!', zeg ik.'Meisje die is er niet, kom maar na de les naar mijn kantoor lieverd,' zegt ze met haar zoet lieve stem. De rest van de Les is best saai. Eindelijk is de les afgelopen. 'Uuhm ik wacht wel voor de deur Storm,' zegt Draco. 'Bedankt Draco,' zeg ik. Ik klop op de deur van haar kantoor. 'Kom maar binnen lieverd', zegt ze. Ik loop naar binnen. Haar kamer is helemaal roze met katten op bordjes die aan de muur hangen.'Ga maar zitten hier is een stuk perkament,' zegt ze. Ik pak even mijn pen en inkt,' zeg ik.'Dat hoeft niet vandaag gebruik je mijn pen', zegt ze.

 Ze komt voor het bureau staan en geeft mij de pen. 'Waar is het inkt? Vraag ik.'Oh die heb je niet nodig lieverd,' zegt ze. 'Wat moet ik opschrijven,'vraag ik.'Ik zal niet meer liegen,'zegt ze. ik begin te schrijven opeens doet mijn rechter hand heel veel pijn en schreeuw het uit van de pijn. langzaamerhand komen er ook veel tranen.'Nou meisje je weet diep van binnen toch wel dat je dit verdiende, 'zegt ze.'Je moet nog even doorschrijven totdat de boodschap is doorgekomen,' zegt ze. Na nog schreeuwen van de pijn en huilen. Staat de boodschap op mijn hand.'Je bent klaar je mag gaan,' zegt ze. 

Ik kijk haar aan en opeens zweeft ze 10 meter hoog in de lucht en valt dan opeens vandaar naar beneden.'Doei professor', zeg ik. En loop weg. Draco komt naar me toe gelopen.'Gaat het wel Storm', vraagt hij. 'Nee ze heeft me laten schrijven met mijn eigen bloed,' zeg ik en laat mijn hand zien.'Oh god Storm wat erg', zegt hij. 'Kom laten we maar gaan eten', zegt hij daarna. We lopen samen naar de grote zaal net optijd voor het eten Draco komt naast mij zitten.'Storm wil je zo meteen mee naar de treur-wilg,'vraagt hij.'Ja tuurlijk Draco, zeg ik. Na een half uur is het eten klaar.'Kom je Storm mee naar de treur-wilg,'zegt Draco.'Ja,'zeg ik. Draco sleurt me mee aan mijn arm.'Kijk eens hoe mooi het hier is,' zegt Draco.'Ja weet ik, ik ben hier vanochtend al geweest,' zeg ik. Het is voor een tijdje stil totdat Draco het verbreekt.'Zullen we maar terug gaan naar de leerlingenkamer?' vraagt hij. 'Ja tuurlijk', zeg ik. We lopen onder de boom vandaan en gaan naar binnen.'Oh ja Dumbledore wou dat ik je dit ging geven'. Het is een envelop.'Bedankt Draco', zeg ik.'Geen dank alles voor mijn Storm,' zegt Draco. Ik maak mijn envelop open en pak een brief er uit.

Mevrouw Klauw zou je alsjeblieft naar mijn kantoor kunnen komen.                                                             Als je niet weet waar mijn kantoor is vraag Draco dan om je te brengen.                                                     Ps: het wachtwoord is Donut.

de groeten Dubledore.

Ik keek verward naar de brief.'Wat is er Storm', vraagt Draco.'Ik moet naar Dumbledore en omdat ik niet weet waar zijn kantoor is moet ik het aan jou vragen Draco', zeg ik.'Oh ik breng je er wel naartoe dan', zegt Draco lief.'Bedankt Draco', zeg ik.'We zijn er', zegt Draco na een paar minuten. We staan voor een groot standbeeld.'Weet je wat het wachtwoord is?' vraagt Draco.'Ja dat weet ik,' zeg ik.'Ik wacht hier wel op je', zegt Draco.'Bedankt Draco', zeg ik. 'Donut,' fluister ik en er komt een trap. ik loop de trap op en kom uiteindelijk aan bij een deur.

My life is a mess and a love story ( Nederlands, HP Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu