18. Kapitola

422 21 4
                                    

Leden uběhl jako voda a přišel únor. S únorem přišel i Valentýn, svátek lásky. Pro rusovláslu to většinou bylo ještě větší utrpení než zbytek roku, ale letos se na něj i docela těšila. Za leden se toho mezi Lily a Jamesem docela hodně změnilo. On už na ní nekřičel přes celou velkou síň a ona mu už křik neoplácela křikem. Bavili se zcela normálně. Jako kamarádi.
Ti dva ale nebyli jediní, mezi kterými se něco změnilo. Kate se Siriusem byli taky kamarádi a co se Ann a Remuse týče, oba by byli rádi víc než kamarádi, ale bránil tomu jeden malý, chlupatý problém.

"Ahoj Lily." usmál se černovlásek na krásku, zrovna vycházející do nebelvírské společenské místnosti, a upřel na ní jeho oříškové oči.

"Ahoj Jamesi. Kde máš zbytek?" usmála se rusovláska naoplátku.

"Sirius s Peter ještě spí a Remus se někam vypařil. Ty jdeš taky bez doprovodu."

"Jo. Kate taky ještě spí a Ann už v pokoji není. Myslela jsem, že bude tady."

"Není. Půjdem na snídani?"

"Tak jo."

A tak se oba vydali směrem do velké síně. Vyšli portrétem a sešli jedny schody.

"Lily?" začal James trochu nervózně.

"Ano?"

"Víš co je dneska za den?"

"14. února. Proč?"

"Chci se tě na něco zeptat."

"Nebudeš me žádat o ruku že ne."

"Ne, dneska ještě ne."

"Cože?!"

"Chtěl jsem se na něco zeptat."

"Já vím, tak se ptej."

"No, vzhledem k tomu, že je dneska 14. února, takže Valentýn, jsem se chtěl zeptat, jestli se mnou nezajdeš do Prasinek."

"Jako na rande?"

"No, obvykle se na Valentýna chodí na rande."

"Tak jo, půjdu moc ráda."

"Vážně?"

"Jo. A dávej bacha, málem jsi srazil prvňáka."

"Děkuju."

"Není zač."

James se rozzářil. Na rande jako rande mu Lily kývla jen jednou a to, jak se později dověděl, kvůli sázce s Kate. I Lily se usmívala. Jak se ukázalo, s Jamesem si rozuměla. Přestal se totiž naparovat a dělat že sebe nejlepšího člověka na planetě. Pomalu a mlčky došli do velké síně a usadili se. Posadili se vedle sebe a začali si povídat.

O chvilku později dorazila i Kate se Siriusem za zády. Peter po chvíli taky dorazil, ale nějak neměl náladu, protože si sedl daleko od přátel a, k údivu všech, to vypadalo, že přemýšlí. Všichni se totiž začali připravovat na závěrečné zkoušky OVCE. Jen Ann a Remus nebyli k nalezení.

"Kam jste se vypařili?" začala okamžitě Kate.

"Sem na snídani. Kdybychom na vás čekali, vyhladověli bychom." řekla Lily.

"Ale no tak, tak dlouho jsem nespala. Vždyť je PŮL JEDENÁCTÝ!? Lily, proč jsi mě nevzbudila?"

"Nešlo to. Cloumala jsem s tebou a křičela na tebe. Dokonce jsem tě pocákala vodou, ale ty nic."

Na to Kate nenašla slova. Jen se mlčky posadila na lavici naproti Lily a pustila se do snídani. Sirius doprovázený Jamesovím smíchem udělal totéž.

Změníš názor, Evansová?Kde žijí příběhy. Začni objevovat