(Adryan's p.o.v)
Okay .
Harini aku betul-betul dah berazam nak minta maaf dekat isteri aku. Kemeja berwarna biru lembut dipadankan bersama seluar jean berwarna putih. Tiga butang teratas tidak dikancing dan diselitkan dengan cermin mata berwarna hitam.Rambut pulak aku kemas-kemas kan sedikit. Bila dah rasa puas hati,aku tersenyum sendirian melihat cermin. Yela,nak pujuk bini kenalah handsome-handsome,ya dak? Untuk sentuhan terakhir,of course minyak wangi. Dah spray satu badan,aku capai jam tangan yang berada di atas meja solek. Alright,lets go !
Sambil berjalan ke arah kereta,tolonglah doakan aku supaya dapat pujuk bini aku balik ea? Pweasee,sayang korang ! Thankyou tau. Okay now,aku dah buat planning macam mana nak pujuk bini aku. First,kita beli bunga,warna putih,sebab,ha sebab dia,sila cari sendiri. Dah tau share kat comment tau. Eh Ad,menyempat lak ea. Tapi nak buat macam mana,author pun jarang publish,kesian diorang tertunggu. Ni semua salah author ! Okay now aku kena stop merepek. Back to the story.
Okay macam ni plan aku. First aku nak beli bunga,then,ajak dia keuar date dengan aku. Ala macam couple sekarang buat tu,pergi tengok wayang,then bawak dia pergi starbucks. Erm,macam tak okay ja. Cliche sangat tu.Tak pun,aku teman dia pergi shopping. Tapi nak ke dia? I mean bukan girls suka shopping ke? Haih,nak pujuk perempuan pun pening. Come on,think Ad think.
Holiday?
Okay jugak tapi I dont think she will like it. Haih,apa yang bini aku suka pun aku tak tau.Nak call mama tak mintak tolong? Tapi aku taknak mama syak aku ada problem dengan Hazwani. Kang tak pasal-pasal aku kena kejar dengan mama sebab buat anak dia menangis. Like seriously,aku tak tau macam mana nak pujuk bini aku ni. Eh Ad,kata diri tu pandai 'tundukkan' perempuan,takkan nak pujuk bini pun tak reti,aku berkata-kata sendiri dalam hati.
Ergh,dahlah. Fikir masa nak pergi rumah mama je la. Yang aku ni pun satu,pandai sangat tak masuk kereta lagi kenapa. Khusyuk fikir plan nak pujuk bini sampai lupa nak masuk kereta. Okaylah guys,aku gerak dulu. Nak pujuk bini huhu. Aku rindu dia,tak sabar nak bawak dia balik.
****
(Harraz's p.ov)
Sayu hati aku melihat air mata adikku mengalir lagi di pipinya. Dah lama aku tak nampak senyuman dia,gelak tawanya,semenjak dia kahwin dengan mamat tu. Ke mana hilangnya senyuman tu? Adryan ke penyebabnya? Atau dia ada masalah dengan sahabat baiknya? Atau dia dibuli di sekolah? Pelbagai soalan bermain di fikiranku. Aku rindukan senyuman adikku yang menceriakan hidup kami sekeluarga. Kata-katanya bermain lagi di fikiranku.
"Abang,adik ni tak mampu untuk bahagia ke abang? Kenapa diaorang mesti bahagia di atas derita adik? Apa salah adik sampai diaorang buat macam ni dekat adik? Sakit bang,sakit rasa dalam hati ni. Adik berusaha nak dapatkan hati dia,hati suami sendiri,salah ke bang? Adik cuma nak rasa bahagia dengan suami sendiri,tapi dia,rela,pilih orang lain depan adik sendiri. Tangan adik ni,tak pernah jemu nak masakkan untuk dia,tapi di depan orang lain,dia lempar makanan yang adik buat untuk dia. Dia layan adik macam sampah bang. Dia rela tidur dengan perempuan lain depan mata adik sendiri. Dia anggap adik ni apa bang? Adik ni tak ada harga diri kah? Adik tak larat nak kuat bang. Adik tak larat nak berpura-pura senyum lagi sedangkan semuanya adik pendam sendiri. Tolong adik bang,tolong. Adik tak kuat nak hadapi semua ni dah,"mataku terasa semakin hangat mendengar isi hati yang dipendam oleh adikku selama ini.
Kalau aku tau,dah lama aku bawa pulang adik aku ke rumah kami dari tinggal dengan jantan tak guna tu. Aku tak sanggup tengok adik aku disakiti lagi. Kenapa dia mesti berpura-pura kuat di hadapan kami sekeluarga? Mujurlah sekarang adik aku sudah bertenang sedikit,dia yang sudah kepenatan kerana menangis telah tertidur di dakapanku. Perlahan-lahan kepalanya ku letakkan di atas bantal. Badannya ku selimutkan. Tidurlah adik kesayanganku. Semoga kau bermimpi indah selalu.
Assalamualaikum,erm first of all,author nak minta maaf sangat sangat sangat sebab jarang publish story. Now author busy dengan assignment semua so tak boleh nak publish huhuhu. Ni pun author curi ii masa sikit nak publish. Apa apa pun,thankyou sangat ii sebab sudi baca cerita author yang tak berapa best ni. Author sayang korang ! Thankyou for ur support and comment <3
YOU ARE READING
Kahwin usia muda?!
RomanceKahwin pada usia muda? No way?! Kenal pun tak. SPM pun tak lepas lagi. Dahlah playboy. -Nur Hazwani Husna- "Saya tak nak kahwin dengan awak,Mr.Playboy!" -Adryan Haris- "I sayang you,sayang. Forever and ever. Thanks for everything sayang. Jet'aime." ...