"Hmm,jom,"
Kata kata abang terhenti di situ.
"Bang,Na tak nak!"
No,aku tak nak!
"Maafkan abang dik,tetapi,adik terpaksa juga,"abang menarik kuat tanganku.
"TIDAK!"
Dan jeritanku bergema di bangunan mewah setingkat itu.
~~~~
"Okay,so,how is it?"
Abang mengalihkan pandangannya ke arahku.
"Meh,"riak menyampah ku tunjukkan.
Okay,aku tau. Korang mesti pening kan,apa yang tengah terjadi sekarang ni. Actually,selepas dapat 'green light' daripada papa semalam,mama suruh aku dan abang pergi ke hati mama,cia3!
Okay,not funny at all.
Kitaorang nak buat rumah terbuka kata mama. And this morning,aku telah 'dipaksa' oleh abang untuk mencari baju lelaki. I know. Takde kena mengena langsung kan. Dahlah saiz badan tak sama langsung. Aku ni lagi kecik dari dia tu.
Padahal,rumah terbuka tu lagi tiga bulan masa bulan Syawal. And,puasa pun tak lepas lagi. Aku tengok abang ni yang lebih lebih. Mama relax je.
"Okay adikku yang comel. Pusing sikit,"hmm,pabila abang dah keluarkan arahan,be like...
Aku dengan tak relanya memusingkan badanku sambil membuat muka meluat. "Pusing elok elok sikit,"hish,cerewetnya dia ni. Abang sapa lah ni. Aduhai..
Aku pun geram dengan abang punya pasal,memusingkan badanku ala ala model sambil tangan kananku diletakkan di pinggangku. "Okay,that's it,"abang menghentikanku lalu memanggil pemilik butik.
"Okay,I want this one,"abang menunjukkan baju yang dipakai oleh aku tadi. Nasib kurta. Hmm.
~~~~
"Sorry guys for being late,"kawan kawanku yang kelihatan tiba lebih awal daripadaku menyilangkan tangan. Senyuman manis ku lemparkan ke arah mereka.
"Hmm,it's okay sis. We all pun baru je sampai kan,Fatin,"ujar Hanis sambil menyiku lengan Fatin. Fatin hanya mengangguk lembut sebelum kembali memandang Iphone 6 miliknya.
"Sorry lambat,"satu suara menyapa gegendang telingaku. Kami semua memusingkan leher untuk melihat suara. And now,I am totally shocked.
"Botak!"aku terus meluru ke arah kawanku yang di gelar 'Botak' olehku. Ehh,bukan lelaki. Botak is a girl,okay. Kawan rapat yang boleh dikatakan rapat serapat rapatnya.
Botak atau lebih manis dipanggil sebagai Avia Damia adalah sahabatku. Eh,bukan dia ja. Mestilah Hanis dengan Fatin sahabat aku sekali. Senang cerita,semua aku sayang.
"Wei,aku taulah kau rindu aku. Janganlah peluk aku depan semua orang. Malu den,"botak botak,still tak berubah. Hahahah. "Kau datang sorang ke?"selepas meleraikan pelukan,soalan ku tujukan ke arahnya.
"Nope,this time aku datang dengan abang aku,"aik! Sejak bila Botak ada abang? Setahu aku dia anak nombor tiga. "Hah?"muka hairan ku tonjolkan. "Oh,didn't I tell you I had a brother,bestie?"dia bertanya.
Dan ketika itulah,si dia muncul.
Hanya senyuman sinis terukir di bibirnya."No,not at all,"
YOU ARE READING
Kahwin usia muda?!
RomanceKahwin pada usia muda? No way?! Kenal pun tak. SPM pun tak lepas lagi. Dahlah playboy. -Nur Hazwani Husna- "Saya tak nak kahwin dengan awak,Mr.Playboy!" -Adryan Haris- "I sayang you,sayang. Forever and ever. Thanks for everything sayang. Jet'aime." ...