32

5K 162 17
                                    

(Hazwani's p.o.v)

Yeay,harini aku dah boleh balik. Seronok wei,nak makan macam macam. Yang paling penting,aku boleh balik rumah aku. Eh silap,rumah mama aku. Mana abang ni? Tadi kata nak pergi tandas la apa la. Padahal tandas dekat je. Tak sampai 5 meter pun.

Barang barang yang telah siap dikemas ku masukkan ke dalam beg sandang ku. Beg baju? Semua tu awal awal lagi aku dah kasi mama aku awal pagi tadi suruh bawak balik. Senang sikit kan. Mummy dengan daddy pun aku dah inform. So,dah settle kerja aku. Sekarang tunggu abang je.

Korang mesti ingat tiba tiba akan ada drama antara aku dan Adryan kan. Hakikatnya,awal awal lagi aku dah bagi warning dekat Adryan supaya dia tak datang ambik aku. Sebab apa? Menyemak tau tak menyemak. Aku tau aku macam isteri nusyuz tapi bila suami kau buat perangai macam tu dekat kau,kau boleh tahan ke?

Aku nak buka buku baru,nak fokus Spm je sekarang ni. Pasal Adryan,nanti nantilah aku fikir. Dah malas nak ambik tau. "Ha adik,jom. Sorry lama,"suara abang mengembalikan aku ke dunia nyata. Sengihan abang yang bertukar menjadi kerang busuk ku balas dengan calitan tahi hidung yang comel.

Hanya gelak ketawa yang menemani kami sekarang ini.

⚡⚡⚡⚡

Haihla,kena tunggu lagi. Tadi pergi toilet,sekarang nak ambik kereta pulak. Bukan aku tak pesan,parking dekat dekat je. Ini taknak,bak kata abang,tak thrill la dekat dekat. Bila jalan kaki jauh jauh tu baru rasa otot kaki kuat ke lembik. Aku pun angguk angguk burung belatuk je. Malas nak komen. Korang jangan nak ikut cara abang aku ni,nanti jadi ajaran pelik pelik pulak.

Jam di tangan ku kerling. 5.45 pm. Dah dekat 15 minit aku tunggu ni. Tak boleh jadi ni. Aku terlalu bosan. Nak buka phone ke tak? Nak ke tak nak,lepak mamak! Ceh,sempat lagi. Ha,buka je la. Button di sebelah kanan ku tekan. Lol,timing dia memang tepat wei. Adryan call aku. Memang tak la aku nak angkat.

Akhirnya panggilan tadi dibiarkan berlalu sepi. Dah agak agak Adryan tak call aku,aku apa lagi,saja nak check berapa kali dia missed call aku. Berpuluh weii,bukan aku tak dengar,tapi aku mute kan dia so memang aku tak boleh dengar la. Hmm,apa apa pun cerita aku makin hambar. Jangan lupa vote okayh? Huhuhu,ap bendalah aku merepek ni.

Game yang ingin ku main tergendala sebentar. Agak agak bunyi phone dah stop,aku buka telefon bimbit aku. Permainan Candy Crush menjadi pilihan. Dan ber huhu lah aku seorang diri sambil diriku diperhatikan seorang lelaki memakai T-shirt polo.

"Ha adik,dok tunggu apa lagi? Jom naik kereta,"eh,bila abang aku sampai ni? Tak dengar pun bunyi enjin kereta. Tu la seronok sangat sengih sorang sorang main game. Mana tak pernah kena cop'gila' dulu ngan mama. Barang abang dah bawa awal awal tadi. So,aku melenggang kangkung saja la.

Bukan apalah,sebab aku sakit ha. Huhuhu. Aku cuba untuk bangun,tapi kakiku tiba tiba terasa lemah. Aku cuba untuk berdiri tapi,terduduk semula. Abang yang melihat keadaanku terus keluar dari kereta dan membantuku dengan memapah untuk masuk ke dalam kereta. Kenapa dengan kaki aku ni?

"Adik,adik okay tak ni?"tanya abang sejurus dia masuk ke dalam kereta. "Adik okay je la bang. Don' worry okay?"muka buruk ku tayangkan kepada abang. Dan seperti biasa,dia akan menggosok kasar kepalaku kembali sebab nak rosakkan tudung aku. Ni memang mintak kaki arh. Aku apa lagi,tepis terus tangan abang. Kang main rambut tu tau lak marah.

Abang ketawa besar sambil tangannya mula membawa kereta ke menuju ke jalan raya. Aku tergerak hati untuk melihat ke luar tingkap,and ternyata gerak hati aku betul. Ada sebuah kereta mengekori kami. Yang aku tau kereta tu bukan kereta Adryan sebab kereta dia korang pun tau en.

Tapi? Siapa doh? Ermm takutt.


Assalamualaikum readers,huhuhu tak sangka cerita kanak kanak sis dh 100k. Serious terharu weyh,tanpa korang,sis takkan sampai sejauh ni. Terima kasih banyak banyak sis ucapkan sebab baca cerita KUM ni. Btw,Happy Eid Mubarak guys! 

Kahwin usia muda?!Where stories live. Discover now