Jam sudah menunjukkan angka 12. Tapi,bayang mamat tu pun aku tak nampak. Aku yang hanya memgenakan dress bercorak bunga berjalan ulang alik di ruang tamu. Mana dia pergi ni,telefon tak diangkat angkat. Whatsapp tak dibalas balas.
Satu minit
Dua minit
Tiga minit
Ergh! Tak boleh! Aku kena call dia juga. Button lenovo di sebelah kanan ku tekan. Terpapar wallpaper dia yang sedang tidur lena. Haih,muka dahlah babyface. Nasib kaulah,Adryan oi. Okay,enough. Jangan hilang fokus lagi. Aku membuka contact ku.
Jari jemari ku lincah menaip nama mamat tu. Ha,jumpa pun.
Sayang💕
Okay okay. Jangan tanya kenapa aku save nama dia macam ni. I baru nak merasa okay ada boyfriend. Eh silap,husband. Huhuhu. Again,Na. Fokus! Tanpa membuang masa,aku menekan namanya.
Tut...tut...
Argh! Mana dia ni?!
"Hello," eh, asal perempuan yang jawab ni. Suara manja pulak tu.
"Err,hell...o?" Saja kasi hello yang depan tu panjang sikit. Biar dia faham macam mana sakitnya hati aku ni. "Ni siapa ya?" Aku bertanya lagi. Serious aku memang pelik. Sebab dengar bising sangat do. "Ha?!" Perempuan tu menguatkan sedikit suaranya.
"Ni siapa?!" Penat aku lawan suara ngan dia ni. Sakit tekak aku oi. "You ni siapa?" Eh,kita tanya dia,dia tanya kita balik. "Baby,jom balik," dum! Suara yang sangat ku kenali. Tapi takkanlah,aku melihat semula nama yang tertera, dan benarlah. Itu memang Adryan Haris,suami yang aku mula cintai.
Aku tidak jadi untuk meneruskan kata kataku namun kekal menjadi pendengar setia perbualan mereka.
"You,"
"Yes baby,"
"Malam ni rumah I ke rumah you?"
"Err..rumah you la"
"Erm,sorry baby. Tak boleh la,"
"Ala,why?"
"Err..se..sebab bibik I tumpang rumah I. Rumah dia kena jual sebab dia tak mampu bayar sewa. Almost two weeks dah. So I tolong la dia,"kata kata Adryan benar benar menyakitkan hati aku. Mataku sudah bergenang dengan air mata. Dua minggu yang dimaksudkan itu adalah hari hari kami menjadi suami isteri. Baru dua minggu,dia dah buat perangai?! Calm down,myself." Okaylah,malam ni rumah I. Next time rumah you tau,"suara perempuan itu sengaja dimanjakan lagi. "Sure baby,anything for you,Lin,but with one condition," aku terdengar dia menghela nafas yang berat.
"I want a tiger show tonight," bisiknya perlahan namun jelas kedengaran di telefonku. Aku cuba menahan tangisan. Perempuan itu hanya ketawa manja sebelum aku menamatkan panggilan. Aku benci kau,Adryan Haris! Benci!
~~~~
Aku terasa ada tangan yang memeluk pinggangku. Huh! Dah boleh agak dah siapa. Teringatkan kejadian semalam membuatkan hati aku merasa sedih. Aku mengangkat tangannya kasar sebelum melihat wajahnya kembali.
Sebak.
Itu yang aku rasa sekarang ni. Mulai hari ini. Aku akan jadi seperti yang dimahukannya. Cuma,dimana letaknya maruah aku sebagai isteri? Di mana? Shit! Tak guna kau lelaki. Aku menangis lagi.
Aku membetulkan posisi dudukku. Air mata yang sudah sedia mengalir kini mengalir lagi. Kenapa,Adryan? Aku sayang kau,kau tau tak! Mukaku ku tekup dengan kedua dua belah tanganku. Aku tau,dia pasti suka melihat aku dalam keadaan terseksa begini.
Allahuakbar.....Allahuakbar...
Bagus. Dah masuk azan Subuh. Nak ajak ke tak. Erm ajak jela. Walaupun aku tau. Aku takde nilai di matanya. Mandi dulu bagi hilang rasa sedih ni.
~~~~
Aku yang sudah siap memakai telekung teragak agak sama ada mahu mengejutkan dia atau tak. Ergh! Kejut jela. Haih,kuat Na . "Awak,bangun solat Subuh berjemaah jom," dia masih lagi lena dalam mimpinya. "Awak bangun! Solat Subuh!" Adryan bangun dalam keadaan terkejut.
"Gila ke ha?! Jerit pagi pagi buta ni!" Aku terkejut mendengar jerkahannya. Masuk kali ini sudah kali kedua dia jerkah kepadaku. "Erm,saya nak kejut solat Su," belum sempat aku menghabiskan kata kataku dia memotong," Kau nak solat! Solat je la! Tak payah kacau aku. Aku rimas la!"aku hanya diam membatu.
"Oh by the way,semalam kau call aku kan? Aku tau kau mesti dengar kan apa aku cakap ngan awek aku kan. Actually,aku yang suruh awek aku jawab call kau semalam. Tapi kau jangan risau,aku save nama kau as my bibik je,so don't worry okay,stupid. Anyway,we had so much fun last night. Kau jangan jealous walaupun dia lagi hebat daripada kau. Eh silap,aku tak pernah rasa kau pun lagi tapi tengok kau pun aku tak selera euw. Takpalah,kau tetap mistress aku okay. Bare that in your mind,"baiklah. Jangan tanya kenapa kalau aku lain lepas ni.
Assalamualaikum guys! Finally,I'm back! Maafin saya ya. Siapa yang lupa tentang cerita ni please baca dari awal balik ya. Lepas ni sis boleh update dah yeay! Thanks sebab sokong sis ya.
YOU ARE READING
Kahwin usia muda?!
RomanceKahwin pada usia muda? No way?! Kenal pun tak. SPM pun tak lepas lagi. Dahlah playboy. -Nur Hazwani Husna- "Saya tak nak kahwin dengan awak,Mr.Playboy!" -Adryan Haris- "I sayang you,sayang. Forever and ever. Thanks for everything sayang. Jet'aime." ...