3

8.8K 235 6
                                    

"Erm,makan malam dah siap. Semua boleh ke ruang makan sekarang,"sapa suara seorang perempuan yang umurnya berada dalam lingkungan
50-an memecahkan suasana tegang tadi. Siapa lagi kalau bukan Mak Jemah,pembantu rumahku. Tapi,family aku tak pernah anggap Mak Jemah ni pembantu pun,dah anggap macam keluarga kandung sendiri dah.

"Ha,yelah,marilah kita makan dahulu. Lepastu baru berbincang,"papa mengajak kami ke meja makan sambil diiringi Mak Jemah di sisinya. Aku yang berjalan di belakang mereka semua tersentak apabila aku merasakan ada tangan yang memeluk pinggangku. "Kalau you jerit,I cium you,so,please shuh,"aku terkedu.

Beginikah perangai lelaki yang bernama Adryan Haris?

Aku cuba melepaskan pautan tangannya di pinggangku tetapi itu semua hanyalah sia sia. Tangannya lebih sasa dari yang ku sangka. "Listen here sweety,you better say no to this marriage or else,I will ruin your happiness,"bisiknya lembut di tepi telingaku yang ditutupi selendangku.

"Saya pun tak nak kahwin dengan awak,I'm just a 17 years old teenager and yeah,I'm still young,"apa dia ingat dia sorang je boleh speaking bagai,aku pun bolehlah. "And could you please,hands of me,"aku tolak tangannya kasar dan berjalan laju meninggalkan dia di belakang. Suka hati ja pegang pingganh aku.

Otak letak dekat mana?
Lutut?

~~~~

"Ok little girl,you want to play a game? Okay,we'll. I'm gonna be a cat,no,just wait,"Adryan Haris hanya memandang gadis di hadapannya dengan pandangan yang sukar ditafsirkan. 

Kahwin usia muda?!Where stories live. Discover now