11

264 11 6
                                    

,,Wat is er?" Vraagt Dioni, ik hoor de spanning in zijn stem. Ik merk niet eens dat ik lijkbleek naar de grond staar. ,,I-Iris belde in paniek op, dat doet ze n-nooit.." Meer tijd om allerlei enge dingen die gebeurd kunnen zijn te verzinnen heb ik niet. *TRRRRINGGG* Ik ren naar de deur. Daar in de deuropening staat een lijkbleke Iris met knalrode ogen van het huilen. ,,K-K-Kaj..." Ze barst in tranen uit. Ik kijk geschrokken om naar Dioni, ook hij schrikt bij het horen van de naam van zijn vriend. Ik trek Iris naar binnen en zet haar op de bank. Ik pak een glas water en ga naast haar zitten. ,,Oké, diep adem halen, een slok water drinken, en dan rustig vertellen wat er is" ik probeer rustig over te komen zodat Iris kalmeert maar de spanning giert door mijn lijf. ,,K-Kaj hij zei..-" ze barst weer in tranen uit. Er dollen honderden vragen door mijn hoofd. Is Kaj hier of is er gister zoveel langs me heen gegaan?! ,,W-Wanneer?!" ,,V-v-vand-daag.." Ze snikt. ,,Is Kaj hier in de buurt dan?!" Dat zou betekenen dat ze is weg gelopen van Kaj terwijl Iris dat nooit zou doen. Ze zou elke minuut koesteren met hem. ,,N-Nee hij zei het via Whatsapp.." Ik ontspan weer een beetje. ,,Laat maar lezen" ik merk dat ze zelf niet in staat is het te vertellen zonder in te storten. Trillend geeft ze haar telefoon. "LEKKER BEN JIJ ZEGGEN DAT JE VAN ME HOUD!! MAAR INMIDDELS NOG EEN ANDER HEBBEN. JIJ BENT NET ALS DIE ANDERE!! KAJ IS BEROEMD EN KNAP MEER NIET" Ik schrik voor de zoveelste keer van het appje. ,,H-Heb jij iets met..-" verder kom ik niet. ,,Had ja.. Gister in de toiletten wou ik het vertellen maar je was zo depri toen je Dioni zag dat ik het niet kon.." Ik kijk geschrokken naar haar. ,,Maar ik houd wel echt van hem en ik heb geen ander!!" Haar stem slaat over. ,,Shit man!" Dioni heeft de hele tijd niks gezegd maar nu hij iets zegt merk ik dat hij meer weet. ,,Wat is er?!" Ik kijk hem aan, hij ziet er verbaasd uit. ,,Ik ben zo terug" hij staat op en loopt de gang in met zijn telefoon.

Enkele reis naar liefde (BBrave Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu