13

207 8 0
                                    

,,Volgens mij komt ze bij..." Hoor ik de kalmerende stem van Dioni. Zachtjes verdwijnen de zwarte vlekjes en zie ik Dioni's bezorgde gezicht boven mij, Iris inmiddels nog erger betraande gezicht. Ik probeer omhoog te komen, maar mijn hoofd knalt eraf, serieus, zo voelt het. Ik val terug, gelukkig was de klap dit keer minder hard door Dioni's jas. ,,Waar... Waar is Kaj..." Vraag ik, bang voor wat ik net gezien heb, nouja bang.. Bang is anders, het was gewoon het druppeltje, maar ik ben wel woest. ,,Hier...." Zegt een zachte trillende stem, Kaj.. ,,WAAAT?!" Gelijk ben ik klaar wakker. Dioni legt zijn vinger op m'n lippen, als teken dat ik rustig moet blijven. ,,Luister Romy..." Kajs stem trilt steeds erger. Ik hoor gesnik, Iris... ,,Kaj wat deed je in godsnaam met..." Zeg ik. Ik snap niet hoe Dioni zo rustig kan blijven, is hij helemaal gek geworden ofzo?! Of zouden Dioni en Iris al uitleg hebben gehad..? ,,Romy.. Luister het is niet wat je denkt.." Zegt Iris, haar stem trilt nog erger dan die van Kaj, ik wist niet dat dat kon.. ,,HET IS NIET WAT IK DENK?! HIJ HEEFT GEZOEND MET ONZE VRIENDIN?! WAT DOE JE NOU ONSCHULDIG?!" Ik voel hoe mijn hoofd opnieuw keihard begint te bonken, maar ik negeer het, ik ben zo kwaad. ,,IK ZOENDE BENTE NIET, BENTE ZOENDE MIJ!!" Kaj word ook boos. ,,Wacht.. Wat..?" Opnieuw word het me eigenlijk te veel, maar ik probeer te kalmeren. Dioni ziet het. ,,Laten we eerst naar Romy's huis gaan, voor ze weer flauwvalt.." Zegt hij redelijk rustig. Ik knik en probeer op te staan, fout plan. Dioni trekt me omhoog, geeft Kaj vervolgens een seintje, Kaj tilt me op en zet me op Dioni's rug. Ik haat het als ik geholpen moet worden..

Ik lig bij Dioni op schoot, met een kop thee en een fleece deken. Iris zit voor me, Kaj zit naast Iris. Het is doodstil. Alles van wat ik net heb gezien tolt door me heen. Het beeld van Kaj tegen de muur, zoenend met Bente. Zou het dan echt...? Zou Bente dan echt haar eigen vriendinnen bedriegen..? Zou.... ,,Mag ik het uitleggen..?" Vraagt Kaj met een blik vol pijn. Ik knik alleen. Geen energie. Dioni knijpt zachtjes in m'n hand en glimlacht lief naar me. Heel even trekt mijn duizeligheid weg en voel ik me gelukkig. Dan zie ik Bente en Kaj weer voor me.

,,Als je in een boyband zit heb je altijd jaloerse bitches." zegt Kaj. Ik knik. ,,Er is een meisje, die mij, nouja, ik kan het stalken noemen denk?" Hij kijkt Dioni aan. Dioni knikt. ,,Ze heeft mij die avond samen met Iris gezien en blijkt bevriend te zijn met die Bente van jullie." Oké, vaag.. ,,Bente kwam me tegen toen ik onderweg was naar de plek waar ik met jullie heb afgesproken." Vaag... ,,Samen met dat meisje" aha... ,,Het meisje schreeuwde naar me dat ik een lul was, Bente nam het zogenaamd voor me op" Zegt hij met rollende ogen. ,,Ze liep naar me toe en begon heel verleidend te doen en ontkende dat ik een lul was." Wacht.. Wat?! ,,Ik bedankte haar, het verleiden compleet negerend, duwde haar van me af en liep door." Maar hoe... ,,Toen rende ze achter me aan, zei dat ik wel iets aardiger had mogen zijn, duwde me tegen de muur en begon te zoenen" Maar dan deed hij dus mee..? ,,Ik duwde haar net van me af toen jij flauw was gevallen" besluit Kaj zijn verhaal. Wow, hij kan gedachten lezen?? Oké, doet er niet toe Romy, waarom heeft hij Iris dan zo boos geappt? Waarom deed Bente dit?

,,Maar waarom kreeg Iris dat appje dan...?" Vraag ik, nog steeds niets begrijpend. ,,Dat meisje had een zogenaamd gesprek met Iris waarin ze zei dat ze mij helemaal niks vond, een lul zelfs en het alleen deed voor de aandacht. WAT ZEGT DAT WIJF ZEG JEZUS?! Ik haal diep adem, niet boos worden.. ,,Ik ken dat kind geen eens maar wat blijkt.." Voegt Iris toe. ,,Bente heeft zich voorgedaan als Iris, dat was het plan tussen die twee.." Maakt Dioni het hele verhaal af.. De tranen rollen over mijn wangen, Bente heeft me bedrogen...

Enkele reis naar liefde (BBrave Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu