15

190 8 0
                                    

Ik heb Iris, Dioni en Kaj uitgelegd van wat Stacey zei bij m'n kluisje. ,,IS DAT KIND GEK OFZO?!" Gilde Iris. ,,Die is niet honderd" stelde Dioni vast. Kaj lachte alleen. ,,Belachelijk" bracht hij tussen het lachen nog uit. Inmiddels zitten we bij Starbucks en voel ik me al weer prima, we zijn aan het overleggen hoe we het Samuel gaan vertellen. ,,Gewoon straight to the point dan maar..?" Zegt Kaj, na honderd opties. ,,Dat moet dan maar..." Stellen we vast. Ik kijk op mijn telefoon, de boys zouden nu moeten komen. Ik heb het nog niet bedacht of ze stappen binnen. Mijn hart bonkt in mijn keel, hoe gaat Sam dit vinden..?

We zijn al een tijdje aan het praten over alles en niets. Het is best gezellig, maar het voelt anders. Iris zit naast me en stuurde me een appje; "Dit is zo stom...Waarom moeten we hem nou pijn doen..?!" Ik voel hetzelfde, ik weet niet wanneer het gaat komen, zelf durf ik het niet te vertellen, wat een stom wijf, die Bente. Ze wist alles van me, dan dit.. Het doet me pijn, maar ik ben zo kwaad op haar. Ik kan er niks aan veranderen, helaas.. Dioni knijpt in m'n hand. Ik geef geen kick. De arme Sam.. Hij is zo lief, krijgt hij dit.. Ik kijk Sam aan, Sam kijkt mij aan, zijn ogen stralen, niet te geloven dat wij dit moeten verpesten.. ,,Gaat het wel..?" Vraagt Sam. Ik kijk van de grond, naar Iris, naar Dioni, naar Kaj en weer naar de grond. ,,Sam.. Luister.." Ik slik. Dioni knijpt weer in mijn hand, Iris in mijn andere hand, Kaj kijkt me bezorgd aan, het doet iedereen pijn. Ik probeer me sterk te houden, maar de tranen rollen al, ook bij Iris.

,,Wat is dit?!" Vraagt Sam, hij klinkt paniekerig. ,,Sam..." Zegt Iris nu. Het lukt ook haar niet. Die Bente ook. Sam kijkt rond, zijn ogen vol paniek. Jai en Cassius ook. ,,Sam.. Bente heeft je bedrogen." Zegt Kaj nu, straight to the point, zoals afgesproken, de pijn van Kajs gezicht af te lezen. Even als bij Dioni. Samuel is hun beste vriend, dit is nog erger voor hun. ,,Boys, wat is dit?!" Sam klinkt hetzelfde als ik net bij Stacey. Hij denkt dat we z'n geluk proberen te verpesten. ,,Sam, serieus, Bente heeft Kaj laatst gezoend, om de relatie tussen Kaj en Iris te verpesten, fake appjes verstuurd, om het te verpesten.." Voegt Dioni nu ook toe, zijn stem klinkt schor, ik wrijf met mjjn duim over zijn hand. Iris snikt, alles van vorige week komt terug. ,,JONGENS WAT IS DIT?!" Schreeuwt Sam nu. ,,Sam.. Chil.." Jai legt zijn hand op Sam zijn schouder. Ik slik. ,,Kaj.. Mag ik je telefoon..?" Vraag ik zacht. Kaj knikt.

,,Is dit een grapje..." Vraagt Sam, nu zachter, gekwetst lijkt het wel, logisch. Hij kijkt omhoog van Kaj zijn telefoon, ik zie tranen in zijn ogen. Ik heb Samuel het fake gesprek van Bente laten lezen. We schudden ons hoofd. ,,WAT EEN NAAISTREEK!" Gilt Jai. Cassius zegt niks, hij staart voor zich uit. Sam doet ook niks. De deur van Starbucks zwaait open. Niet zo bijzonder, normaal zelfs, tenzij daar de persoon staat, die je niet wilt zien; Bente.

,,Schatjeee" gilt ze hysterisch. Auww... Dat gaat pijn doen. Ze valt Sam om zijn nek. Sam slaat haar weg. ,,Wat.. Wat.. Wat doe je?" Vraagt ze, ze kijkt me bedreigend aan. Ik brand van binnen. Eerst ontloop je me, dan kom je me tegen en durf je me nog dreigend aan ook? Bang dat ik het heb doorverteld zeker? Vind het niet gek.

,,Je hebt me bedrogen.." Zegt Samuel, zijn stem klinkt koel. ,,Schatje nee.. Dat zou ik nooit doen" zegt ze met een hoge stem, zelfde dreigende blik als net, nu ook naar Iris. ,,DAT ZOU JE NOOIT DOEN?!" Gilt Kaj nu. ,,JE HEBT MIJN RELATIE PROBEREN TE VERPESTEN EN NU PROBEER JE MIJN VRIEND TE VERPESTEN, JIJ BENT EEN SLECHT MEISJE, HEEL SLECHT!!" Iris trekt Kaj weer op de bank. ,,Rustig.." Zegt ze zachtjes. ,,Wat een vies wijf ben jij zeg." Voegt Cassius nu toe. Bente kijkt iedereen een voor een aan. Haar ogen blijven het laatst bij mij steken. Dreigend. ,,Jij..." Zegt ze, haar stem trilt, ze wijst me aan. ,,Ik?!" Ik lach. ,,Luister meisje, je kan mij beschuldigen, maar je verpest het voor jezelf, je mag me alles aandoen, maar van mijn vrienden blijf je weg, heel ver weg." Zeg ik terwijl ik opsta. ,,Ha! Jij en je vrienden. Fake. Alles is fake. Je bent een vieze slet." Zegt ze arrogant. ,,Ik? Een vieze slet? Ja vast. Meld jij je nou maar weer ziek. Ik ben je spuug beu."

*KLETS* Ik voel haar hand tegen mijn wang. ,,Wacht maar meisje, jij gaat eraan" zegt ze met een trillende stem. Daarmee stapt ze naar buiten. Ik ga terug zitten, met mijn hand op de wang waar Bente me net sloeg. ,,Gaat het..?" Vraagt Dioni, hij kijkt bezorgd. Ik knik. Ik kijk Samuel aan. ,,Het spijt me..." Zegt hij zacht. ,,Sam.. Alsjeblieft... Doe normaal.. Het gaat hier om jou." Zeg ik zacht. Hij glimlacht. Als ik Bente ooit nog is zie...

Enkele reis naar liefde (BBrave Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu