📖الحلقة الخامسة 📖

845 49 1
                                    

أنـتِ مـ👑ـلگة:
📃🔖 رواية يوميات تائب 🔖📃

🎈يوميات جميلة جدا لحياة شاب ملتزم🎈

📖الحلقة الخامسة 📖

⛵ ويكمل الشيخ كلامه ويقول :
زي الفتاه المغربيه ليلي المغربيه البنت اللي مكانتش ملتزمه ولا محجبه ولا ليها علاقه بربنا سبحانه وتعالي ..ليلي متجوزه شاب زيه زيها
فجأه تبدأ تحس في الثدي الأيسر بكره أو كلكيعه تروح تكشف في المغرب تفاجأ إنهم بيقولولها سرطاان ..طب وبعديين؟

لازم هتأخذي علاج كيماوي ولازم هيستئصل والعلاج الكيماوي هيوقع شعرك وهيحصل وهيحصل طبعا إترعبت راحت علي بلجيكا قالولها مينفعش لازم نعملك الكلام ده رجعت ومرضتش تاخد الدواء _6شهور لقت نفسها بتخس وتعبانه ومش قادره طبعا تعمل إييييييييييه؟؟؟
طلعت تاني علي بلجيكا...
أنا عايزك تتابع الرحله بتاعتها لغايه ماوصلت لربنا سبحانه وتعالي اللي بيجيبنا إليه بالابتلاء
راحت تاني قالوا خلاص الورم انتشر للرئتين والموضوع انتهي وقالوا لجوزها في السر دي 3 أسابيع وهتموت إنتهت فجوزها عمل إيه؟؟
قالها يالا علي فرنسا طلعت علي فرنسا قالوا خلاص ومفيش أمل وهنعمل إيه قالوا لجوزها 3 أسابيع وهتموت يعمل إيه ؟؟
قالها نطلع علي مكه ..مكه؟؟
أيوه مكه يبقي التوهان في أرض الله ده كله ييجي في الأخر علي مكه لبيت الملك سبحانه وتعالي لبيت الملك ..

كلمه حج أصلايعني قصد يعني أنا قاصدك يااارب تحللي مشاكلي...إنت بتروح هناك تدعي أصلا عشان ربنا يحللك مشاكلك كل مشاكلك
طلعت بتقول أول مره أتحجب ..أول مره ألبس اللبس الأبيض ...أول مره أشتري مصحف ...أول مره أروح مكه
راحت هناك بدأت تعبد ربنابتقول حست بحب لربنا رهيب...
قالت لجوزها أنا عايزه أعتكف..بدأت تعتكف وتبكي وتبكي وتبكي ...

بعض الأخوات بيقولولها إنتي بتبكي لييه؟؟
قالتلهم عشان حب ربنا اللي بدأت أحس بيه.. وعشان السرطان اللي عندي ..عندِك سرطااان؟؟؟
بدأوا ليل ونهار يعبدوا ربنا مع بعض ويشجعوها وتشجعهم ويدعوا ربنا ليل نهاروتقعد تستحم بماء زمزم وتشرب زمزم((وزمزم لما شرب له))
فقعدت عده أيام لدرجه إن كلهم إعتكفوا في الحرم ليل نهار بيعبدوا ربنا سبحانه وتعالي بتقول كانت بتغتسل بزمزم وبتخاف تقرب يدها من ثديها لييييه؟؟

بتقول عشان بيألمني وعشان إيدي متجيش علي الكويرات والكلاكيع اللي في الثدي وعشان مأضغطش علي الثدي يطلع دم وينزل صديد فبتقول في اليوم الخامس بدأت تتشجع كده بعد ما اغتسلت بزمزم جت تحط إيدها علي صدرها مش حاسه بوجع حت تحط إيدها وتضغط تااني مش حاسه بالكويرات بدأت تضغط علي حلمه الثدي مفيش دم ولا صديد كانت هتتجنن...

سبحااااااان الملك الجليل

هو رحمه ربنا هو رحمه ربنا وقدره ربنا للدرجه دي؟؟؟

جرت علي زوجها ورته وبتقوله معدش في أي حاجه جوزها خدها وطلعوا علي فرنسا الدكاتره هناك بيقولولها مش ممكن تكوني إنتي اللي الأشعه بتاعتك دي..
مش ممكن قالتلهم أنا رجعت لربنا سبحانه وتعالي أنا كان خلاص مش بأقدر أخد نفسي من إنتشار الورم ولكن الله قدير ياجماعه

🧡🧡 رواية يوميات تائب🧡🧡حيث تعيش القصص. اكتشف الآن