-Såja Moonangel, det är ingen fara, säger jag. Han är tydligen inte van vid nya platser, och skyggar för allt han ser. Just denna gång var det ett löv som kom farande över vägen.
Men ridturen är ganska mysig ändå. Det är underbar natur med gröna grässtrån och löv.Ett tag senare ser jag en bro som leder över till en hög kulle omringad av gula stenmurar. Bron är gjord av sten och är ganska smal med låga staket, så jag bestämer mig för att sitta av och leda honom över, ifall att han skulle bli rädd för något.
På andra änden av bron står en stor skylt där det står "V͟äl͟k͟o͟m͟m͟e͟n͟ t͟i͟l͟l͟ F͟o͟r͟t͟ P͟i͟n͟t͟a͟". Lite längre bort kan man välja två vägar, en väg leder till ett stall och en till en massa affärer och en.. Nattklubb? Samt ett café. Jag antar att banken ligger borta vid affären någonstans, så jag hoppar upp på Moonangel och rider ditåt.
-
-Jaha, vad vill du? Säger bankiren trött.
-Ehm.. Jaspers paket?
-Vänta en sekund bara..
Två minuter senare kom han ut med en kista i famnen.
-Är det detta? Frågar han.
-Ja! Tack så mycket!Jag bestämmer mig för att sätta mig på cafét och öppna kistan.
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
Okej här har ni hahah, världens kortaste kapitel. Men jag har varken orkat eller hunnit skriva något alls. Kände att jag behövde uppdatera något, så jag avslutade ett kapitel som egentligen skulle vara mycket längre.
Menmen, hoppas att ni tycker om det ni fick iallafall.
Märkte också att de flesta läste på mobil eller surfplatta, så jag kommer att skriva lite mer "anpassat" för mobiler, eftersom att det ser lite annorlunda ut på datorn :)
Btw, ᎬᎢᎢ ᎢᏌᏚᎬN FYᎡᎪ ᎻᏌNᎠᎡᎪ ÅᎢᎢᏆᎾ ᏞÄᏚNᏆNᏩᎪᎡ?! Herregud. Tack så himla mycket, och vi hörs snart!
EDIT: hoppsan hahah, funkade inte med det typsnittet. Men TACK FÖR 1480 läsningar!!
YOU ARE READING
Jorvik
Fanfiction-Fanfiction om starstable online, men kan även läsas av andra! :D- !!!BILDERNA PÅ OMSLAGET ÄR REDIGERADE AV ESMERALDA SILVERFORCE PÅ MONOKERUS.SE!!! Sofia Diamondnight är en sjuttonårig tjej som kommer till Jorvik för att gå på ett ridläger över som...