Del 9 Vad är lösningen?

211 11 2
                                    

Innan ni börjar läsa - detta kommer bli ett väldigt kort kapitel, som en "fortsättning" på kapitel 8. Jag satt i bilen påväg hem från Småland när jag skrev det, sen var vi framme och jag bah "okej jag publicerar nu, orka skriva mer" och sen blev det bara så. Det kommer komma ett till kapitel sen, som är lite längre.
Tack för att ni förstår! :)

____________________________________________

När jag kommer dundrande i full galopp mot moorland så står Justin utanför grindarna, och tyvärr så råkade han de min vilda ritt från Jasper.

-Sofia! Vad i hela friden har du för ursäkt för den där vilda galoppen!? Både Moonangel och du kunde ha skadat er!
-Åh Justin, förlåt. Låt mig förklara! Men... Kan vi gå till ett lite privatare ställe? Få honom inte att bli arg, få honom inte att bli arg...
-Okej.. Justin låter osäker på rösten, men inte arg, puh.

Påväg in till ett lite avskilt område i Moorland så börjar jag berätta vad som hänt.
-Jo, det är så att Thomas tror att gamle Jasper uppe på kullen har papprena på att det är han som äger marken. Han sa att jag skulle rida till Mrs. Holdsworth så hon kunde berätta mer om det. Hon berättade om allt bråk och.. Jag är osäker om jag borde säga det, det kanske är ett känsligt ämne.. Din mamma.
Justin stelnade till en sekund, men sa sedan inget mer.  Jag fortsätter.
-Hon tyckte att jag skulle rida upp till Jasper och försöka prata med honom, så jag gjorde det. Men... Det gick inte så bra, och ja.. Det är förklaringen till min ritt tillbaka till stallet.
-Sofia.., Du har varit mycket modig som red upp dit, ingen från Moorland har vågat närma sig hans tomt på många år. Även om du kanske inte förstår det, så var detta mycket bra gjort av dig. Jag ska se om det finns något jag kan hitta som kan få honom att förstå hur viktig han är just nu. Men vet du vad? Det är för sent nu, jag kollar lite mer ikväll och så återkommer jag till dig imorgon. *
-Åh Justin, tack! Säger jag tacksamt och rider iväg.

JorvikWhere stories live. Discover now