Del 4 Tävlingsdags?

291 15 2
                                    

Först vill jag bara säga förlåt för att jag inte har uppdaterat på jag vet inte hur länge! Men nu ska jag börja skriva mer! :D

___________________________

-Vet du vad jag tycker? Säger Jenna. Du borde rida till Loretta! Hon står där utanför den norra grinden, och hon kan verkligen rida! Rid till henne så kan hon lära dig att tävla så som vi gör här i Moorland!

-Visst! Säger jag glatt, glad över att hon verkar gilla hur jag rider.

När jag rider ut genom grinden så ser jag en tjej något år äldre än mig som sitter på en helvit häst med knoppar. Det måste vara Loretta, tänker jag. Jag rider fram till henne.

-Hej! Jenna sa att du skulle lära mig att tävla, "som ni gör i Moorland". Är det du som är Loretta? Säger jag.

-Ja, svarar Loretta spydigt. Och vad heter du då?

-Sofia, säger jag.

-HAHAHA, villket roligt namn! Säger Loretta otrevligt. Och vad heter din häst då? Jag slår vad om att det är ett lika fånigt namn som ditt. Fluffhjärta? Hon skrattar hånfullt.

-Han heter faktiskt Moonangel. Säger jag lite surt.

-Vad vad det jag sa? Jag har alltid rätt! Nå, om du ska börja tävla så borde du nog träna hårt. I den farten som du kom hit med är du LÅNGT ifrån våra topplistor här i Bobcats. Men du kan väl prova banan här i paddocken bakom mig och se hur det går, men jag lovar dig Sofia, att du kommer aldrig bli en Bobcat!

___________________________

Väldigt kort kapitel haha, men jag hoppas ni överlever ändå? Om jag inte dör av trötthet så kommer det upp ett till kapitel någon gång ikväll, men tills dess så får ni nöja er med detta! :D

JorvikWhere stories live. Discover now