Det är förvånansvärt varmt för att ha varit storm för kanske 15 minuter sedan. Jag kollar på termometern som sitter på båten. 24 grader. Coolt.
Jag bestämmer mig för att först gå runt på stranden och kolla i lite affärer. Jag måste säga att det är en väldigt fin strand, men för det första är det en kaj på ena sidan, och lite längre bort står det en massa mörkgröna containrar och det går runt en massa gubbar med mörkgröna tjocka kläder, vilket betyder att det är cirka 0% chans att kunna bada här.
På containrarna står det med svart text "DC-Dark Core" och likadant på gubbarnas kläder. Jag tycker synd om dem, de måste ju svettas i den här värmen.
Jag går upp mot själva Moorland på en stig, och kommer upp mot ett rött hus. Jag går vidare på stigen, som nu har blivit en större väg. Jag ser en port med öppna grindar och en stor skylt som det står "Moorland Stables" på. Utanför porten står det en liten skylt med texten:
" Legenden säger att Jorvik en gång bara var en livlös klippa utan ljus.
Men så en dag, så kom en flicka, ridandes på en häst. Flickan hade ett ljus i handen, som hon höll upp mot himmelen.
Tillsammans så galopperade de in till öns mittpunkt, och där satte hon ner ljuset.
Livet började spira på ön Jorvik, gräs växte, djur växte, och framförallt - hästar.Jorvik har sedan sin upptäckt år 1706 kallats för "hästarnas ö". Legenden säger också att hästarna har ett samband med kärnan och öns skapelse."
-Rätt spännande va? Säger någon bakom mig.
-Va? Säger jag och vänder mig om.
Där står en kille, några år äldre än mig, och kollar på mig.
-Hej, jag heter Justin, och jobbar här på Moorland Stables, säger han och sträcker fram handen. Och du är..?
-Sofia säger jag och tar hans hand. Jag ska börja på ridlägret här om några timmar.
-Åh, vad roligt! Då kanske vi ses mer i sommar. Men du kanske vill skriva in dig och se vilken häst du ska ha?
-Jättegärna!Vi går in genom portarna tillsammans och pratar med en lite äldre tjej.
-Jenna! Det här är Sofia. Hon ska gå på ridlägret som börjar om några timmar. Hon skulle vilja skriva in sig och se vilken häst hon ska få. Säger Justin till tjejen, som tydligen hette Jenna.
-Okej! Ska bara hämta papperna då. Jenna förresten. Säger hon och sträcker fram handen.
-Sofia Diamondnight, Säger jag.
-Fint namn! Jag går iväg och hämtar pappret.Några minuter senare kommer Jenna tillbaka med ett papper och en penna.
-Här. Skriv bara svaren på frågorna så ska vi se vilken häst du ska få.
Jag skriver på pappret.
"Namn: ....... Sofia Diamondnight
Ålder:......... 14
Ridläger:...... Över sommaren
Partner: (har du med dig någon?)....... Nej
Kan du rida?........ Ja
Har du tävlat någon gång?..... Ja
Inriktad på hoppning, dressyr, western eller allround?....... Hoppning, allround
Vill du ha tävlingshäst?....... En som kan tävla men har lite att jobba på
Hingst, sto eller vallack?..... Lugn hingst"
-Så! Säger jag och räcker fram pappret till Jenna.
-Toppen! Det ser ut som att Moonangel är perfekt för dig!
Moonangel... Vilket vackert namn..
-Okej!
-Kom så går vi och hämtar honom. Säger Justin och börjar gå in mot stallet, som inte stod så långt bort.• • • • • • • • • • • • • • •
Såå, det var ett lite längre kapitel än förra gången. Även fast det ännu inte är någon som läser denna bok så tycker jag att det är kul att skriva den!Byee 💫
YOU ARE READING
Jorvik
Fanfiction-Fanfiction om starstable online, men kan även läsas av andra! :D- !!!BILDERNA PÅ OMSLAGET ÄR REDIGERADE AV ESMERALDA SILVERFORCE PÅ MONOKERUS.SE!!! Sofia Diamondnight är en sjuttonårig tjej som kommer till Jorvik för att gå på ett ridläger över som...