Del 7 Uppdrag Skyltsläckning!

277 14 1
                                    

När jag kommer tillbaka till stallet så står Thomas där med förväntansfulla ögon.

-Klarade du det?
-Ja! svarar jag lyckligt. Det var ganska läskigt, men det var det värt!
-Vad bra. Vet du vad? Jag har ett till uppdrag till dig om du känner dig redo för det. Vill du?
-Javisst, allt för att få G.E.D på efterkälken!
-Bra att jag kan lite på dig, Sofia. Uppe vid backen brevid smedjan finns en elstation som går till deras fula reklamskylt. Skulle du kunna rida upp dit och bara stänga av den? Jag tror att de flesta arbetare har gått hem för dagen nu.
-Ja då, ses snart!

Jag travar mot backen där jag ska släcka reklamskylten. Den är riktigt ful faktiskt, med Mr.Kembells elaka flin på. (Mr.Kembell = ägaren av företaget)

Där är den! Det här var ett enkelt uppdrag, haha. Jag hör några sekunder senare hur någon skriker och gormar från byggplatsen, antagligen Mr.Kembell. 
Dags att sticka.
Jag smackar på Moonangel men han verkar redan ha fattat vinken. Tillsammans dundrar vi iväg, tillbaka mot Moorlandstallet. 

-Bravo, Sofia! Ropar Thomas när jag kommer tillbaka. Jag kunde till och med höra Mr.Kembells rop ända hit!
-Tro mig, det hördes där jag var också, skrattar jag. Men vet du vad? Ridlägret brjar om en kvart, så jag borde nog gå dit nu.
-Är du säker? säger Thomas med ett hemligt leende på läpparna.
-Um.. Jag tror det.., säger jag. Nu blir jag förvirrad. Är det inställt eller whaa..
-Om du inte absolut vill, så kan jag ställa in ridlägret för dig. Då kan du få jobba här i stallet och hjälpa mig i min kamp mot G.E.D, och då kan du också tjäna pengar på det! Du kan även få hjälp i ditt ridande av våra arbetare här.
Det här är min chans! 
-Åh, jättegärna! Tacktacktack!!
-Hehe, varsågod! Men nu tror jag att du borde lämna dina saker i ditt rum, och ställa in Moonangel i stallet. Kom tillbaka till mig sen, så har jag ännu ett updrag till dig, om du vill såklart. Hejdå! Säger han och ger mig nyckeln till mitt rum.

Rummet är stort och vitt, med en bäddad dubbelsäng med nattduksbord brevid. I rummet finnns även en garderob, skrivbord och en spegel. På sängen ligger en lapp.

"Bäste Sofia.
Speciellt för dig, har jag hyrt ett extra lyxigt rum, som tack för din hjälp. I detta rum ingår mat, men du får tyvärr gå och hämta den själv i våran restaurang, även om jag gärna unnat dig frukost på sängen. Detta kostar dig inget extra, och jag hoppas du kan tjäna ihop den slant du spenderade på ridlägret. Vi ses snart,
Thomas"
Åh vad gulligt, gratis mat! Han är för snäll, den där Thomas.

Jag packar upp mina kläer och hänger de i gardroben, så prydligt jag kan. Undrar hur länge det kommer vara såhär prydligt, två timmar kanske?

En halvtimme senare, när jag packat upp allt jag haft med mig, samt ringt mamma och blivit utfrågad om allt som hänt, går jag ut mot Thomas.

________
Sådär, ännu ett kapitel. Ganska kort tyvärr, hade planerat att skriva ett längre men orkade inte skriva mer. Hoppas ni hillar det, även fast det var lite tråkigt. I nästa kapitel kommer det hända lite halvspännande saker!

JorvikWhere stories live. Discover now