Jag går mot mitt rum när jag plötsligt blir attackerad av fem tjejer som ser ut att vara i min ålder.
-Är det du som är Sofia? Frågar en av dem.
-Det är jag det, säger jag glatt. Hurså?
-Åh hej Sofia!! Vi har hört om dig - du skulle gå på ridlägret va? Säger en annan av tjejerna.
-Ja, men sen blev det lite ändringar.
-Jo, vi kommer från ridlägergruppen som du skulle gått i, och vi undrar om du vill följa med på grillkväll?
-Det skulle vara jättekul!! Säger jag. När då?
-Ikväll klockan åtta, vi ses vid cavalettibanan och så går vi ner till Moorlands strand. Vi ses då!
-Jag kommer! Hejdå! Säger jag och går in till mitt rum.Varför bjuder de in mig? Visst, de går i min ridlägergrupp, men ändå. De känner ju inte ens mig? Aja, då får jag något att göra ikväll iallafall.
Klockan är sju, och jag börjar göra iordning mig för kvällen. Vad ska jag ha på mig?
Jag bestämmer mig för en röd klänning med lite volanger, som går ner till knäna. Jag väljer att inte ha några byxor på mig, det är så varmt ute. Sen sätter jag upp mitt bruna hår i en donut, efter en kvarts borstning av det.
Jag sminkar mig med rött läppstift som matchar klänningen, och lite rouge.Just nu är klockan bara halv åtta, och jag är redan färdig, men jag bestämmer mig för att gå ut ändå. Jag tar min mobil, lägger den i fickan och går ut.
Där ute står redan en massa folk. Det var alltså fler. När de kommer hälsar de glatt på mig.
-Hej Sofia! säger de glatt.
Jag går runt i klumpen av människor och hälsar på alla, och så kommer jag till en väldigt annorlunda person. Hon har brunt hår som mig, en svart klänning och svarta strumpbyxor. och ser väldigt blyg ut.
-Hej, säger jag vänligt.
-Hej.. Svarar hon blygt.
-Jag heter Sofia. Och du är...?
-Malin. Malin Wolfforest.
-Fint namn!
Det tycker jag verkligen. Det låter unikt. Hela hennes personlighet verkar unik. Henne måste jag prata mer med.Sen, när alla kommit och vi börjar gå mot stranden, kommer gänget som bjutit in mig hit.
-Vad fin du är! Säger en med blont hår i en hästsvans. Jag heter Amanda. Här är Nicole, säger hon och pekar på en tjej med orange hår, svart tröja och ljusblåa jeans. Här är Emelie, säger hon och pekar på en annan tjej med brunt hår, rosa magtröga och jeans. Elin, hon pekar på en svarthårig tjej med ljusrosa långklänning. Och Jonna. Hon pekar nu på en blond tjej, som har nästan exakt likadana kläder som Emelie.
-Heej! Säger de exakt samtidigt, som om det var planerar och inövat i timmar.
-Vem har med sig korven? Säger Elin desperat.
-HAHAH, det är Elins första punkt på sin checklista. Alla skrattar, inklusive Elin.
-Men seriöst. Vem har korven!?
-Men chilla Elin. Astrid har den. Duvet, hon har koll på allt.
Jag kollar frågande på dem, och Amanda verkar läsa mina tankar.
-Där borta. Hon pekar på en tjej med rosa klänning, mörkbrunt hår med ljusa slingor och matchande skor. I handen håller hon en korg, som jag altar att det är korv i.När vi äntligen kommer fram till grillplatsen sätter sig alla ner. Det är en väldigt fin grillplats, ingen eldstad inte. Här finns det en stor grill med fyra stockar runt, och alla får precis plats på dem. Astrid går fram till grillen och tänder den, och ger sedan alla en vardin grillpinne och en varsin korv samt ett bröd.
Alla äter med god aptit och jag och alla andra har mycket roligt hela kvällen.När klockan börjar närma sig tolvslaget så börjar jag bli mycket trött, och alla andra ochså, antar jag.
-Hörni vad säger ni, ska vi gå hem? Säger Astrid och släcker elden.
-Jaaa, säger alla trött.
Och så avslutar vi den kvällen och alla går hem och lägger sig, inlkusive jag._____________
Så, här var det andra kapitlet jag lovade. Just detta kapitel följer inte riktigt sso, men det kommer bli några såna här spontana kapitel ibland.
Men jag har lite funderingar. Jag tänker såhär, ska Aideen och sånt vara med i denna boken, eller ska jag göra en bok två? Självklart är det lååångt kvar tills denna boken är slut, men jag vill ha en liten plan.
Sen så kommer det ju uppdateringar hela tiden, men det blir ett senare problem.
Så vad tycker ni? Kommentera!
YOU ARE READING
Jorvik
Fanfiction-Fanfiction om starstable online, men kan även läsas av andra! :D- !!!BILDERNA PÅ OMSLAGET ÄR REDIGERADE AV ESMERALDA SILVERFORCE PÅ MONOKERUS.SE!!! Sofia Diamondnight är en sjuttonårig tjej som kommer till Jorvik för att gå på ett ridläger över som...