17 - Forgive

93 0 0
                                    

" Adam ? Bila syaza nak datang sekolah ? Aku rindu dia " siti menegur Adam yang baru sahaja masuk ke kelas .

" Im not sure but dalam bulan ni maybe ? Nama dia pon dah clean kan ? " Adam membalas .

" Haah . Nanti kau suruh lah syaza reply chat aku " siti memuncungkan mulut . Siape je takrindu bestfriend sendiri kan ?

" Yeee nanti aku suruh eh ? Lagipun dia dengan michaa tak beberapa ngam & syaza pon always sedih je that's why dia tak pegang fon sangat " .

" Okay Adam . Tapi kau dari mana ? Baru masuk kelas lak " siti bertanya .

" Aku jumpa cikgu Hafiz tadi ".

.
.
.
.

" Syaza bangunn . Makan sikit ni " amri menepuk perlahan pipi syaza forza .

" Hmmm ye " syaza forza bangun dari tidur sambil menggosok mata . " Makan ape amri ? "

" Aku ade beli nasi lemak kat kau dengan air  ribena fav kauu . Makan la okay ? Aku teman " cakap amri dan terus menarik tangan syaza ketingkat bawah .

" Sunyi pulak diorang takde " cakap syaza tiba tiba .

" Biasalah . Senakal mana pon diorang tu , sekolah tu bagaikan rumah kedua diorang even diorang ponteng je " cakap amri .

" Amri "

" Ye ? "

" Kau umur berapa ? " Tanya syaza sambil menyuapkan nasi kedalam mulutnya .

" 17 sama dengan diorang cuma aku berhenti sekolah "

" Ouhh . Kenapa berhenti ? " Tanya syaza lagi .

" Kena buang sekolah " jawab amri . Dia melihat syaza sekilas . " Jangan tanya kenapa kena buang sekolah , nanti kau takut dengan aku " sambung amri .

" Kenapa ? "

" Kau memang degil ke syaza ? " Amri menggeleng .

" Tanya je " syaza memuncungkan mulut & meneguk sedikit air ribena itu .

" Sebab aku kantoi have sex dengan sorang perempuan ni & bla bla bla so kena buang sch la " jawab amri .

" Have sex ? Kau rogol dia ke ? "

" Syaza kenapa blur sangat ni ? Maksudnya macam dia rela la bukan sebab aku paksa " jawab amri lagi .

" Ouhh macamtu ke ? " Syaza merenung amri .

" Kenapa kau tengok aku macamtu ? "

" Nothing . Cuma agak naughty eh kau "

" Dulu " jawab amri pendek . " But the way , kau feel better now ? Tengok muka kau macam okay kalau tak dulu pucat je "

" Dah okay & maybe aku boleh maafkan imran . Aku malas nak bermasam muka dengan dia dahla tumpang rumah dia . Aku tak kisah pasal dia dengan ex dia , lagipun aku takde hak so better act like nothing happens senang sikit . Aku lebih lebih lak sakit hati " jawab syaza sambil tersenyum nipis .

" No la kau tak lebih lebih pon . Faham masalah kau sekarang berat , lagi lagi kau hilang kawan baik kau sendiri do . Kau memang kuat syaza "

" Kalau aku kuat takde la diorang suruh kau jaga aku kan ? Hahaha " syaza tergelak .

" Tapi kau tetap kuat . Biasalah dunia , memang menyakitkan . Aku pon penat kekadang tapi selagi tak hilang diorang ni , seriously aku bersyukur gila " jawab amri pulak . " Lepas kau makan ni , kita tengok netflix nak ? Kita tengok 2 3 movie sambil tunggu diorang balik "

Imran Michael (On Going)Where stories live. Discover now