Imran , adam , arep , aliff , aiman & ijam sampai di rumah imran . Situasi amat janggal selepas kejadian di dewan tadi . Mereka membuat keputusan balik ke rumah imran apabila hampir 2jam mencari syaza di kawasan dewan itu tapi tidak menjumpainya .
" Explain semua benda do adam , imran " cakap aiman tiba tiba . Ijam , arep dan aliff melihat adam serta imran bersilih ganti .
" Aku dapat tahu mike , kawan baik aku time high school yang bunuh mak kitorang pun time aku jumpa alex haritu . Aku memang nak bagitahu imran , but there's no chance " jawab adam satu nafas .
" Aku rasa mike yang hasut aku . Dia yang cakap syaza bunuh mak aku . Dia la punca aku bergaduh teruk dengan syaza haritu " jawab imran pulak . Dia sudah rasa stabil . Bukan salah adam tidak memberitahu perkara itu lebih awal . Salah dia sendiri kerana tidak berfikir dengan jauh .
" Aku dah agak something terrible will happened lepas imran bawak syaza balik then imran bagitahu imran tembak kaki si rex tu . That's why time hari sukan aku senyap je , aku tak sedap hati " aliff menyampuk selepas mendengar jawapan dari imran dan adam .
" Syaza pun dah rasa tak sedap hati bila kita dapat invitation dinner tu . Dia ajak aku teman gi rumah dia sebab ambil pistol untuk korang " arep mengeluarkan 3 pucuk pistol ." Lagi 4 pucuk pistol ada dekat dia " .
" Aku tak expected dia nak selamatkan kita " jawab imran michael sambil melihat 3pucuk pistol itu .
" Korang ... " Aiman memanggil mereka berlima . Imran , adam , arep , ijam dan aliff melihat kearah aiman . " Actually aku kenal syaza lama before kita semua start berkawan dengan dia . Cuma syaza tak tahu yang aku ada . Syaza pernah selamatkan parents aku dari dibunuh ofc oleh alex jugak . Sejak dari tu , aku jaga syaza dari jauh . About assassin , aku selalu tolong dia dari jauh without her know . But aku tak sangka kita berkawan dengan dia . That's why time kita gi hospital haritu , masa korang kejar imran aku stay tengok cctv . Aku tahu syaza bukan macam tu "
" Aku sedar kau pelik lama dah aiman . Kau selalu backup syaza selain arep . Kau jugak orang pertama yang bagitahu syaza ni assassin " jawab ijam .
" So what's our plan ? " Tanya adam .
" Our plan ? Korang bunuh mak kandung dia sial " arep melihat kearah adam dan imran dengan pandangan penuh benci .
" Let's us make things clear . Aku dengan imran masuk Malaysia using fake id . My real age now was 24 and imran was 22 . Time aku dengan imran dapat job bunuh one woman , kitorang tak tahu yang dia tu mak kepada syaza . Rex yang suruh kitorang bunuh dia . Sebab apa ? Sebab benda ni dirancang by alex a long time ago . Alex memang nantikan saat ni . Time tu umur aku baru 22 and imran time tu umur 20 . But after aku dengan imran bunuh her mom , imran accident and hilang ingatan . Dia just ingat mak dia je " terang adam panjang lebar . Semua terkejut mendengar penjelasan Adam .
" Adam kepala aku sakit " imran memicit kepalanya kuat . Dia terasa kepalanya seperti mahu meletup apabila banyak kejadian berputar didalam mindanya . Dia baru faham kenapa dia tidak mengenali adam nick semasa adam nick melihatnya . Rupa rupanya dia hilang ingatan ! Dia juga tidak ingat bahawa puan norlia ialah ibu tiri syaza .
" Nah air " aiman memberikan imran sedikit air untuk menenangkannya .
" Aku dengan imran langsung tak nampak target . Kitorang tembak mak dia dari jauh . Mak dia time tu membelakangi kitorang tapi kitorang tahu la target . Cuma aku dengan imran taksangka tu mak syaza . Lepas job selesai , imran accident and aku balik french " jawab adam nick lagi . " Korang tak tahu hidup dalam penyesalan yang tak akan pulih . Imran luck sebab tak ingat semua , but now kau akan rasa sakit " jawab adam sambil melihat imran .
YOU ARE READING
Imran Michael (On Going)
RandomImran michael. Seorang lelaki yang dingin & berhati batu. Dia amat sukakan kanak kanak walaupun berhati batu. Senior yang paling terkenal disekolah. Digelar badboy disebabkan sikap nakal & perangai yang membuatkan namanya wanted dibilik guru . Mempu...