Imran memberhentikan kereta bmw itu ditepi jalan. lalu dia mengambil tempat disebuah kerusi melihat pemandangan pantai yang tenang. stress dengan semua ni, lagi - lagi dengan ayah tirinya.
"abangg, ada nampak akak saya tak?" kelihatan seorang kanak- kanak perempuan berumur 6 tahun menarik baju imran.
"kakak kau? kau ingat tak dia pakai baju apa?" imran terus berdiri dari kerusi itu & menarik tangan budak itu untuk mencari kakaknya. haih kakak ape tah biar adik sorang ii.
"ingatt! kakak pakai tshirt hitam dengan seluar jean" petah budak itu berkata kata.
"owh bagus la. ha nama kau ape?" imran menjongketkan sebelah keningnya.
"damia" budak itu menjawab sepatah sambil tersenyum manis.
"ohh"
"kakakk" damia terus menjerit & berlari kearah seorang gadis. aku rasa tu kakak dia.
"adik, tu siapa? kenapa pegang tangan dia? stranger you know?" syaza bercekak pinggang."aku dengar tau. kau kena berterima kasih dekat aku sebab jumpa dengan adik kau. bodoh ke ape tinggal adik sesorang?" imran membalas kasar. yes dia kenal sangat budakni, junior dia je. muda setahun, ala yang selalu keluar masuk bilik disiplin tu takpadan dengan perempuan kes punya banyak!
"mana aku nak tahu eyy aku keluar dari tandas pon adik aku dah takde sebab tu sampai kesini aku cari dia" syaza menjeling. senior ni memang terkenal dengan mulut laser tu.
"dah dekat senja, dahla bawak adik. kau takreti balik ke? kau dahla perempuan" imran memeluk tubuh.
"mind your own bussiness" syaza terus menjeling tajam & mendukung adiknya kekedai sebelah. lagi dilayan seniornya itu lagi sakit hati.
"terima kasih pon tak, semua sama je" imran terus pergi kearah keretanya & memandu pulang kerumah.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.apabila imran sampai dirumah, kedengaran bunyi bising didalam rumah. takkan ayah tirinya pukul mak dia lagi?
"kau ni ishh memang nakkena" alex iaitu ayah tiri kepada imran menendang isterinya kuat.
"abang tolongla jangan buat lisa macamni" lisa iaitu ibu kepada imran memeluk kaki suaminya itu.
"jangan pegangla, jijik!" lantas alex menolak kuat isterinya sehinggakan terhantuk dibucu meja.
"stop do the fucking stupid thing bitch!" imran terus melayangkan tumbukan padu kearah alex.
"kau jangan masuk campur imran" alex yang terbaring memegang rahangnya.
"kau memang dayus! kau pukul mak aku la sial" imran terus menarik kolar baju alex.
"anak takguna" alex masih melawan.
YOU ARE READING
Imran Michael (On Going)
RandomImran michael. Seorang lelaki yang dingin & berhati batu. Dia amat sukakan kanak kanak walaupun berhati batu. Senior yang paling terkenal disekolah. Digelar badboy disebabkan sikap nakal & perangai yang membuatkan namanya wanted dibilik guru . Mempu...