20 - Sports Day

43 0 1
                                    

" Esok hari sukan , korang ready belum ?" Arep datang dengan 5 gelas & satu jug kearah mereka .

" Rajinnya buatkan air " syaza menjawab .

" Easy je esok " imran menjawab sambil ketawa .

" Poyo je kau , easy sebab kita rumah sukan sama je . Kalau kita rumah sukan berbeza ketar ketir kau hahaha " aiman ketawa diikuti ijam .

" Aku memang rajin , harapkan diorang nk buat haus lah kau " arep meletakkan air diatas meja . Syaza menuangkan air kedalam gelas dan letak berhadapan mereka .

" Syaza kau ready esok ? " Imran berpaling kearah syaza .

" Ready kot "

" Kenapa kot ? " Arep menyampuk .

" Aku malas lah nak lari , penat " syaza menjawab lagi .

" Join jela esok , kot kot kau jadi atlet for girls punya bahagian kan ? " Pujuk imran .

" Yelaaa " .

.
.
.
.
.
.
.
.
.

SPORTS DAY

" Selamat pagi murid murid , sekarang kita akan mulakan acara sukan dengan senamrobik dahulu . Dipersilakan coach kita , Sir Airil untuk mengetuai senamrobik ini " sejurus guru besar selesai menyampaikan ucapan , lagu senamrobik dikumandangkan di padang sekolah .

" Seriously ? Senamrobik ? Malunya astaga " syaza sudah mula mengundur kebelakang tetapi ada tangan yang melingkari pinggangnya menarik badannya kehadapan . Syaza terkejut lalu melihat pemilik tangan itu .
" Adam ?! " Syaza terjerit kecil .

" Shh . Mana diorang ? Tak reti jaga kau ke ? " Adam bertanya .

" Diorang dekat stor sukan , aku datang jela sini bila cikgu panggil " jawab syaza .

" Boring betul nak kena senamrobik "

" Itula " . Selepas beberapa minit semua pelajar sekolah bersenam robik akhirnya acara sukan akan dimulai dalam beberapa minit . Syaza ternampak kelibat lea & siti yang datang dari jauh .

" Lamanya tak nampak korang berdua datang sekolah " siti menyapa adam & syaza .

" Aku demam " laju sahaja Adam menjawab .

" Aku ada masalah sikit hehe " syaza menggaru kepalanya yang tidak gatal . Berharap Siti & Lea percaya akan alasannya .

" Siti rindu betul dekat kau syaza " lea tergelak kecil .

" Rindu lah sangat " syaza menggeleng .

" Eh ni kau ada acara kan ? Masuk lah cepat dekat tengah padang tu " Siti menarik tangan Syaza .

" Sekarang turn lelaki lah " Syaza menjawab .

" Acara lari 100m dipersilakan Adam Nick dan Ikmal Haikal dari rumah sukan merah . Hadiff Khalish dan Waiz Hazim dari rumah sukan hijau . Naufal Rayyan dan Lutfy Hadi dari rumah sukan biru . Aqif Qayyum dan Uwais Azim dari rumah sukan kuning " suara di pembesar suara menandakan acara 100m akan dimulakan dalam beberapa minit lagi . Semua peserta 100m itu sudah berada di litar lari bersedia untuk merebut gelaran juara untuk rumah sukan masing - masing . Imran Michael & kawan - kawannya yang lain pun datang kearah syaza , siti & lea .

Imran Michael (On Going)Where stories live. Discover now