18 - Back to school

64 2 2
                                    

" Nasib lah buku buku ngan pensil box kau suka tinggal sekolah . Kalau tak camne nak masuk sekolah tahlaa " imran mengikat tali kasutnya .

" Tulatu syaza , ada guna jugak malas kau ni " arep mencelah .

" Hurry up " Adam nick yang sudah selesai mengikat tali kasutnya berlalu masuk kedalam keretanya .

" Kau nak naik dengan siape syaza ? " Imran michael mengalihkan pandangan kearah syaza forza yang berdiri dihadapan kereta imran dan adam . Adam membuka tingkap sebelah penumpang .

" She with me . Kitorang satu kelas " jawab Adam . Imran michael hanya mengangguk . Walaupun dia agak sakit hati sedikit dengan sikap abangnya .

" Wear seatbelt " Adam nick menghidupkan enjin keretanya .

" Adam , kau okay ? " Syaza yang duduk disebelah Adam bersuara apabila Adam memecut laju kereta BMW kepunyaannya ke sekolah .

" Okay "

" Kau macam tak okay je dengan imran "

" Never . Aku tolong dia sebab kau . All I did just for you " Adam nick masih fokus dengan pemanduannya .

" Takkan kau taknak berbaik dengan dia ? Sejahat mana pon dia , dia still adik kandung kau " syaza forza menatap kearah adam nick .

" Aku tahu kau dah berbaik dengan dia . But please don't force me . Sakit aku , semua aku hadap sorang . Kalau bezakan aku dengan kau , aku merana takde semua orang dekat sisi aku . I'm alone deal with my feelings " Adam nick mengetap rahangnya .

" I'm sorry . Aku just nak tengok korang okay je "

" No need . Dah sampai , jom naik kelas "

4S .

" Syazaaaa " siti yang baru melintasi pagar sekolah berlari kearah syaza forza & memeluknya . " Aku rindu kau do syaza , kau takde serious sunyi gilaa " .

" Sunyi sangat sampai cakap sorang sorang hahaha " Adam nick mengejek siti . Siti hanya menjeling pantas .

" Alolololo aku pon rindu kau laaaa siti " syaza forza memeluk siti kembali . " Amacam kawan dengan adam ? Seronok kena jeling dengan semua betina katsini ? " Syaza ketawa perlahan .

" Kau macam tak tahu si siti ni baik sangat . Orang perli dia , dia boleh senyum " Adam nick pantas menyampuk . Mereka mengambil tempat masing masing apabila sampai didalam kelas .

" Siapa perli dia ? " Syaza forza bertanya serious .

" Senior . Takpe syazaa ala biasa lah tu "

" Macam sial perangai sekor sekor " syaza forza mengerling kearah sebuah meja kosong yang berada disebelah siti . " Kenapa kat kelas ni tempat duduk kita sampai ade 4 ? Semua orang dua je ? " Tanya syaza forza .

" Entah " Adam nick menjawab pendek . Siti pulak sibuk membuat kerja sekolah . Tiba tiba datang seorang gadis mengambil tempat duduk disebelah siti . Syaza forza melihat Adam dengan kerutan di dahi . Pelajar baru ke ?

" Hai ? Kau pelajar baru ke ? " Syaza forza bertanya kearah gadis itu .

" Eh haah , baru masuk harini " jawab gadis itu .

" Nama awak ape ? " Siti mencelah .

" Panggil leaa je " gadis itu tersenyum .

" Okay saya siti , tu syaza forza & tepi pintu tu adam nick " jawab siti sambil menunjuk kearah mereka berdua .

10.00am

" Cikgu , bole saya panggil syaza forza & adam nick ? " Aliff mengetuk pintu kelas mereka .

Imran Michael (On Going)Where stories live. Discover now