" what's wrong with micha ? Why he accuse you like that syaza ? I know you not like that right ? " tanya adam sebaik sahaja mereka berdua menenangkan diri didalam kelas .
" kauu abang imran ? " soalan dijawab dengan soalan . Syaza forza masih terkejut dengan kejadian tadi .
" yes i am . Imran bukan dari sini tapi dia dari french " .
" adam , kau kenal aku ke ? " tanya syaza forza kembali . Dia merenung lama mata adam apabila adam masih diam .
" i know you when i 9years old . That time your family travel at french . I dont know , but when mymom & your mom be a bestfriend since your family travel at french because my mom help you guys find a workshop . Then , after that my mom ask your family together to visit best places at french . That time me & micha was there " cerita adam sambil memeluk tubuh . Dia mengerling jam tangannya . Lagi beberapa minit akan berakhir waktu rehat tetapi kelas mereka bertuah harini , kerana semua guru mata pelajaran selepas rehat tidak hadir kerana kursus & mesyuarat .
" taksangka betul . But about .... "
" assassin ? All i know syazaa " . Adam nick memotong percakapannya . Dia menyambung lagi " Because at french , i be assassin too . I want to find who the fuck kill my father & destroyed my life " cakap adam nick dengan dendam yang membara .
" ta... tak mungkin "
" dont trust me syaza ? You're the young assassin right ? " adam nick mengerling syaza forza .
" ok aku prcayakan kau but kau memang taksuka imran ke ? "
" hey why you should care about him ? " .
" tak sekarangni tipu sangatla kau tak pandai cakap bahasa sini . Kau cakap jela takpayah speaking sangat dahla cakap macam tengah beatbox " syaza forza menjeling adam . Acah betul mamat ni .
" hahahhahahahha macam mana kau tahu siaa ? Tapi kan kenapa perlu care pasal dia lagi lepas dia malukan kau depan semua orang tadi like what the fuck siaaa " .
" aku tanya je & maybe dia dihasut dengan orang yang benci aku "
" who hate you ? Budak macam kau ni ade ke orang nak benci ? Kau pernah buat salah dengan orang ke ? Orang takkan benci tanpa sebab " adam nick bersuara . Adam melihat kearah kawan sekelas mereka yang makin ramai masuk kekelas apabila loceng rehat sudah tamat berbunyi . " sokey just continue , cikgu tak masuk " .
" aku tak tahu tapi mybe ada mybe takde maybe aaaaaa entahla " syaza forza menggeleng kepalanya . Pening fikir pasal bendani . " wait , siti tak datang eh ? Baru perasan " .
" benda siaaa kau ni . Siti tak datang sebab demam kot . Tapi yang aku tahu mak kami banyak musuh bcs mak aku kaya & some ppl said mak aku jual dadah . Why dengki sangat tah " .
" jahat betul . Tapi ape kaitan dengan aku ? " syaza forza mengerutkan dahi .
" i dont know but i promise to find siapa yang menghasut micha . Aku benci dia tapi aku just nak tolong kau syaza " adam nick merenung mata syaza forza . Selepas beberapa minit dia mengalihkan matanya kearah lain apabila syaza blushing mybe ? Hahahahha idk .
5Y .
" eh kau kenapa do ? Tuduh tuduh syaza macamtu " tanya arep apabila mereka sampai didalam kelas . Murid murid didalam kelas itu hanya memandang sepi . Mungkin perang kedua akan muncul sekejap lagi .
" dia bunuh mak aku sial " .
" kau ade bukti ? Imran , maybe lelaki tu cuba nak rosakkan hubungan kau dengan syaza or ade perempuan yang takpuas hati dengan syaza upah lelaki tu biar kau bergaduh dengan syaza mungkin ? " arep mengangkat bahu . Harap otak imran ni terbuka luas lagi .
YOU ARE READING
Imran Michael (On Going)
SonstigesImran michael. Seorang lelaki yang dingin & berhati batu. Dia amat sukakan kanak kanak walaupun berhati batu. Senior yang paling terkenal disekolah. Digelar badboy disebabkan sikap nakal & perangai yang membuatkan namanya wanted dibilik guru . Mempu...