9 - Ecstacy

188 4 0
                                    

" ok murid murid , hari ni kelas kita ade lagi seorang murid baru . Adam , sila perkenalkan diri kamu " cakap guru kelas dihadapan semua pelajar kelas 4S .

" hye . Aku adam " cakap lelaki itu bersahaja . Semua pelajar berbisik sesama sendiri . Mungkin mengumpat tentang lelaki itu .

" syazaa forza ! Kamu tido lagi dalam kelasss ?! " tanya guru kelas kepada kelas 4S & menghempuk meja guru kuat . Dia menggeleng apabila melihat syaza yang masih tidur . Semua pelajar turut melihat kearah tempat duduk syaza & siti . Siti yang berada disebelah mengejut syaza .

syazaaa bangunnn . Cikgu dah marah tuu " siti menggoncang badan syaza kuat . Syaza membuka mata perlahan lahan & melihat semua didalam kelas . Dia hanya menjeling mereka semua .

" sorry " sepatah keluar dari mulut syaza .

" ok adam , kamu boleh duduk disebelah kiri syaza forza " cakap guru kelas .

" cikgu asal suruh dia duduk siniii ? " tanya syaza tanda protes .

" dah situ je tempat kosong " cakap guru kelas bersahaja . " lagipun bagusla dia duduk situ takde la awak tido sangat " sambung guru kelas 4S .

" shit " syaza hanya menjeling adam yang memandangnya dari tadi .

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kedengaran muzik yang dipasang oleh dj cafe club itu membingitkan telinga arep . Arep hanya menjeling keempat empat sahabatnya yang berfoya foya . Dia hanya menggeleng . Tiba tiba dia ternampak seseorang yang dikenalinya .

" amri ? " tanya arep apabila dia ternampak jelas kelibat lelaki itu .

" weh broo ! Ape cite ? " tanya amri & bersalaman dengan arep .

" macam ni la still sendu HAHAHA " arep ketawa sambil menepuk bahu amri . " kau pulak lepas berhenti sekolah gi mana ? Lama tak lepak dengan kitorang " cakap arep .

" aku ade je dekat sini cuma busy sikit ah . Kau cakap jela kau rindu aku kan senang " amri tergelak kecil .

" yelaa dulu time form 4 kita 6orang rapat . Bila kau berhenti sch bosan do " arep memuncungkan mulutnya .

" kau tak join diorang ke ? " tanya amri sambil melihat kearah aliff , imran , ijam & aiman . Aliff & ijam masing ii sibuk menari dengan gadis pelayan di club itu manakala aiman & imran sedang rancak bersembang . Cuma aiman nampak macam mabuk .

" takde masa aku " cakap arep .

" sejakbila pandai taubat ni ? Kalau tak dulu kaki perempuan sana sini hahahaha " ketawa amri .

" malas dah ah , bosan jee " arep hanya membuat muka kerek . " hm tapi aku rasa aku ada minat dengan sorang ni " sambung arep lagi .

" wow ! Jarang kau naksuka perempuan , kalau tak perempuan je suka kauu " cakap amri teruja .

" aku pon taktahu kenapa dengan hati aku . Aku takboleh stop pikir pasal dia . Setiaphari nak stalk ig dia . Kalau dekat sekolah aku wajib lalu depan kelas dia usha dia "  cakap arep .

" wowww gile ah . Budak sekolah kita ke ? Nama ape ? " tanya amri .

" syaza forza " jawab arep . Dia cuma menjawab dalam keadaan berbisik .

" apee ? Cakap la kuat sikit , kau tahu kan bising niii ! " jerit amri .

" syaza forzaaaa la pekak ! " jerit arep di telinga amri . Bukan amri yang pekak tapi dia yang berbisik .

" tu budak yang aku kena jagaaa la . Imran ah yang suruh aku jaga do . Kau takrasa imran suka diaa ke ? Imran mana pernah baik atau bercakap langsung dengan perempuan . Ni tiba tiba je . Sampai kan imran upah aku seminggu rm400 tauu " cakap amri .

Imran Michael (On Going)Where stories live. Discover now