" Syaza forza ? Tak mungkin gadis sekecil itu berani membunuh ibunya . Gadis itu jugak la yang dia selesa bersama tetapi adakah benar tentang apa yang lelaki itu cakap ? Tetapi ada betulnya juga apabila lelaki itu menyentuh perkara tentang duit . True , all girls need money & money . " Imran michael tetiba teringatkan tentang adriana bekas kekasihnya .
Flashback ~
" you i nak beg ni boleh ? Tak mahal pon , dalam rm350 jee " adriana menunjukkan sebuah beg bewarna chocolate muda kearah imran michael sambil membuat mimik muka comel .
" boleh , ambil je " imran michael tersenyum kearah adriana .
" you lepas ni jom gi butik nak ? I nak beli 5 helai baju lagi " adriana terus menarik tangan imran apabila imran selesai membuat bayaran di kaunter .
" youuuu ! Cantik tak ? " tanya adriana apabila keluar dari fitting room mengenakan pakaian dress singkat dihadapan imran .
" cantik but can you choose dress yang tak singkat sgt ? " imran michael memeluk tubuh sambil tersengih .
" no la baby ! Dress ni baru seksi dengan i , i nak ni & others " adriana memujuk imran michael .
" ok sayang " imran terus ke kaunter untuk membuat bayaran .
" semua sekali rm2000 " cakap cashier diruang kaunter itu .
" ok " imran menghulurkan beberapa keping wang & keluar dari butik itu bersama adriana .
End flashback ~
" Dasar gold digger , kenapa la aku boleh sayang dengan betina macam tu . You such a fool imran " imran michael menggelengkan kepala . Dia terus bersiap siap untuk kesekolah .
.
.
.
.
." imran tak datang ke harini ? " tanya guru kelas 5Y kearah 4orang kawan baik imran michael .
" entah la cikgu , dah lewat sangat ni " jawab aliff sambil melihat jam tangannya .
" dia tak selalu datang lewat melainkan saya " ijam menyampuk .
" takpela " guru kelas mereka kembali ke tempat duduknya . Tiba tiba aliff , ijam , aiman & arep terdengar bunyi ketukan pintu . Imran michael dengan mata yang kedua - duanya merah masuk kedalam kelas dengan langkah longlai . Tidak sempat guru kelas membuka mulut , arep menggelengkan kepala kearah guru kelas & terus menarik baju imran ketempat duduknya . Mereka berempat tahu semestinya ada yang tidak kena . Pelajar lain yang melihat mereka berlima terus memandang kehadapan apabila aiman menyuruh mereka jangan masuk campur atau cuba curi dengar apa yang akan dipertanyakan nanti .
" kau kenapa ? " tanya aliff . Sebaik sahaja aliff bertanyakan soalan , imran michael menitiskan air mata lelakinya .
" kau ok tak ni imran ? " tanya aiman cemas . Tidak pernah lagi mereka berempat melihat imran michael menangis .
" my mom dead " cakap imran michael sekali nafas . Arep , aliff , ijam & aiman terkejut akan berita itu . Patutla semalam dia tidak datang kesekolah , whatsapp pon tak online & tidak angkat panggilan mereka . Mereka berempat memeluk imran michael untuk menyumbangkan sedikit kekuatan . Guru kelas mereka hanya tersenyum di meja guru apabila melihat persahabatan yang utuh itu . Walaupun mereka nakal tetapi mereka mempunyai persahabatan yang kuat .
YOU ARE READING
Imran Michael (On Going)
RandomImran michael. Seorang lelaki yang dingin & berhati batu. Dia amat sukakan kanak kanak walaupun berhati batu. Senior yang paling terkenal disekolah. Digelar badboy disebabkan sikap nakal & perangai yang membuatkan namanya wanted dibilik guru . Mempu...