" ok hari ni kita ada kawan baru geng " cakap ketua kelas 4S kepada semua ahli kelas .
" hahahahhahaha lawa kemain eh " salah seorang lelaki mengusik .
" sini duduk sebelah aku aumm " seorang lelaki pula mengusik .
" jangan kacau dia la anjing " syaza pergi kearah gadis tersebut . " jangan layan anjing 2 ekor ni memang sial " terus syaza mengajak gadis itu duduk di tempat kosong di sebelahnya .
" kami gurau je kot " lelaki tadi hanya memuncungkan mulut . Syaza jadi agak baran selepas pergaduhannya dengan shafika .
Throwback .
" kenapa dengan kau ni syaza ? " shafika menarik tangan syaza yang sedang tidur didalam kelas .
" jangan kacau aku " .
" takpela aku nak keluar dengan farra & haifa " shafika terus bangun . Selepas shafika keluar dari kelas , 5 orang kawan sekelasnya datang kearahnya .
" syaza kau dengan shafika ok tak ? Asal kau layan dia nak taknak je ? " tanya seorang lelaki .
" dia rapat sangat dengan diorang so go on " syaza menjawab selamba .
" chill ah syaza " salah seorang pula bercakap .
" semak aku " syaza menyambung semula tidonyaa . Apabila shafika , farra & haifa masuk ke kelas shafika cuba lagi untuk bercakap dengan syaza .
" weh syaza kau kenapa ? " tanya shafika lagi .
" kau nak berkepit sangat dengan diorang dua kan ? Sampai lupa aku so go on laaa ! Penat sial aku tahan sakit hati ni " cakap syaza kuat . Semua yang ada didalam hanya diam memerhati drama itu . Ada yang sedang makan popcorn pulak tu .
" tahu pon sakit hati aku when semua budak iqram rapat dengan kau . Sikit sikit forza forza . Semua ah kauuuu . Senior junior semua baik dengan kau . Aku sorang pon tak lekat . Bila kau ambik gambar ngn junior senior kau tak tahu aku cemburu tu macam mana ! " giliran shafika pulak menenking syaza .
" sebab jantan jantan tu je kau nak blah macam ni ke sial ?! Sebab gambar je kau nak jealous ?! Ade aku taksuruh kau join ? Ade ke sial ?! " syaza mula hilang sabar & menggoncangkan bahu shafika .
" aku nakputus friendship ni syaza " cakap shafika . Semua didalam kelas terkejut kerana persahabatan mereka sudah hampir 2tahun .
" hahahahahha sebab senior dengan junior also budak budak iqram kau nakputus kawan kan sial ?! Ok go on , aku pon penat layan perangai kau . Langsung tak try nak hargai ! " syaza mula hilang sabar & menendang satu meja di hadapannya .
" syaza sudah laa " wahida iaitu penolong kelas menarik syaza jauh dari shafika .
" you lucky bitch " kasar syaza menuturkan bicara dengan pandangan matanya .
End throwback .
" syaza kau ade tahu tak kenapa shafika dah tak datang 4hari ? " tanya ketua kelas .
" jangan sebut nama dia depan aku " .
" ish kau nii " wahida membuat isyarat mata agar lelaki tadi pergi kearah tempat duduknya .
" kau ok ? " tanya wahida .
" wahida please jangan bagi aku takde mood tau ? Nak aku ponteng kelas ? " tanya syaza .
" ok sorry " wahida terus kembali ke mejanya .
" nama kau apa ? " tanya syaza & melihat kearah budak baru tadi .
" siti " .
" ok siti so sorry about that . Diorang memang sial " cakap syaza kasar .
" eh takpelaaa " cakap siti lagi .
YOU ARE READING
Imran Michael (On Going)
RandomImran michael. Seorang lelaki yang dingin & berhati batu. Dia amat sukakan kanak kanak walaupun berhati batu. Senior yang paling terkenal disekolah. Digelar badboy disebabkan sikap nakal & perangai yang membuatkan namanya wanted dibilik guru . Mempu...