Operasyon
"Pişt, bunlar niye oraya doğru bakıyorlar?" Melis, koluyla beni dürttüğünde bakışlarımı işaret ettiği yere çevirdim.
Pelin ve Zehra, adının Gökalp olduğunu öğrendiğimiz çocuğa doğru bakıyorlardı. Sanki gözlemlemek ister gibi.. Onları da daha önce hiç o çocukla görmemiştim.
Hatta, kimseyi o çocukla iletişim hâlinde görmemiştim.
"Anlarız şimdi, bekle." bana anlamsız bir bakış atarken kaloriferden kendimi uzaklaştırıp saçımı savurarak Pelin'in sırasına doğru ilerledim.
"Yana kay." Zehra'ya üstten bir bakış attığımda yüzünü buruştursa da yana kaymıştı bana yer açarak. Melis ise ayakta duruyordu.
Burak yüzünden Pelinle araları iyice açılmıştı.
"Hayırdır?" dedi Pelin kuşkuyla. "Sen buraların yolunu bilir miydin?"
"Geldiğime göre biliyormuşum, değil mi canım?" dedim itici bir tavırla. "Amacın ne?" diye devam ettim ses tonumu düşürerek.
"Ne amacı?" kendinden taviz vermediğinde, Melis girdi araya.
"İki yıldır sınıfımızda olan ama daha ismini bile yeni öğrendiğin Gökalp'e ilgi duymandaki amaç canım,"
"Sana konuş diyen oldu mu?" Pelin, dikbaşlılıkla cevabını esirgememişti. "Burak'tan sıkıldın da Gökalp'e mi göz diktin? Ondan mı bu merak?"
"Buraya tartışmaya gelmedik," dedim sözünü keserek. Melis'e baktım uyarırcasına. "Değil mi Melis?"
Cevap vermeyip omuz silkmekle yetindiğinde göz devirip Pelin'e baktım yeniden.
"Melis söyledi işte, Gökalp'e niye ilgi duymaya, onu gözlemlemeye başladın bir anda?"
"Sizi ilgilendirmez," diyerek tavrını korumaya devam etti. "Sorgunuz bittiyse kalkın sıramdan."
Bizi, açık açık kovarken gözlerimi kısarak 'sonra hesaplaşacağız' dercesine bakıp ayaklandım.
Melisle birlikte koridora çıkarken bir yandan saydırıyordu.
"Bu kızı cidden anlamıyorum, hayır yani ayrıldın bitti gitti! Burakla mutluyuz hâlâ neyin kafasını yaşıyor? Sürekli bir laf atma derdinde, susuyorum susuyorum ama yeter ya. Ben de insanım, sırf Pelin ne der diye düşünüp yaşayamayacak mıyım hayatımı?"
"Sakin ol," omzuna dokundum destek olurcasına. "Tabi ki onun seni küçük görmesine izin vermeyeceksin. Pelin'i bilirsin, taktıkça takar. Hem Burak seni severken, Pelin kimin umrunda ki? Sen ilişkine baksana kızım,"
Dudaklarını büzdü. "Doğru diyorsun ama insan kafaya takıyor işte."
Tam ağzımı açıp bir şey diyecekken Zehra'nın "Gökçe, Melis!" diye bize seslenmesiyle sustum.
"Hı?" dedim mırıldanarak. "Ne oldu Zehra?"
"Ben çok direndim ama yok, söylemeden yapamayacağım!" dedi sabırsızlıkla. "Pelin'in neden Gökalp'e baktığını biliyorum."
"Niye bakıyor?" dedim ben de merakla.
"Aynen he, anlat bize Zehra!" Melis de onu gaza getirirken dudaklarını dişledi.
"O gün senin üzerine çok geldi sonra bu pişman falan oldu tabi. Sen de bu olayı burada bitiriyorum diyince kendini affettirmek için aklınca sınıftakileri gözlemliyor. Gizli Aşık kim, bulabilmek için."
"Aynı kişiden mi bahsediyoruz?" diye sordum afallayarak. "Pelin'i anlatıyorsun değil mi, benden 3 yıldır nefret eden Pelin hani?"
"Evet," dedi hızla. "Başta tabi ben de şaşırdım ama çok ciddiydi, ses çıkarmadım." duraksayıp Melis'e döndü.
"Ayrıca sana da kızgın falan değil, sadece numara yapıp moralini bozmak istiyor o kadar. Burak'a karşı hiçbir şey hissetmiyor. Sadece seni kıskanıyor çünkü zamanında Gökçe, Burak ve Pelin'i onaylamıyordu ama şimdi sizi yapan o. Bu yüzden uğraşıyor seninle, başka sebep arama."
İçten içe Pelin'e yaptıklarım yüzünden pişmanlık duysam da Melis için sevinmiş, yüzüme ufak bir tebessüm yerleştirmiştim.
"Kırk yılın başı dedikodu sevdan bir işe yaradı Zehra, helal olsun vallahi!" omzuna dokunduğumda yüzünü buruşturarak geri çekildi.
"Size meraklı olduğumdan anlatmadım canım, eğer söylemesem çatlardım o yüzden. Şimdi gidiyorum, bu dediklerimi de birine anlatmazsanız sevinirim. Bu zevki bizzat ben yaşamak isterim."
Saçlarını savurarak yanımızdan ayrılırken onun bu tavrına gülüp Melis'in yüzüne baktım.
"Bak gördün mü, üzülmeye gerek yokmuş."
"Ben ne diyeceğimi bilemedim," dedi gülerek. "Resmen kendi kafamda kurup kurup durmuşum. Zehra da olmasa hiçbir şeyden haberim olmayacaktı!"
"Aynen aynen," diyerek katıldım sözlerine. "Arada işe yarıyor."
"Eveeet," sırıtarak yüzüme baktı. "Şimdi, hâlâ Gizli Aşık'ı bulmak istemiyor musun? Onu bulma zevkini Pelin'e mi bırakacaksın?"
Tereddütle bir süre bekleyip derin bir nefes aldım.
"Hayır, onu bizzat ben bulacağım. Operasyona tam gaz devam."
_
Gökçe sahalara geri döndü bsjdmddmf
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ilişki durumu ; karmaşık / yarı texting [tamamlandı.]
Humor[tamamlandı.] Lise son sınıf öğrencisi olduğunuzu düşünün. Tek amacınız, ders çalışmak. Kendinizi tamamen derslere vermek ve sınavlara özen göstermek. Belli bir düzeniniz var. Gecenin bir vakti size gelen bir maille tüm düzeninizin alt üst olduğu...