12/10/2016
· · ·
Πέτρος Μεταλληνός
Εζικεή
Γεια σου Εζικεή,
Θα απορείς πώς σε θυμήθηκα ύστερα από τόσα χρόνια. Ακόμη κι εγώ απορώ. Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι κανείς από εμάς δεν γνωρίζει, όχι απλά επακριβώς, αλλά ούτε καν σε βασικό και ικανοποιητικό βαθμό, τους μηχανισμούς με τους οποίους η μνήμη μας επιλέγει να ανασύρει το α' στοιχείο και όχι το β'.
Η ουσία είναι ότι εσένα διάλεξα ως παραλήπτη αυτής της επιστολής μου, θέλοντας με κάποιον να συζητήσω τον Δον Κιχώτη του Μιχαήλ Θερβάντες που μόλις διάβασα. Δεν ξέρω εάν με αυτή την επιλογή μου θα νιώσεις όμορφα, άσχημα ή αδιάφορα. Δεν ξέρω δηλαδή εάν θεωρήσεις ότι αυτή μου η επιλογή σε κολακεύει ή σε προσβάλει ή δεν προκαλεί κάποια συναισθήματα με τέτοιο πρόσημο καθόλου.
Κατά πάσα πιθανότητα ίσως να αισθανθείς κάτι αμφίσημο. Σίγουρα μας ενδιαφέρει το τι πιστεύουν οι άλλοι για εμάς και από ποιο συναίσθημα εμφορούνται τα λόγια και οι πράξεις τους ως προς εμάς. Από την άλλη όμως, κάποια θέματα μας κάνουν εξ ορισμού και νιώθουμε άβολα και δυσάρεστα. Έτσι λοιπόν, πιστεύω ότι θα σε κολακεύει μόνο και μόνο το ότι σε σκέφτηκα και σου γράφω αυτή την επιστολή, αλλά από την άλλη, δεν θα σου αρέσει καθόλου η ουσία της επιστολής και ο λόγος που σε σκέφτηκα και θα προσπαθήσεις να το αποφύγεις. Εγώ όμως θα πω αυτά τα οποία έχω να σου πω.
Αρχικά ελπίζω να είσαι καλά. Πράγμα το οποίο δεν το πιστεύω ιδιαίτερα. Έχω την εντύπωση πως είσαι από τους ανθρώπους (οι οποίοι αποτελούν την μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου μας) οι οποίοι δεν τα πάνε ιδιαίτερα καλά με την ευτυχία και την καλή ζωή. Ελκύεσαι κυρίως προς μία ζωή η οποία θα είναι δύσκολη και δυσάρεστη. Κάτι ανάλογο μπορώ να πω και για τον Σακέρδο. Δεν νομίζω να ελκύεται ιδιαίτερα και ο Σακέρδος προς την ευτυχία. Άρα, δεν νομίζω οποιοσδήποτε από εσάς τους δύο να είναι ιδιαίτερα ευτυχισμένος.
Φυσικά, όλα αυτά μπορεί να είναι απλά φαντασιώσεις ενός άρρωστου και φθονερού μυαλού όπως το δικό μου, το οποίο προσπαθεί να σκεφτεί τους άλλους ως δυστυχισμένους, έτσι ώστε να παρηγορηθεί για την δική μου μίζερη ύπαρξη˙ και τελικά να είσαστε όντως ευτυχισμένοι. Τουλάχιστον όσο ευτυχισμένοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι αυτού του πλανήτη. Μακάρι να είναι έτσι. Η υποψία ότι τελικά ο κόσμος είναι περισσότερο ευτυχισμένος από ότι πιστεύω, μου κάνει καλό.
BẠN ĐANG ĐỌC
Επιστολές 2021 έως 2023
Tâm linhΕπιστολές προς διάφορα άτομα με τα οποία δυσκολεύομαι να επικοινωνήσω στην πραγματική ζωή. Συνήθως αναφέρω κάποιο έργο τέχνης το οποίο σχετίζεται με αυτά τα οποία θα ήθελα να τους πω.