26/12/2021
· · ·
Πέτρος Μεταλληνός
Προς Πατέρα
Γεια σου Πατέρα,
Δυστυχώς η ζωή σου έχει καταντήσει μία ιεραποστολή. Δεν μπορέσαμε να γνωριστούμε ποτέ. Ζήσαμε μαζί 40 χρόνια, αλλά ποτέ δεν καταφέραμε να επικοινωνήσουμε. Όχι ουσιαστικά τουλάχιστον. Δεν είπαμε τα σοβαρά και τα σπουδαία. Ποτέ δεν ένιωσα ότι μπροστά μου υπάρχει ένας ανοιχτός άνθρωπος ο οποίος να θέλει να με γνωρίσει, να θέλει να τον γνωρίσω. Όλα ήταν μία ιεραποστολή. Υπήρχε ένας σκοπός. Ένας σκοπός πολύ έξω από εμάς, πολύ έξω από τον κόσμο. Πολύ έξω από το παρόν και την πραγματικότητα όπως την βιώνουμε ως άνθρωποι. Πολύ ανώτερος από την ανάγκη επικοινωνίας μεταξύ πατέρα και γιου. Την ανάγκη γνήσιας και ουσιώδους επικοινωνίας. Με όλες τις παρενέργειές της. Έτσι λοιπόν, δεν μπορούσα να σου αφιερώσω καλύτερη ταινία από την «Ιεραποστολή».
Σε αυτή την ταινία, υπάρχει ο Ιησουίτης ιερέας «Γκάμπριελ». Αυτός κηρύττει τον απόλυτο δρόμο του Χριστού. Τον δρόμο της μη βίας. Της αγάπης και του ελέους. Από την άλλη υπάρχει ο Μεντόζα. Αυτός γνωρίζει τον υλικό δυτικό κόσμο αλλά τελικά ελκύεται από τον κόσμο της αγάπης και μέσα σε αυτή την ιεραποστολή που έχει φτιάξει ο Γκάμπριελ, νιώθει ότι μπορεί να ζήσει ευτυχισμένος και έτσι αποκηρύσσει την ιδιοτέλεια, την βία, την εκμετάλλευση των συνανθρώπων και ενώνεται στην ανάπτυξη της ιεραποστολής μαζί με τον Γκάμπριελ. Παρ' όλα αυτά, ο κόσμος είναι περίπλοκος και αποξενωμένος. Μακρινά συμφέροντα και ανάγκες, αναγκάζουν δύο άλλους, κατά τα άλλα όχι ιδιαίτερα κακούς ανθρώπους, να δηλώσουν ότι οι ιεραποστολές θα πρέπει να καταργηθούν. Απέναντι σε αυτή την απειλή, ο καθένας προσπαθεί να αντιτάξει τις δικές του δυνάμεις. Ο Γκάμπριελ συνεχίζει να διδάσκει την πίστη στον Θεό, την μη βία και την αγάπη για τον συνάνθρωπο. Ο Μεντόζα προσπαθεί να αποκρούσει την βία με βία. Με το μυαλό και την πράξη.
Τελικά και οι δύο αποτυχαίνουν. Ο Μεντόζα γιατί δεν έχει τους πόρους, τα μέσα, ούτε είναι και εντελώς προσηλωμένος στον σκοπό του μιας και η αγάπη και η συμπόνια τον έχει αποπροσανατολίσει από τον ψυχρό υπολογισμό της επιτυχίας. Ο Γκάμπριελ απλά γιατί ο κόσμος δεν δίνει καμία πρακτική αξία στην αγάπη και την πίστη. Όταν η ισχύς προελαύνει, μόνο ισχύς μπορεί να την ανακόψει και τίποτα άλλο. Όλα χάνονται τελικά. Οι αποικιοκράτες θριαμβεύουν και η ιεραποστολή χάνεται για πάντα.
ESTÁS LEYENDO
Επιστολές 2021 έως 2023
EspiritualΕπιστολές προς διάφορα άτομα με τα οποία δυσκολεύομαι να επικοινωνήσω στην πραγματική ζωή. Συνήθως αναφέρω κάποιο έργο τέχνης το οποίο σχετίζεται με αυτά τα οποία θα ήθελα να τους πω.