23/6/2021
· · ·
Πέτρος Μεταλληνός
Ερμηνεία
Άγνωστη Διεύθυνση
Γεια σου Ερμηνεία,
Τι να πω Ερμηνεία για εσένα? Δεν ξέρω το τι σε έφερε στην ζωή μου και το πόσο ακόμη θα κάτσεις σε αυτήν και πώς τελικά θα μου την επηρεάσεις και πώς εγώ θα επηρεάσω την δική σου. Η ουσία είναι ότι είσαι ένα καταπληκτικό πλάσμα το οποίο μου έχει κάνει εξαιρετική εντύπωση. Πραγματικά δεν ξέρω το εάν κάνω μία απλά περιγραφή των προτερημάτων σου εάν μου πάρει 100 σελίδες αυτής της επιστολής. Μάλλον θα πρέπει να γράψω ένα ολόκληρο βιβλίο αφιερωμένο σε εσένα. Θα δούμε το πότε θα το κάνω.
Αυτό το οποίο κάνω Ερμηνεία, είναι να γράφω διάφορες επιστολές σε μορφή «κριτικής» σε έργα τέχνης (μέχρι στιγμής λόγου). Δηλαδή ταινίες, θέατρα ή βιβλία. Προσπαθώ να κάνω μία πρακτική κριτική του συγκεκριμένου έργου τέχνης. Να μην το κριτικάρω εν κενό. Να το κριτικάρω έχοντας και μία χρησιμότητα της (έστω και φανταστικής) επικοινωνίας μου με ένα άτομο πραγματικό το οποίο μπορεί να αντανακλάει, είτε μόνο του, είτε στην σχέση του μαζί μου, κάποιες από τις έννοιες τις οποίες πραγματεύεται και θέλει να περάσει το έργο αυτό.
Το έργο λοιπόν είναι το «Αν ο κόσμος μας έβλεπε μαζί» και πραγματεύεται τις δυσκολίες των ανθρώπινων σχέσεων. Είναι μία τυφλή κοπέλα η οποία ερωτεύεται με έναν μαύρο, στην Αμερική των αρχών του αιώνα όπου οι ρατσιστικές οπτικές των ανθρώπων ήταν ακόμη πολύ έντονες. Η κοπέλα λοιπόν έχει πάρα πολλά προτερήματα, αλλά παρ' όλα αυτά είναι τυφλή. Ο άντρας από την άλλη έχει επίσης πάρα πολλά προτερήματα αλλά είναι μαύρος. Ακόμη όμως και αν ο ένας γνωρίζει για τον άλλον και παρ' όλα αυτά έχει ξεπεράσει τις αυθόρμητες αντιστάσεις που μπορεί να έχει, υπάρχει ένα ακόμη μεγαλύτερο εμπόδιο και αυτό είναι η κοινωνία. Η κοινωνία όπου ζουν δεν θα μπορέσει να το ανεχθεί αυτό και θα αντιμετωπίσουν μεγάλο πρόβλημα. Τόσο μεγάλο πρόβλημα που μπορεί να περάσει από την κοινωνική απαξίωση και περιθωριοποίηση αλλά μπορεί να φτάσει έως και την σωματική τιμωρία και τον φόνο.
Τι σχέση τώρα μπορεί να έχει αυτό το θεατρικό με εσένα? Ή με εμάς? Φυσικά οι διαφορές είναι πάρα πολλές και ίσως οι σημαντικότερες. Δεν έχει όμως κανένα νόημα να αναλωθούμε σε αυτές. Ένα έργο τέχνης, είναι έτσι δομημένο έτσι ώστε να διαφέρει αρκετά από όλες τις ζωές (μιας και είναι μία φανταστική ιστορία) αλλά να έχει και πάρα πολλές ομοιότητες με πολλές ζωές (μιας και πραγματεύεται προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλοί άνθρωποι σε αυτόν τον κόσμο). Δεν έχει δηλαδή νόημα να επικεντρωθούμε στις διαφορές αλλά στις ομοιότητες. Και ομοιότητες όντως υπάρχουν αρκετές.
ESTÁS LEYENDO
Επιστολές 2021 έως 2023
EspiritualΕπιστολές προς διάφορα άτομα με τα οποία δυσκολεύομαι να επικοινωνήσω στην πραγματική ζωή. Συνήθως αναφέρω κάποιο έργο τέχνης το οποίο σχετίζεται με αυτά τα οποία θα ήθελα να τους πω.