Ελευθερία (Άνθρωποι και Ποντίκια)

2 0 0
                                    

23/6/2021

· · ·

Πέτρος Μεταλληνός

Ελευθερία

Γεια σας Κα. Ελευθερία,

Δεν νομίζω φυσικά να διαβάσετε ποτέ αυτό το γράμμα που σας γράφω. Είστε αρκετά μεγαλύτερή μου και δεν νομίζω να τα καταφέρετε. Παρ' όλα αυτά, ποτέ και κανείς δεν ξέρει τι του επιφυλάσσει η μοίρα. Ίσως να με βρει ένα ατύχημα ή μία πολύ κακή αρρώστια και τελικά να πέσει στα χέρια σας με κάποιον τρόπο αυτό το γράμμα. Αν και πάλι νομίζω ότι θα περάσει τόσος καιρός έως ότου τα βρει κάποιος και έως ότου αποφασίσει να σας τα μοιράσει που δεν πιστεύω ότι και πάλι θα καταφέρετε να το πάρετε. Τέλος πάντων, δεν έχει μεγάλη σημασία. Περισσότερο για εμένα τα γράφω αυτά τα γράμματα, οπότε δεν χρειάζεται να έχετε ιδιαίτερο άγχος ακόμη και αν τύχει να το διαβάσετε.

Που λέτε, ακόμη θυμάμαι με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον την συζήτηση που είχαμε κάνει λίγο μετά την ανάνηψη του Γεννάδιου από το ατύχημα. Από τότε έχουν περάσει αρκετά χρόνια και έχω γνωρίσει τον Γεννάδιο και εσάς πολύ καλύτερα. Μου κάνει ακόμη εντύπωση αυτό που μου είχατε πει τότε και θα είχα όντως έντονο ενδιαφέρον να συζητήσουμε κάποια στιγμή για να κατανοήσω εάν κρατάτε ακόμη εκείνες τις απόψεις ή όχι.

Το θέμα που είχαμε συζητήσει τότε ήταν η ποιότητα ζωής αυτών των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες όπου μετά από ατυχήματα παθαίνουν μόνιμες βλάβες εγκεφαλικές ή / και κινητικές. Θυμάμαι ότι μου είχατε πει πως πιστεύετε ότι «θα έπρεπε ο γιατρός όταν έκρινε ότι η ποιότητα ζωής τους θα ήταν τόσο άθλια να εφάρμοζε αυτόβουλα ευθανασία και να μην έλεγε τίποτα στην μάνα και τους συγγενείς. Απλά ότι δεν τα κατάφεραν και πέθαναν. Αυτό θα ήταν το καλύτερο για όλους.» Δεν ξέρω εάν ακόμη πιστεύετε αυτό που είχατε πει τότε. Δεν ξέρω τι μπορεί να έχει αλλάξει για εσάς. Για εμένα όμως έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Και ακόμη και εάν τότε δεν είχα αρκετά επιχειρήματα στην φαρέτρα μου να σας αντιπαραθέσω, σήμερα έχω πάρα πολλά πιστεύω για να σας πω ότι αυτό δεν ήταν και πολύ σωστό που είπατε.

Στο Κέντρο αποκατάστασης, όπου ο Γεννάδιος έμεινε αρκετά χρόνιά, τον έχω δει σε πολύ όμορφες στιγμές της ζωής του. Τον έχω δει να υποφέρει ελάχιστα και περισσότερο τον έχω δει να διασκεδάζει την ζωή του και να λαβαίνει απόλαυση από αυτήν. Αρκετή για να αξίζει η ζωή του. Δεν σας κρύβω ότι στο ενδιάμεσο έχω δει πολλούς «τυπικούς» ανθρώπους να ζουν μία ζωή πολύ περισσότερο οδυνηρή από του Γεννάδιο. Έχω συνδεθεί κιόλας με τον Γεννάδιο με πολλούς τρόπους μιας και έχω συμμετάσχει κιόλας στην αρχική διάσωσή του αλλά και σε μία επιπλέον ανακοπή που έκανε μέσα στο Κέντρο αποκατάστασης που μου είναι εντελώς αδιανόητο να ταυτιστώ με αυτόν τον υποθετικό γιατρό (που ίσως θα θέλατε να είμαι εγώ) που μου είπατε ο οποίος θα μπορούσε να τερματίσει την ζωή του. Η ζωή που ζει ήδη τώρα νομίζω είναι αρκετά ικανοποιητική προκειμένου να αξίζει και προπάντων να μην αξίζει καθόλου ούτε να σκεφτεί κάποιος μία τέτοια ακραία πράξη που προτείνατε.

Επιστολές 2021 έως 2023Where stories live. Discover now