Geminin içinde zaman geçirdikçe diğerleri hakkında öğrendikleri, etrafında çelik halkalara dönüşüyordu ve o halkalar zaman geçtikçe birleşerek, bir zincir halini alarak ayaklarına dolanıyordu. Daha da derine indikçe zincir uzayacak mıydı, yoksa neler döndüğünü öğrendikten sonra o zincir ayaklarından yok mu olacaktı?
Gözlerini seyir odasında yer alan büyük camın arkasındaki parlak yıldızlara dikti. Bu düşünmesine yardım etse de düşünecek o kadar şey birikmişti ki, bunları asla kendi başına çözemezdi. Sorunlarının cevapları başkalarının düşüncelerinde gizliydi ve onlara ulaşmayı çok istiyordu. Aslında hiçbir zaman burnunu diğerlerinin hikayelerine sokan biri olmamıştı. Çöplük'te geçirdiği zamanlarda diğer insanlardan uzak durmaya çalışmış, onun Starway'den geldiğini bilen Çöplük sakinleri de ondan uzak durunca bu hiç de zor olmamıştı. Yabancılar ile ilişki kurmaktan kaçmıştı hep. Çoğu şeyden kaçan biri olarak bu, onu rahatsız etmemişti.
Burada ise durum farklıydı. Belki de deneyin gizeminden, belki de ortaya çıkmaya başlayan kişilikler yüzünden Danica merak içindeydi. İlk başta Mavi ve Pembe'nin ilişkisini merak etmişti, Camgöbeği'ni merak etmeden o her şeyini söylemişti zaten, Yeşil ve Sarı'nın ilişkisini istem dışı öğrenmişti. Aklına dolan her bir yeni bilgi onu daha da meraklandırıyor, hikayeler arasında daha da ilerleme isteği uyandırıyordu. Mavi ve Sarı'nın arasındaki ilişki ise merakını daha da arttırmıştı.
Mavi, odaya girip Sarı'yı kovalarken 'Burayı Aşağısı sanma.' demişti onu uyarmak için. O an içi korku ile dolan Danica bunu düşünememişti ama günler geçtikçe aklını daha da kurcalamaya başlamıştı. Aşağısı'ndan gelen biri daha mı vardı aralarında? Belki de iki kişi daha?
Starway'de iken Çöplük'e neden Çöplük denildiğini bilmediği gibi, Aşağısı'nın da neresi olduğunu bilmiyordu. Annesi ve babası evlerinden alındıktan sonra, kendisi Çöplük'e düştükten sonra bilmediği dünya hakkında yeni bilgiler edinmişti. Çöplük'tekiler onlardan daha bilinmezlik içinde olan kişilerin bulunduğu yere Aşağısı diyordu, yani hapishanelerde olanlara.
Babası hakkında kesin bir bilgisi olmasa da Danica'nın annesi Aşağısı'nda yaşıyordu artık. Oraya Cehennem ya da Çukur diye isim takanlar olsa da en yaygın olanı Aşağısı ismiydi. Mavi ve Sarı, Danica gibi oraya ayak basmadan da oranın adını bilebilirlerdi ama Mavi'nin kullandığı cümle Sarı'nın daha önce oraya gittiğini ortaya koymuştu.
Mavi Sarı'yı insanlara burada zarar vermemesi gerektiği konusunda da uyarmıştı. Yani Sarı, hapishaneden gelen bir katil olabilir miydi? Belki de oraya insan öldürmek yerine yaralamaktan ya da başka bir suçtan girmiş olabilirdi. Ufak bir suçtan olsa da buraya hapishaneden gelmiş olmalıydı.
Peki Mavi bunu nasıl biliyordu? Ya da Sarı'nın insanları inciten biri olduğunu nereden biliyordu? O da hapishaneden geliyor olmalıydı, Danica'nın tek bulabildiği mantıklı açıklama buydu. Mavi Sarı ile hapishanede tanışmıştı, bu yüzden burada gözü üzerinde olmalıydı. Belki de Danica'nın Sarı ile olduğunu öğrendiğinde bu yüzden hemen onu aramaya başlamıştı. Sarı'nın işlediği suçtan dolayı ya da hapishaneden gelen bir suçlu olmasından dolayı Danica'ya zarar vereceğini düşünmüştü.
Pembe de hapishaneden geliyordu, bunu gözleri ile görmüştü. İkisinden kesin olarak emin olmasa da aklında bulunduğu düşüncelere göre bu gemideki üç kişi hapishaneden geliyordu. Sayıları daha da fazla olabilir miydi? Belki hikayelerini öğrenmediği diğerleri de hapishaneden geliyordu. Burada hapishaneden gelmeyen kişiler Florian ve o muydu sadece?
Ne kadar düşünürse düşünsün zaman geçtikçe bu bataklığın içine daha da batıyordu. Sorularının cevapları, onu bu uçurumdan kurtaracak bilgiler başkalarının hikayelerinde gizliydi. Onu ilgilendirmeyen konulara burnunu sokmayan, onu ilgilendiren konulardan da kaçmaya alışan Danica kafasındakiler yüzünden delirmek üzereydi artık. Kafasının karışmaması, hikayelerdeki eksik parçalar yüzünden delirmemesi için düşünmemesi gerekiyordu ama bu durumdan bu sefer nasıl kaçacağını bilmiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aramızdalar ✔ #Wattys2023
Mystery / Thriller10 farklı kişinin sonunun aynı yerde birleştiği bir hikaye. Among us oyununu seviyor musun? Oyunda katili kısa sürede yakalayabiliyor musun? O zaman seni hikayeye alalım. Bakalım bu hikayede katili ne kadar sürede bulabileceksin. Innersloth uzay ge...