3- İnişe geçiyoruz!

229 25 127
                                    

İçindeki heyecan, merak ve endişe karmaşasının içinde kaybolup gitmemek için bir eli ayaklarının dibindeki çantasını sıkı sıkı tutarken diğer eli de vücudunu kaplayan kalın kemere sıkı sıkı tutunmuştu. Sanki sıkı tutunmazsa büyük bir toz bulutu arasında kaybolacakmış gibi hissediyordu kendini. Geniş gizem çukuru onu içine çekecekmiş gibi gözlerinin önündeydi.

Gemi tamamen dolmadan hareket etmişti, o an Danica sınırlı sayıda kişinin deneyde yer alacağını anlamıştı. Gemi hareket etmeden önce kemerlerini bağlayan kişilere kaçamak bakışlar atmıştı ve on kişi saymıştı. Hepsi birbirinden farklı, hepsi birbirinden gizemli duruyordu ama Danica en çok Kahverengi gemiye girdiğinde şaşırmıştı. 

Bembeyaz saçları ile ağır adımlarla gemide aralarına katıldığında kendi gibi Camgöbeği'nin de içinden attığı şaşkınlık dolu çığlıkları duyabilmişti. Danica şaşkınlığını üstünden atamadan Camgöbeği ayaklanmıştı yardım etmek için. Yardım etmek istemişti çünkü Kahverengi neredeyse altmışlı yaşlarının sonunda görünen yaşlı bir teyzeydi.

Danica kafasının içinde takla atan soru işaretlerinden hangisini kovalayacağını bilmiyordu. Zaman ilerledikçe soru işaretleri büyüyor, arkadaşlarını çağırarak kalabalık bir hal alıyorlardı. Deney sonuna kadar aklını kaybetmemek için dayanma gücünü arıyordu etrafında.

Tüm herkes kemerlerini bağladığında ise iniş gemisi sarsılarak harekete geçmişti. Danica hayatını geçirdiği Innersloth gemisini uzaktan görmek istese de bulundukları gemide hiç pencere yoktu. Rampa kapandıktan sonra içerideki cansız ışıkların işlerini düzgün yapmamasından dolayı karanlığa mahkum kalmışlardı. Bulundukları yerde sadece ellerinde olan küçük sarsıntılar ile neler olduğunu, nereye gittiklerini tahmin etmeye çalışıyorlardı.

Onunla aynı yerde bulunan ama farklı renkleri barındıran insanları merak ediyordu. Kahverengi Çöplük'ten gelmek için çok yaşlıydı, genelde Çöplük'te çoğu kişi o yaşları göremeden ya bakımsızlıktan ya da hastalıktan ölüyordu. Ayrıca Mavi de oldukça yakışıklı görünüyordu. Danica onun bakımlı görüntüsünden dolayı Starwayli olduğunu tahmin etmek istiyordu ama neden bir Starwaylinin buraya geleceğini bulamıyordu. Pembe'nin ise Strawayli olduğundan emindi. Güzel olmasından ziyade gözleri ile görmüştü onun nereden geldiğini.

Peki bu insanlar neden buradaydı? Danica Çöplük'ten gelen çaresiz insanların bir hastane deneyinde kobay olacağını düşünmüştü hep. Şimdi karşısında gördükleri ise onu daha da meraklandırıyordu. İnsanların yüzlerini incelediğini Siyah'ın iri kehribar renkli gözleri ile karşılaşınca fark etti, hemen kafasını eğdi ama Siyah'ın gözlerini onun üzerinden çekmediğini hissedebiliyordu. 

Bu insanlar ile birlikte zaman geçirirse anlaşabilir miydi? Starway'den atıldığından beri insanlar ile iletişimini en aza indirmeye özen göstermişti. Belki de Mavi haklıydı, bu deney sürecinde kişisel bilgileri paylaşmamaları gerekiyordu. Danica ona sorular sorarlarsa nasıl cevap vermesi gerektiğinden emin değildi.

Belki de Camgöbeği haklıydı. İniş gemisine binmeden önce Larissa bu deneyin aylar ya da yıllar sürebileceğini söylemişti. Bu kadar uzun süre arkadaşı olmadan yaşayabilirdi, iletişime gerek yoktu fakat belki de arkadaşlık kurmak onlara iyi gelirdi. 10 kişilerdi sadece bu görevde, bu kadar az kişi öz bir şekilde arkadaş olabilirlerdi. Deneyin içeriğini bilmese de iyi ilişkiler kurmaları işleri pozitif hale getirip hızlandırabilirdi. Hayalinde canından olacağı deney güzel arkadaşlıklar edinerek kısa sürede evine döndüğün bir maceraya dönüşebilir miydi?

Danica'nın kafası gittikçe daha da karışıyordu. Bu sefer Mavi'nin gözleri onun düşünceli halini yakaladı, bir kez daha kafasını eğdi. Sanki geminin sallantısı kafasının içinde tepinen sorular yüzünden oluyordu. O kadar soru vardı ki kafasının içinde, hepsinden kurtulması imkansız olduğu gibi birkaç tanesine bile cevap bulamıyordu.

Aramızdalar ✔ #Wattys2023Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin