BY ; LUVYEONLIX_
Aku baru sahaja tiba di perkarangan agensi yang bakal aku kerja sebagai seorang choreographer untuk idol terkenal.
Aku bekerja di sebuah syarikat nyanyian yang cukup terkenal di industri korea iaitu jyp entertainment. Kalau aku ternampak ahli setereka kids mau gugur jantungku, lagi-lagi bias aku, han jisong.
Setibanya aku disana, aku masuk ke dalam dan terus ke kaunter hadapan untuk melapor diri masuk kerja.
"Annyeonghaseyo". Sapa aku lalu tersenyum manis ke arah pekerja kaunter itu.
"Nae, annyeonghaseyo cik park yeora ye? Betul kan?" . Jawabnya, aku balas dengan senyuman lagi.
"Yup betul, saya baru masuk kerja hari ini". Balasku dengan cukup gementar.
"Okay, cik ke pejabat ceo dulu ye di tingkat 9 katanya dia nak jumpa cik dulu sebab kena buat choreo untuk artist solo". Terangnya, aku mengangguk lalu ke pejabat ceo.
Di jyp entertainment ceo office
Aku mengetuk pintu dan diarahkan untuk masuk ke dalam olehnya.
"Annyeonghaseyo sajangnim". Ucapku dengan sopan. Yelah, takkan depan boss nak kurang ajar kot.
"Nae, annyeonghaseyo silakan duduk yeora". Katanya lalu aku melabuhkan punggung di atas kerusi dihadapannya.
"Disebabkan awak baru masuk kerja so saya nak awak buat choreo untuk seorang artist solo for his new comeback, is it okay for you?". Terangnya. Aku mengangguk pantas.
"I can handle it. So boleh bagi saya detail untuk lagu baru dia?". Soalku, boss aku segera mengeluarkan kertas kerja untuk aku melihatnya.
"Lagu ni concept dia sexy and related to putus cinta, so saya harap awak boleh buat choreo ni ye, saya akan pantau potensi awak disini". Terangnya lagi. Aku angguk tanda faham.
"Arasseo sajangnim saya undur diri dulu ye kamsahamida". Kataku ingin keluar dari pejabatnya tiba-tiba dia memanggil nama aku.
"Jamkanman yeora, composer lagu ni dah siapkan lagunya so untuk mudahkan awak boleh pergi dekat bilik dia untuk ambil cd, bilik dia jalan terus belok kanan". Terangnya dengan penuh terperinci.
"Nae, kamsahamida". Balasku lalu pergi ke bilik composer.
Sesampainya aku disana, aku mengetuk biliknya dan masuk ke dalam. Aku melihat dia sibuk menulis lagu di komputernya.
"Hi, erm boss cakap awak dah siapkan lagu untuk comeback artist tu, so saya nak ambil cd dari awak untuk buat choreo". Kata aku, entah kenapa aku nervous semacam.
"Ohhh awak choreographer baru tu so selamat bekerja disini, btw haa nah ni cd tu". Katanya sambil menghulurkan cd kepada aku.
"Nama awak apa eh?". Soalnya.
YOU ARE READING
『 C 』 SKZ AF; ❛Mistake Wedding❜
Fanfiction"I will sacrifice to get you back." STATUS: Completed✅ START: 11/05/2021 END: 06/06/2021