⌱ TWENTY SEVEN

119 12 66
                                    

BY ; LUVYEONLIX_

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

BY ; LUVYEONLIX_

Situasi ayen

Aku bergerak ke gereja selepas sahaja aku habis kelas dengan pelajar-pelajar aku. Aku termenung sebentar melihat gereja itu lah tempat aku dan isteri aku disatukan buat selama-lamanya.

Aku masuk ke dalam lalu ada beberapa orang biarawati menegur aku.

“Anak muda buat apa lagi disini? Mana isteri kamu? Kenapa penampilan kamu tidak terurus?”. Soal biarawati itu beberapa kali dengan keadaan risau.

“Isteri saya dah tak ada, saya dah buat kesilapan yang besar. Sister, saya merayu kembali kan lah isteri saya di pangkuan saya”. Kata aku dengan menangis-nangis. Aku menyesal tinggalkan haeun.

“Hurmm baiklah kalau begitu, saya panggilkan paderi untuk kamu”. Balas biarawati itu lalu meninggalkan aku seorang diri.

Beberapa minit selepas itu, aku ternampak paderi bersama 3 orang biarawati bersamanya. Aku terus berdiri.

“Father, inilah anak muda yang nak kembali kan isterinya itu”. Kata biarawati itu kepada paderi.

“Baiklah, bawak dia ke bilik pengabdian”. Kata paderi itu. Biarawati itu hanya mengikut arahan sahaja dan menarik aku sekali.

Kami masuk ke dalam bilik itu agak gelap dan suram. Biarawati itu meminta aku untuk duduk di kerusi yang disediakan.

“Baiklah, anak muda sudah bersedia?”. Soal paderi itu secara tiba-tiba. Bersedia untuk apa?

“Bersedia untuk apa father?”. Kata aku pelik.

“Disebabkan kamu sudah langgar janji kamu, kamu kena abdikan diri kamu ke the lord of the hell”. Kata paderi itu.

“Maksud father? Lucifer?”. Kata aku dengan mata yang membulat. Tetapi tidak mengapa demi untuk mengembalikan orang yang aku cintai, aku sanggup.

“Benar”. Balas paderi itu dan aku ternampak beberapa orang biarawati membawa keranda, di dalam itu ada jasad isteri aku.

Biarawati itu membuka keranda itu. Paderi itu menyelak buku bible untuk membaca mantera.

“O lucifer we wish to dedicate the soul of man who revive his wife who is death”. Paderi itu mula membaca mantera.

Biarawati itu datang kepada aku dan menggunakan pisau untuk menoreh tangan aku supaya menitiskan darah dan dimasukkan ke dalam gelas. Gelas itu diberikan kepada paderi itu menyambung baca manteranya.

『 C 』  SKZ AF;  ❛Mistake Wedding❜Where stories live. Discover now