BY ; LINOLVR
Di situasi Hyunjin
"Photoshoot dah selesai. Terima kasih." kata aku dan bowed kepada model ii yang turut hadir untuk photoshoot 1st look magazine.
Aku pergi ke tempat duduk aku untuk berkemas.
"Hyunjin, sebelum balik ni nak singgah makan tak?" soal rakan sekerja aku. Aku hanya menggeleng.
"Takpelah. Aku ada benda nak kena buat." kata aku lagi. Dia hanya mengangguk lalu pergi. Aku mengambil barang ii aku dan terus ke tempat letak kereta.
Aku berhasrat untuk pergi ke gereja di mana aku dan Haraa disatukan dulu. Setelah tiba di gereja, aku merenung kearahnya.
"Inilah tempatnya di mana aku dan dia bersatu dulu. Haraa, I will get you back."
Aku keluar dari kereta dan masuk ke dalam gereja. Aku terus melutut dan berdoa. Tiba ii, ada seorang biarawati menegurku.
"Anak muda? Kita berjumpa lagi..." katanya. Aku terus berdiri. Biarawati ni ialah salah seorang yang ada masa perkahwinan kami dulu.
"Sister..."
"Kamu seorang je? Mana isteri kamu yang cantik tu?" soalnya. Aku terus menunduk dan menangis.
"Isteri saya dah takde, sister. Dia meninggal." kata aku lagi. Tiada jawapan dari biarawati itu.
"Kamu mungkir janji kamu?" soalnya. Aku hanya mengangguk.
"Sister, tolong saya. Kembalikan isteri saya. Saya sanggup buat apa sahaja asalkan saya dapat cinta saya semula." kata aku lagi. Biarawati itu hanya mengeluh perlahan.
"Kamu tunggu disini. Saya akan dapatkan paderi untuk kamu." katanya lalu pergi untuk mendapatkan paderi. Setelah beberapa minit kemudian, paderi datang bersama dengan biarawati itu.
"Ini ke orangnya?" soal paderi itu.
"Ya, father." kata biarawati itu. Aku bowed kepadanya.
"Bawak dia ke bilik pengabdian." katanya lagi. Aku dibawa ke salah satu bilik yang sangat gelap. Aku tak nampak apa ii dan ketakutan mulai menguasai diri. Cahaya samar ii dan lilin ii ada di sekitar aku.
"Sejak kamu dah mungkir janji, saya nak kamu abdikan diri kamu kepada The Lord of Hell." kata paderi itu. Aku membulatkan mata.
"Lucifer?"
Paderi itu mengangguk. Aku hanya setuju demi untuk mendapatkan semula isteri aku. Aku ternampak ada sekumpulan biarawati membawa masuk keranda dan membuka keranda itu. Di dalamnya ada jasad isteri aku.
Paderi itu membuka bible itu dan membaca mantra.
"O Lucifer, this young man will immortalize himself to you. Please accept his ritual to revive his wife from death."
YOU ARE READING
『 C 』 SKZ AF; ❛Mistake Wedding❜
Fanfic"I will sacrifice to get you back." STATUS: Completed✅ START: 11/05/2021 END: 06/06/2021