BY ; LINOLVR
Setelah Chan pergi meninggalkan aku seorang diri, aku dapat panggilan dari eomma.
"Yobseo eomma?" soal aku.
"Hello, Minji. Kamu dimana sekarang?" soal eomma.
"Minji kat cafe ni. Tengah relax. Kenapa?" soal aku.
"Boleh tak petang nanti kamu kembali ke rumah? Ada sesuatu yang eomma nak bagitau kamu. Jangan bantah, Minji. Appa akan datang ambil kamu di rumah sewa." kata eomma. Aku mengetap bibir.
"Arasseo eomma." kata aku lagi, malas nak bantah. Kalau tak lagi teruk keadaan. Aku pon mematikan panggilan dan keluar dari cafe untuk pulang ke rumah.
"Kenapa eomma ngan appa nak masuk campur dalam kebahagiaan aku eh?"
Setelah tiba di rumah, aku bersiap untuk menunggu appa untuk ambil aku ke rumah. Setelah beberapa minit kemudian, appa sampai dan aku pon pulang ke rumah.
"Appa, siapa yang nak datang rumah ni?" soal aku.
"Nanti kamu tau la. Sekarang pergi bersiap. Nanti dia akan sampai." katanya. Aku hanya akur lalu bersiap seperti yang di rancang.
"Cantiknya anak eomma ni." kata eomma. Aku hanya menjeling.
"Ni mesti pasal blind date tu kan? Kan Minji tak suka..." belum sempat aku sambung, eomma mencelah.
"Minji, ni untuk keluarga kita." katanya. Aku mengetap bibir.
"Jom, tetamu dah sampai." kata eomma lalu memimpin tangan aku untuk turun ke tingkat bawah. Setelah tiba di tingkat bawah, aku ternampak seseorang yang aku kenal.
YOU ARE READING
『 C 』 SKZ AF; ❛Mistake Wedding❜
Fanfiction"I will sacrifice to get you back." STATUS: Completed✅ START: 11/05/2021 END: 06/06/2021