⌱ THIRTY THREE

168 12 175
                                    

BY ; LINOLVR

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

BY ; LINOLVR

Aku terus tersedar dari tidur dan duduk. Mimpi apa tadi? Aku meraup wajahku dan melihat ke arah jam di dinding. Dah pukul 7 pagi.

Aku hanya mengeluh perlahan.

Dah sampai waktunya untuk pergi ke tempat kerja. Aku gegas mandi dan bersiap. Setelah bersiap, aku turun ke dapur. Kelihatan eomma sedang menyediakan sarapan untuk aku.

"Eomma?"

Dia menoleh dan tersenyum.

"Minji, mari makan. Eomma singgah sekejap je ni nak tengok keadaan kamu." kata eomma lagi. Aku tinggal sendirian sebab nak berdikari.

"Saya okay je eomma." kata aku. Dia hanya tersenyum dan aku pon menikmati juadah sarapan bersama.

Sebelum pergi, eomma memberikan bekal untuk aku.

"Nah untuk kamu. Nasib eomma sempat prepare bekal untuk kamu jadi senang la." katanya lagi. Aku hanya tersenyum lalu mencium pipi eomma sebelum pergi.

Aku tiba di tadika dan masuk ke dalam pejabat aku. Aku duduk sementara menunggu waktu untuk mengajar budak ii ni.

Aku mengambil photo frame yang ada di atas meja aku dan tatap lama.

"Chan, awak kat mana?"

Air mata aku mengalir lalu cepat ii aku mengelapnya. Aku mengingat kehidupan aku yang lalu. Bila aku mengingati masa lampau aku, aku terus menangis.

"Aku tau Chan dah dilahirkan semula. Aku yakin dia akan cari aku..."

"Dia dah berjanji..."

Setelah itu, aku pon pergi ke kelas untuk mengajar anak ii muridku. Sedang aku mengajar, aku kurang focus dan mata aku tertangkap oleh sosok seorang lelaki di luar tadika.

Dia memakai baju hitam dan serba hitam. Nafas aku turun naik.

"Teacher kenapa?" soal anak muridku.

"Hurmm anak ii, sekarang buat latihan muka surat 10 nanti teacher datang balik ya." kata aku. Mereka hanya akur dan aku pon berlari keluar ke tadika untuk mendapatkan lelaki itu.

Aku mencapai lengannya.

"Chan?"

Dia menoleh dan aku terkejut. Ternyata bukan Chan.

"Hurmm kita kenal ke?"

Aku terus bowed.

"Saya minta maaf saya salah orang..."

Lelaki itu pon pergi dari situ. Aku mengetap bibirku untuk tahan air mata. Aku ingin berjalan masuk ke dalam tadika, tiba ii ada orang memelukku dari belakang.

"Miss me baby?"

Aku kenal suara ini terus air mata aku mengalir. Aku terus menoleh dan terpampang la wajah seseorang yang aku rindui selama ni.

『 C 』  SKZ AF;  ❛Mistake Wedding❜Where stories live. Discover now