Aku sedang menyediakan sarapan untuk Chan. Aku cukup gembira yang aku dan Chan dapat bersama semula. Tiba ii,
"Baby..."
Ada seseorang memeluk kemas pinggangku dari belakang. Aku hanya tersenyum.
"Yes baby? Breakfast kita hampir siap ni." kata aku lagi.
"Lepas breakfast ni jom kita pergi ke kedai candies nak? Dah lama kita tak pergi sana..." katanya lagi. Aku hanya mengangguk.
"Yelahh untuk awak kan..." kata aku lalu mengusap pipinya. Dia hanya tersenyum lalu melepaskan pelukkan dan duduk di meja makan. Aku pon menghidangkan sarapan untuk kami berdua.
Setelah selesai sarapan, kami pon pergi ke kedai candies untuk meluangkan masa bersama.
"Selamat datang, Encik dan Puan Bang. Saya dah sediakan tempat reserve untuk kalian berdua." kata pekerja di situ dan kami pon hanya mengikutinya ke tempat kami.
Kami pon bermula untuk membuat candies. Banyak gula ii yang kami hasilkan sendiri. Aku merenung ke arah Chan yang masih focus dengan candies buatannya.
Setelah siap aku pon makan sedikit untuk sekadar merasa. Pandangan aku ke arah Chan yang seolah menyembunyikan sesuatu dari aku.
"Chan, awak kenapa sorok ii tu?" soal aku lagi.
"Ehhh mana ada sorok ii. Saya tengah buat candies ni." katanya. Aku hanya mengerutkan dahi. Makin pelik pulak dengan Chan ni.
Aku hanya membiarkan sahaja lalu sambung buat kerja aku. Tiba ii, Chan menghampiri aku.
"Sayang, nah ada hadiah untuk awak." katanya lalu menyerahkan seutas rantai yang bertuliskan "sweety sugar, sour channie".
"Awww comelnya. Macam mana awak buat?" soal aku. Dia hanya tersenyum.
"Senang je buatnya. Ni ialah tanda walau bagaimana masam manis kehidupan kita yang akan datang, there is no way that can make us separate anymore." katanya. Aku hanya tersenyum.
"Aku setuju dengan kata ii nya."
YOU ARE READING
『 C 』 SKZ AF; ❛Mistake Wedding❜
Fanfiction"I will sacrifice to get you back." STATUS: Completed✅ START: 11/05/2021 END: 06/06/2021