BY ; LUVYEONLIX_
"Hurmmm iyen". Panggil aku dengan muka serba salah. Iyen menoleh ke arah aku.
"Ye sayang? Kenapa ni? Ada benda tak kena ke?". Sahutnya. Ye, memang pun ada sebab kami kahwin tanpa restu keluarga.
"Tak apa ke kita buat semua ni? Kita kahwin tanpa restu keluarga kita berdua". Kata aku. Ayen mula terkaku.
"Nak buat macam mana kan? Kenapa lah semua omma appa kita nak tetapkan". Balasnya. Memang betul kata ayen, aku sudah lari dari rumah begitu juga dengan ayen.
"Hanya ada satu cara je untuk kita bersama". Kata ayen lagi. Kalini aku memegang kedua-dua belah tangannya.
"Kita kahwin lari". Katanya. Aku mula terkejut, dan tidak mampu berkata apa-apa.
"Kahwin lari?". Aku berfikir sejenak, mungkin untuk kebahagiaan kami berdua kita patut buat begini, sebab kami berdua berkorban untuk bersama buat selama-lamanya.
"Baiklah, saya setuju". Akhirnya, aku bersetuju dengan cadangannya. Demi aku dan orang yang aku cintai, aku sanggup buat apa sahaja.
"Jom kita pergi ke gereja berdekatan". Ajaknya, lalu kami bergerak ke gereja.
Setibanya disana, aku melihat gereja yang besar dan cantik, dihiasi dengan pokok bunga yang ditanam di perkarangan gereja itu.
Kami masuk ke dalam dan tiba-tiba ada biarawati datang menegur kami.
"Anak muda, buat apa datang ke sini?". Soal biarawati itu dengan sopan.
"Sister, kami nak kahwin, kami sanggup buat apa sahaja untuk kekal buat selama-lamanya". Kata ayen. Biarawati itu hanya tersenyum sahaja.
"Baiklah anak muda, sebelum itu tukar baju dulu, takkan kamu nak pakai tshirt macam ni". Balas biarawati itu. Kami masuk ke bilik persalinan yang disediakan.
Beberapa minit kemudian, kami berdua keluar dengan pakaian perkahwinan, ayen memakai suit, manakala aku memakai wedding dress.
YOU ARE READING
『 C 』 SKZ AF; ❛Mistake Wedding❜
Fanfiction"I will sacrifice to get you back." STATUS: Completed✅ START: 11/05/2021 END: 06/06/2021