BY ; LINOLVR
Aku masak sarapan untuk aku dan Chan. Kelihatan Chan turun untuk ke tempat kerja.
"Morning channie..."
"Morning sayang." Katanya dan mencium pipi aku.
"Chan, hurmm awak balik pukul berapa?" Soal aku.
"Hurmm pukul 8 kenapa?" Soalnya. Mata aku membulat.
"Lamanya pukul 8. Kenapa?" Soalku.
"Hari ni ada meeting dengan director. Kenapa sayang?" Soalnya lagi.
"Baru ingat nak ajak awak date lepas awak kerja." Kata aku sambil muncungkan bibir.
"Alala sorry sayang, saya busy sejak kebelakangan ni." Katanya lalu mencium bibirku lembut. Setelah selesai, Chan pon pergi ke tempat kerja.
Hari ni aku ambil leave jadi aku tak ke tadika hari ni.
Aku pon duduk di ruang tamu sambil menonton televisyen. Tiba ii dia terima satu mesej dari seseorang yang dia tak kenal.
"Siapa dia ni?"
Aku dengan curious membuka text itu. Alangkah terkejutnya aku sebab aku ternampak gambar seseorang bersama dengan seseorang.
Chan? Kenapa...
Air mata aku mula mengalir. Dia curang dengan aku ke?
Itu ke sebabnya dia busy balik malam sebab dia nak keluar ngan perempuan tu?
Kemarahan mula membuak. Tunggu awak balik nanti, siap awak.
Setelah malam pon tiba, Chan pon pulang ke rumah.
"Hi sayang, maaf lambat sebab tadi jam." Katanya. Aku tetap dengan muka straight aku.
YOU ARE READING
『 C 』 SKZ AF; ❛Mistake Wedding❜
Fanfic"I will sacrifice to get you back." STATUS: Completed✅ START: 11/05/2021 END: 06/06/2021