⌱ TWENTY FOUR

129 12 233
                                    

BY ; LINOLVR

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

BY ; LINOLVR

Aku masih terlantar di hospital. Kanser aku dah mula merebak jadi doktor sarankan aku untuk tinggal di hospital untuk pantauan.

Doktor selalu akan datang untuk pantau kesihatan aku.

"Cik Choi, ni ubat antibiotik habiskan ya." Kata doktor itu. Aku hanya mengangguk. Doktor itu pon berlalu pergi. Aku ditemani oleh Seonghwa, macam biasa.

"Hwa..." kata aku.

"Yupp?" soalnya. Aku memandang kearahnya.

"Aku nak balik..."

Dia mengusap rambutku perlahan.

"Kau sabar la. Kau nak sembuh kan? Kau patut dengar cakap doktor." Katanya lagi. Tiba ii, telefonnya berdering. Riak mukanya berubah.

"Kenapa tu? Siapa yang call?" soalnya.

"Kejap eh sugar. Mak aku call." Katanya lalu keluar dari wad aku. Aku hanya berehat di atas katil.

Di situasi Seonghwa

Aku keluar dari wad sugar dan angkat call.

"Hello, Chan?"

"Seonghwa, Minji macam mana?" soalnya. Aku hanya mengeluh perlahan. Aku tak ready nak suruh Chan datang untuk melawat Minji sebab aku takut dia meroyan pulak.

"Hurmm macam tulah. Doktor dah nasihatkan untuk dia buat pembedahan tapi dia tak nak. Aku tak tau lagi nak pujuk macam mana." Katanya. Dia hanya terdiam.

"Chan, aku rasa kau kena datang sini. Aku minta maaf sebab selama ni aku tak bagi kau datang tengok bini kau. Aku takut dia trauma nak jumpa kau." Kata aku lagi.

"Takpe, aku nak ucapkan thanks sebab jaga bini aku selama ni. Aku tau aku salah sebab lambat explain kat dia benda yang betul."

"Aku tak sanggup tengok dia menderita lagi. Please, nasihatkan dia." Kata aku lagi.

"Baiklah. Aku akan datang."

"Thanks Chan." Kata aku dan matikan panggilan.

Aku pon masuk ke dalam wad Minji semula.

Di situasi Minji

Aku ternampak Seonghwa masuk ke dalam wad aku.

"Lamanya awak cakap dengan mak awak..."

Dia hanya tersenyum.

"Mak saya tanya kat mana? Pastu saya cakap saya kat rumah since awak tak nak bagitau sesiapa kan?" soalnya. Aku hanya mengangguk.

"Seonghwa, boleh tak saya nak luahkan sesuatu?" soalku. Dia hanya mengangguk.

"Hati saya memanggil, merindui seseorang. Tapi, saya takut saya disakiti lagi. Hwa, saya betul ii rindukan dia. Sebelum saya tutup mata, saya nak jumpa dengan dia. Tapi, saya takut saya tak boleh nak lepaskan dia." Kata aku lagi.

『 C 』  SKZ AF;  ❛Mistake Wedding❜Where stories live. Discover now