Bol to týždeň.
V tom okamihu telefonoval s Georgeom a rozprávali sa o ich najobľúbenejšej veci.
,,Hmm" zamrmlal George ,,obľúbené zviera?"
Dream vstal, prešiel k malému lôžko pre domácich miláčikov na zemi a vyzdvihol svoju mačku Patches ,,Mačky. Povedz ahoj, Patches." Priložil telefón Patches k nosu, ale zjavne nemala náladu niekoho pozdraviť ,,Je náladová."
George sa usmial ,,Zobudil si ju násilím?"
Dream dal Patches späť na lôžko ,,No comment."
George so smiechom pokrútil hlavou ,,Aj ja mám rád mačky." Povedal mu ,,kedysi som jednu mal."
,,Ľudia s mačkami sú najlepší." Povedal Dream a George zahučal na súhlas.
,,Čo sme sa ešte nepýtali?" George sa po pár minútach ticha začudoval nahlas.
Dream sa zadíval von z okna, keď uvidel muža, ktorý zastavil na príjazdovej ceste vedľa jeho susedky. Suseda vyšla a usmiala sa na muža, ktorý ju obdaroval najjasnejšou a najplnšou červenou farbou ruží.
S radosťou si ich vzala a objala ho, on ju zobral a roztočil sa s ňu.
Dream okamžite predpokladal, že ide o ľudí, ktorí sa nevideli už nejaký čas.
Vďaka týmto okamihom Dream mierne žiarlil. Nikdy nemal vážny vzťah, než jednorazové rande, ktoré zvyčajne skončilo katastrofou.
Bol by rád, keby mu niekto priniesol kvety.
,,Dream? Si ticho, ale mám pocit, že počujem tvoje myšlienky." Povedal George po chvíli a zastavil Dreamové premýšľanie.
,,Prepáč." Dream sa ospravedlnil ,,Ale, rozmýšľal som nad otázkou."
George zahučal ,,A čo je to?"
,,Aký je tvoj obľúbený kvet?" Dream už dlhšie nezvládol sledovanie šťastného páru , takže zatiahol žalúzie a zakryl si bielou záclonou okná.
,,O kvetoch toho veľa neviem," začal George, ,,ale obdivujem orchidey alebo nechtíky."
Dream presne vedel, čo tie kvety sú, pretože pomáhal svojej matke v kvetinárstve niekoľko rokov. Poznal svoje kvety a vedel, ako sa o ňe starať, a mal ich veľmi rád,
Zamyslel sa nad Georgeovou odpoveďou ,,Nejaký konkrétny dôvod?"
,,Orchidey boli svadobné kvety mojej matky, zjavne boli všade." George vysvetlil ,,Pokiaľ ide o nechtíky, sú jednoducho celkom pekné."
,,Super. Teraz viem, aké kvety ti mám poslať." Dream polovične zažartoval.
,,Ako by to fungovalo?" George bol skutočne zvedavý.
,,Už som ti dával veci." Navrhol Dream.
,,Kvety z roku 1970 nemohli prežiť 50 rokov v časovej kapsule, Dream."
Dream si povzdychol ,,No, ja to viem." Sadol si k stene ,,Ja na to prídem."
Dream by bol v jeho takmer 70. rokoch, keby bol počas Georgeovej doby stále nažive. Táto skutočnosť fyziky ublížila aby premýšľal, ale aj tak premýšľal o spôsoboch získania kvetov do roku 2020.
Potom prišiel s nápadom ,,George, musím si ísť po nejaké veci z obchodu, ale zavolám ti ešte večer."
Z Georgeveho konca došlo k malej potýčke, než odpovedal ,,porozprávame sa neskôr" a obaja zložili.
---
Dream odviezol svoje auto do najbližšieho kvetinárstva. Bolo to blízko jeho domu a bolo to medzi nočným klubom a kníhkupectvom.
Vošiel dnu a vôňa čerstvých kvetov ho premohla, ale cítil sa čistejší a nový. Dvere tiež zazvonili, keď ich otvoril, čo mu prišlo cool.
,,Vitajte." Muž, ktorý viedol obchod, ho privítal, mal zásteru a staral sa o nejaké rastliny zavesené zo stropu ,,Potrebujete niečo konkrétne, pane?"
Dream k nemu podišiel ,,Áno, vlastne. Predávate aj semienka?"
Muž zišiel zo svojho malého schodiskového rebríka a venoval mu úsmev ,,Nasleduj ma"
Dream nasledoval mladého muža dozadu, kde boli semienka a ďalšie rôzne záhradnícke potreby, boli uchované.
,,Sú usporiadané podľa abecedy v týchto malých zásuvkách." Predavač vysvetlil ,, Budem sa starať o tieto rastliny vonku, ale ak potrebujete pomoc s nájdením niečoho konkrétneho, stačí na mňa zakričať alebo ma stačí nájsť." Znovu sa uškrnul a vrátil sa späť na miesto, kde pracoval predtým.
Dream bol príliš hanblivý, aby toho muža zavolal tak rýchlo po tom, čo odišiel, takže medzitým prešiel a našiel semienka nechtíka.
Na svoje šťastie otvoril zásuvku a našiel posledný balíček semien nechtíka. Vzal ich a podišiel k predavačovi.
,,Prepáčte" Dream vzhliadol, pretože muž bol vysoko na rebríku a odsekoval malé lístočky rastlín.
Muž sklopil zrak ,,Ach ahoj! Našiel si, čo si potreboval?"
Dream prikývol ,,Áno, ale nemáte aj semienka orchidei?"
Muž sa zamračil ,,Nie. Trvá roky, kým správne vyrastie zo semena, a my jednoducho nemôžeme ich dostať do skladu."
Dream naznačil svoje pochopenie ,,To je v poriadku," usmial sa, ,,toto si zoberiem." Zatriasol semenami, aby mu ich ukázal.
,,Nechtíky. Nechtíky lekárske. Keď rastú, sú veľmi pekné." Zostúpil zo svojho schodiska ešte raz a doviedol ho k pultu.
,,Áno," súhlasil Dream ,,myslí si to aj človek, ktorému ich dávam."
,,Och, takže máš dievča, ktoré miluje záhradu?"
Dream sa zasmial nevinnej otázke ,,Je to trochu komplikované."
,,Vždy je." Predavač súhlasil ,,Moja malá dáma neznáša kvety, takže je to pre mňa komplikované."
,,Kto by mohol nenávidieť kvety?"
,,Je zjavná, pretože je alergická." Zazubil sa a podal Dreamovi balíček semienok a vzal si od neho peniaze.
Dream sa usmial ,,No, ďakujem uh- " uškrnul sa na menovku na mužskej zástere ,,Karl."
,,Nemáte zač, pane!" Pred návratom k starostlivosti o svoje rastliny šťastne zamával na rozlúčku.
YOU ARE READING
Flowers from 1970 //dreamnotfound/ (preklad)
FanfictionMladý, osamelý George zistí, že na komunikáciu s chlapcom, ktorý žil 50 rokov do minulosti, môže použiť starý telefón.