Fact From Fiction

524 26 2
                                    

George mal zatvorené oči, slúchadlá v ušiach a ležal na posteli.

Počúval Flightless Bird, American Mouth od Iron and Wine, a aj keď normálne počúval piesne úplne iného žánru, pokračoval v opakovaní skladby. Cítil, že emócie, ktoré nikdy predtým necítil, sa zrazu zmocnia starostlivej konštrukcie melodického zvuku. Na chlapca, ktorému život

riadil cieľ a stanovil si ciele, nebol zvyknutý pretože bol tak vyhnaný z kurzu striedaním udalostí, že si to nevie vysvetliť.

Veril, že na všetko existuje veda. Vedel, že ak sa dostatočne snaží, všetko, čo robí sa dá vyriešiť pomocou čísel a tichej geniality. Pevne veril v zostavu všetkého, čo vedel, je to len ďalšie číslo. Život boli dáta. Všetko, čo kedy mal zaviazal sa, že bol údajom. Jeho práca, každodenné rutiny a celý jeho život boli len ďalšie algoritmy, ktorými vedel, že je riešiteľný perom a papierom.

Prečo teda telefón zrazu zhodil všetky jeho presvedčenia do vodopádu šialenstva?

Mohol sa len držať jednej osoby vo svojom živote, ktorá mu kedy dala sakra zabrať, ale cítil niečo viac. Uprostred nemožnosti a výstredných okolností bola emócia, ktorá bola vytvorená jednoduchou výmenou slov na zariadení spojenom vytrhnutím v časovej osi. Nechcel utiecť k vedcovi, aby získal vysvetlenie, alebo uverejnil príspevok o zázraku, ktorý bol tento starý telefón a ukázal svetu, že objavil nejaký druh mágie. To bolo skoro ako keby chcel Dreama pre seba. Že toto puto bolo vytvorené striktne pre nich a že svet nemal vedieť.

Dreamov hlas vyhodil jeho logiku do kanála spolu so všetkými jeho svinstvami o vedeckých dôkazoch a algoritmickom nezmysle. Bol magnetickým ťahom, ktorý potreboval, aby si uvedomil, ako mu pokazil život, vzťahy a všetko, čo kedy urobil, všetko preto, aby si pomohol.

Ležal tam a čudoval sa, prečo tá jediná entita v jeho živote, ktorá sa mu zdala byť napravená, bol niekto koho nemohol mať.

Ako chcel Dreama? Nebol si istý.

Nikdy nemal priateľstvo, v ktorom by považoval za bezpečné vysypať svojich vnútorných démonov výmenou za slová útechy a úprimnej kritiky.

George a Dream urobili plán, v ktorom by Dream telefonoval. 20:00 každú noc, a dokonca skôr cez víkendy. George pozrel na hodiny a prižmúril zrak, aby zistil, že má našťastie ďalšie dve minúty čakať, kým nezapočuje spásonosnú milosť, ktorou bolo zvonenie telefónu.

Uplynuli tri minúty, a hoci George vedel, že nie každý hovor bude prebiehať na bodke, cítil sa trochu osamelý a ustaraný.

Počul klopanie na dvere, práve keď sa chystal prestať čakať a uvariť večeru.

Položil na telefón malú figúrku, takže ak zazvoní, telefón sa otrasie a postava bude na podlahe, a keby sa George vrátil a postava bola na podlahe, vedel by, či Dream zavolal zatiaľ čo bol preč.

Rýchlo sa prinútil zísť dole, pretože nechcel zmeškať hovor pre prípad, že by niekto prišiel. Otvoril dvere a uvidel Wilbura s obvyklým vreckovým zápisníkom v ruke a Niki držiacu fľašu jablčného muštu.

„Wilbur, Niki," pozdravil George, „čo vás sem privádza o ôsmej v noci." Ukázal na ich prítomnosť a fľašu jablčného muštu.

Wilbur si zapísal do zošita a strčil si ho do vrecka „No už je to nejaký čas, čo sme sa s priateľmi porozprávali a dali si drink, rozhodli sme sa, že zazvoníme na dvere nášho Brita ak je k dispozícii.

"George trochu váhal opustiť telefón v prípade keby Dream volal, ale Wilbur a jeho rodina boli takí láskaví a bolo ťažké povedať nie. "Rád by som."

Flowers from 1970 //dreamnotfound/ (preklad)Where stories live. Discover now