Dream a George našli iné spôsoby komunikácie, pričom George mal geniálny nápad, Dream nechal časovú kapsulu zakopanú niekde na záhrade, aby ju našiel George.
George nahral svoj pracovný projekt do svojho počítača a vyšiel von s lopatou, ktorú si nedávno kúpil. Dream mu povedal, že bol umiestnený v rohu pri plote, a dúfal, že to nikto pred Georgeom nevykopal.
S touto informáciou začal George kopať. Fyzicky nebol najsilnejší, ale vytrval s každým zapichnutím do studenej hliny.
Kútikom oka uvidel, ako sa na neho niekto pozerá. Muselo to vypadať divne vykopať veľkú dieru vo vlastnej záhrade. Musel vyzerať, akoby kopal hrob, aby zakopal telo. George na muža pokrčil plecami, čo ho prinútilo odísť.
Keď muž išiel, rýchlo nazrel do vreckového zošita a niečo doňho napísal. George sa bál, boli to poznámky o tom, že je podozrivý, že bude nahlásený na políciu.
George si povzdychol, je to už 15 minút. Pozrel sa na kopu hliny na zemi a pokrútil hlavou. Pred ním musel niekto kapsulu určite nájsť.
Chystal sa odhodiť hlinu späť do jamy, ale v ten moment sa mu niečo zablýskalo do očí. Bolo tam niečo zakopané.
Georgeovi sa rozšírili oči, keď znovu bežal po lopatu a začal znovu kopať, kým nenašiel kovovú nádobu v tvare pilulky. Bola na ňom maskovacia páska s napísaným slovom "George".
Ani sa neobťažoval odhrnúť hlinu späť, bežal späť domov, aby opláchol vonkajšok kapsule a išiel do jeho izby.
Hneď v ten čas začal zvoniť telefón. George zdvihol ,,Dream! Mám tvoju kapsulu."
Dream sa zasmial ,,Otvor to, som zvedavý, ako dlho to prežilo."
Georgeovi to chvíľu trvalo, pretože hrdza vytvorila akýsi zámok medzi švami, ale nakoniec to otvoril s takou silou, že George trochu zastonal.
,,Si v poriadku?" Spýtal sa ho Dream ustarostene do telefónu.
George vstal ,,Áno. V pohode."
Pár veci vo vnútri kapsuly sa roztrúsilo po podlahe kvôli tomu, ako sa otvorila. George chytil prvú vec, ktorú uvidel.
Prižmúril na tu vec oči ,,Pow-Chew?" Skúšal prečítať názov na obale.
,,Áno!" Dream rýchlo povedal ,,Milujem ich."
,,Čo to je?" Držal si ho až po nos a pričuchol k nemu, voňalo to ako prehnitý cukrík.
,,Je to cukrík. Skontroluj dátum spotreby." Rozkázal Dream. (myslený taký gumový cukrík)
Obal mal sotva viditeľnú škvrnu atramentu, ktorá predstavovala dátum spotreby. ,,22. august 1971." George prečítal nahlas ,,Nemôžem uveriť, že toto nikdy neprilákalo mravce."
George položil cukrík na stôl a natiahol sa po niečom inom, čo našiel na podlahe. Bol to kameň.
,,Je to kremeň?" Spýtal sa George.
,,Áno. Je to môj obľúbený." Dream pripustil.
George ho držal pevne v ruke ,,Prečo mi ho teda dávaš?"
---
Dream ležal na jeho posteli, nechal jeho nahrávky hrať v pozadí a pozeral na tapetu.
,,Prečo mi ho teda dávaš?"
Ako na to Dream odpovedal? Dal ho Georgeovi, pretože chcel, aby jeho obľúbená osoba mohla mať, jeho obľúbenú vec, ale všetko bolo také zlé. Záležalo mu na niekom, kto ešte ani neexistoval.
Záležalo mu aj na jeho najlepšom priateľovi Sapnapovi, ale nie tak, ako to robil pre Georgea, niekoho, koho nikdy ani nestretol.
,,Dream?" George zamrmlal do telefónu.
,,Oh -ah, áno, myslím že to v budúcnosti nebudem potrebovať." Odpovedal nepravdivo.
,,Hm, dobre" George znel, akoby sa usilovne snažil vyzdvihnúť ďalšie predmety.
---
V kapsuly boli ďalšie drobnosti, ako napríklad stará hudobná kazeta a bejzbalové karty. Zatiaľ čo George uvidel malú nádobu a priložil si ju k očiam. Potom to otvoril, bolo to suché, popraskané a uplynulý vápenný náter, ktorý bol teraz tmavo lesne zelený.
,,Čo si otvoril?" Spýtal sa potichu Dream.
,,Zelenú farbu." George ponoril prst dovnútra a to, čo uvidel, ho prekvapilo. Prst sa mu nabúral tvrdou popraskanou vrstvou a do vodnatej zachovanej vápennej farby, o ktorej si bol istý, že je pôvodná farba.
,,Som si istý, že je to teraz škaredé, však?" Dream zažartoval, ale George sa pozrel na prst pokrytý farbou.
,,Nie. Je to perfektné."
George mal nápad. Rozlial značnú časť plechovky na ruku a rozotrel to ju pomocou prstu.
,,Si tam? Čo robíš? Spýtal sa Dream, ale George prešiel k stene svojej spálne.
Pozrel na Dreamovi odtlačok ruky a jedným pohybom položil ruku pokrytú farbou vedľa tej jeho. Rozdiel vo veľkostiach ich rúk bol zaujímavý spolu s detailami, Dreamov odtlačok ruky bol starý a popraskaný, zatiaľ čo Georgeov bol čistý a svieži a stále žiaril.
George chytil čistou rukou telefón. ,,Áno. Som tu."
,,Čo si robil?"
George pozrel na dva odtlačky rúk. ,,Nič". Zamrmlal.
,,Oh" Dream zamrmlal ,,No, je tam ešte jedna vec. Prilepený na vnútornej strane v kapsuly. Môžeš sa na to pozrieť, ale budem musieť ukončiť hovor."
,,Prečo?" Spýtal sa George.
,,Čau, George. Prajem ti dobru noc." Dream to ukončil skôr, akoby George stihol ešte raz požiadať o vysvetlenie opäť sa ich spojenie prerušilo.
George s povzdychom odložil telefón a skontroloval vnútro nádoby s kapsulami. Vo vnútri bol kúsok papiera. Polaroid.
Bol to Dream. Usmieval sa, mal krásne špinavý blond a vysoký vzrast. Držal domáce zviera mačku a bol vo spálni, v ktorej bol George v tej chvíli.
George si myslel, že je celkom pekný. Začínal byt ospalý a oči sa mu zatvárali a fotografiu držal blízko seba.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Flowers from 1970 //dreamnotfound/ (preklad)
FanficMladý, osamelý George zistí, že na komunikáciu s chlapcom, ktorý žil 50 rokov do minulosti, môže použiť starý telefón.