18 4 2
                                    

Bazen dibe çökmüş gibi hissederiz. Sanki son darbeymiş gibi bu. Yüzeye doğru çıkmak için debeleniriz. Ama çabaladıkça daha da batarız. Elimize yüzümüze bulaştırırız.

İnsanlar farklılıkları sevmez. Tek bir doğru, tek bir amaç vardır. Dümdüz bir yolda yürürken önlerine bakarlar hep ve asıl manzarayı kaçırırlar.

Gerçek aşk gibi ne kadar yakınsa sana aslında bir o kadar da uzak, ne kadar anlamlıysa senin için aslında bir o kadar da anlamsız. Hayat oyunlarla doludur. Yanıltır seni, hata yapmana sebep olur.

Sahi hata yapmak kötü müdür? Doğruyu bulmak için debelenirken çırpınmak da bir hata değil midir, çırpındıkça daha da batarsın ama batmak için çırpınmazsın sen. Yüzeye çıkabilmek için çırpınırsın.

Hata yapın. Hala elinizde şansınız varken hata yapın. Kimse mükemmel olmaz. Gerçeğin yolunda hataların ışık tutar sana. Ne zaman hata yapsan doğrusunun bu olmadığını anlarsın, çözersin bilmeceyi yavaş yavaş.

Mesela kusurlar. Belki de insan kusurlu olduğu için güzeldir. Kusursuz kimse yoktur. Kusursuz hayat, kusursuz bir cilt, kusursuz bir aile, kusursuz bir dostluk. Hiç biri kusursuz değildir. Her zaman ufak bir çatlak vardır orda. Ama bu yüzden güzeldir ya.

Hayattan zevk alın sanki son nefesinizi alıp verirmişcesine. Kimse ne zaman öleceğini bilmez. O yüzden ertelemeyin bugün son gününüzmüş gibi yaşayın. Yarın hayatta olduğunuza şükür edin. Üzüntü geçici her zaman bir yolu vardır. Üzülmeyin. Herkese, herşeye inat kahkahalarla gülün. Üzüntüden ağlamak yerine  ufak bir yaş süzülsün yanaklarınızdan, mutlu olduğunuz için.

Kimse kimseden üstün değildir. Herkes eşit. Herkesin bir amacı var. İnsanları kırmayın. Mutlu edin. Söylemek yapmaktan çok daha kolay biliyorum. Ama deneyin, çabalayın, düşünün.

Ufak sorunları büyük meseleler haline getirmeyin. Ufak bir kıvılcım bile koca bir ormanın yanmasına yetebilir. Özür dinlemenin aciz bir şey olmadığını anlayın. Özür dileyin bu sizi zayıf yapmaz. Aksine daha da güçlü olduğunuzu gösterir. Gurura yenilmeyin.

Ve son olarak
"Doğarken ağladı insan, bu son olsun bu son.."

Dile Getiremedikleriniz Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin