Di sebuah kafe,
Chan p.o.v
" Hyung! Sorry lambat. Ada kerja kena selesaikan sikit tadi. Dah lama ke hyung datang?" Seseorang menerpa dan terus bartanya. Air chan diminum dengan selambanya walaupun menerima jelingan tajam ketua stray kids itu.
" Takde lah lama juga. Tapi sempat juga tidur kejap. Ni baru ayen. Yang lain pun belum sampai lagi.." Balas chan pula. Serentak itu, pintu kafe dibuka dan felix dan han melangkah masuk. Mereka mencari kelibat chan sebelum menjumpainya dan duduk di meja yang memuatkan 8 orang itu.
" Huh.. Ingatkan tak nak datang terus. Korang memang buat hyung nak bermalam kat sini tau.." Keluh chan. Han dan felix hanya mampu tersengih. Sebab apa yang chan kata tu betul. Ayen bangun dari kerusinya ingin memesan air.
" Sorrylah hyung. Han memang dah cuba secepat mungkin nak cepat. Tapi ada hal sekejap. Lepas tu nak ambil budak ni lagi. Katanya pemandu dia takde. Ada hal dan minta cuti. Ayen, bagi 2 ice latte tau!" Maklum han kuat. Chan hanya mengangguk. Hampir 30 minit jugalah mereka menunggu kat sini sampailah akhirnya cukuplah 8 orang di situ.
" Semua dah ada kat sini? Bagus. Ini ada hal yang hyung nak cakap. Bestfriend hyung ada kat rumah hyung. Jadi jangan pelik kalau datang rumah hyung nanti ada perempuan cantik tolong bukakan pintu. Kalau jumpa, korang kena hormat dia sebab dia bestfriend selama-lamanya hyung." Kata chan. Ahli stray kids dan pandang dia lain macam. Mana pernah chan bawa bestfriend dia ke rumah. Biar betul ni ketua mereka?
" Apa? Tak caya? Tak caya sudah. Nama dia kwon eunbi. Perempuan. Kalau day6 hyung ada bagitahu korang pasal hyung rompak 1 juta tu, tu untuk dia. Hyung ambil dia dari family dia. Teruk dia kena dera. Semuanya sebab tak dapat gred yang bagus." Terang chan panjang lebar. Mereka mengangguk faham sebelum kedengaran minho berdehem ingin menarik perhatian.
" Em.. Sebenarnya hyung pun ada kawan kat rumah. Nama dia minju. Dia kena dera dengan ibu tiri dan kakak tiri dia. Hyung terus ambil je dia. Hyung tak beli dia." Beritahu minho. Mereka memandag hyung yang seorang ni tak percaya. Sebab hyung yang seorang ni dingin je. Dia kata dia nak sekolah walaupun umur dia dah tak layak sekolah pun sebab tak nak uruskan syarikat ayahnya.
" Kat rumah Bin hyung pun ada. Hyunjin jumpa masa datang nak bagi makanan kat dia. Nama dia yena. Comel orang dia. Changbin hyung kata dia ambil yena dari ayahnya yang merupakan pengedar dadah sebagai ganti dadah. Rasanya hyung tu mungkin akan mati kalau dia tak terangkan betul-betul apa sebab dia ganti yena dengan dadah. Untuk hyunjin sendiri pula, nama dia yuri. Dia kena dera dengan ayah tiri dia. Penuh luka kat badan dia. Sayu je tengok. Hyunjin ambil je dia dan bagi pengajaran sikit kat ayah tiri dia tu. Harap dia tak kacau yuri lagi." Kata hyunjin pula. Changbin malas nak cakap hanya mengangguk-angguk walaupun rasa sedikit cemburu bila hyunjin puji yena.
" Chaeyeon nama dia. Dia tak kena dera atau apa pun. Cuma mak dia halau sebab katanya adik-adik dia mati sebab dia. Tak tahulah betul ke tidak." Kata han pula sebelum menghabsikan kek cheese di depannya.
" Untuk felix, kawan baik lix walaupun muka kitaorang sama. Chaewon nama dia. Dia hampir sama dengan kes eunbi noona tu. Cuma kali ni ibu dia selalu bandingkan dengan abang dan kakak dia." Kata felix pula. Mata mereka beralih pada seungmin di sebelah felix.
" Ahn yujin. Dia lari dari rumah sebab ayah dia berkahwin dengan perempuan yang bunuh ibu dia. Um.. Katanya ayah dia hanya perlukan dia untuk dapatkan harta ibu dia. Sebab yujin mewarisi semua harta pusaka milik mendiang ibunya." Dan kini semua mata beralih pada sang maknae. Yang jeongin.
" Nama dia Jang wonyoung. She's beautiful. Ayen beli dia dari ibu dia sebelum perempuan tak malu tu jual anak dia kat orang yang tak berguna. Perempuan macam tu pun wony still sayang lagi. Wony tu hampir setiap hari dia tak hadir sebab dia nak cari uit utuk keluarga dia dan sesedap itu je ibu dia tu habiskan. Tak layak betul perempuan tu jadi ibu." Bebel ayen di situ. Selesai bebelannya, mereka semua meandang sesama sendiri.
YOU ARE READING
THE HEALER MAFIA
De TodoIZONE BERSAHABAT BAIK DENGAN STRAY KIDS TANPA MENGETAHUI IDENTITI SEBENAR STRAY KIDS. MEREKA MENGANGGAP STRAY KIDS ADALAH PEAJAR YANG BIASA-BIASA JE SAMA MACAM MEREKA. NAMUN, SUATU HARI RAHSIA TERBESAR STRAY KIDS TERBONGKAR. BUKAN ITU SAHAJA, RAHSIA...